Рон Паджетт ВЕЛИЧЕЗНА Й ЖАХЛИВА НЕСПРАВЕДЛИВІСТЬ НА СВІТІ

Що  робить  нас  такими  злими?
Ми  зліші,  ніж  горили,
яких  ми  намагаємось  винити  за  нашу  генетичну  агресивність.
Така  наша  природа  -  ховатися  за  тим,  що  Дарвін  говорив  про  виживання,
неначе  виживання  -  найважливіша  справа  на  землі.
Це  не  так.
Ти  знаєш  -  це  безумовно  спадало  тобі  на  думку  -
у  людства  немає  шансів  -  прожити
ще  мільйон  років.  Нам  пощастить  прожити  хоча  би  п'ять  століть.  Чому?
Тому  що  ми  вважаємо
для  себе  кращим  винищувати  всіх  і  все  на  цій  землі,
щоб  не  дозволити  комусь  бути  кращим  нас:
"Або  дайте  мені  свободу,  або  мене  вбийте!"
Чому  б  не  сказати  чесно:  "Гррр,  давайте  вбивати  один  одного!"?

До  нас  тягнеться  букетик  фіалок  у  склянці  води
на  білій  скатертині,  сяючій  у  сонячному  світлі,
на  узбережжі  граються  діти,
потім  оглядаються  навколо  й  запитують  -
про  те,  що  їм  не  можемо  сказати,  бо  уявляємо
як  ми  вбиваємо  того  бридкого  чоловіка  й  жінку
за  ближнім  столиком.  Сьогодні  ми  готові  призвати  грозу  і  шторм
у  їхнє  ліжко.  Вони  не  будуть  більше  плювати  на  веранді!
Вони  насправді  не  такі  й  погані,  просто  це  те,
про  що  я  думаю,,  щоб  мати  більше  право,  ніж  інші  люди  -  на  відчуття  подібне  святості,
яке  триває  одну  секунду  що  п'ять  тижнів,
але  ось  ця  одна  секунда  така  напружена,  що  я  не  здатен  встояти
і  розумію,  що  це  несправжнє,  що  я  не  можу  бути  святим,
я  навіть  не  релігійна  людина,  я  навряд  людина
в  широкім  розумінні,
окрім  коли  дивлюсь  на  тебе  й  думаю:
життя  з  тобою  повинне  тривати  вічно,
бо  воно  настільки  досконале  з  усіма  його  недоліками,
як  твоя  талія,  в  якій  дечого  трішки  забагато,
чи  як  у  мене  шевелюра,  якої  взагалі  немає!
Це  означає,  що  моя  лисина  себе  чудово  почуває
у  тебе  на  м'якому  круглому  животику,  який  теж  почувається  чудово.
Аби  ми  тільки  всі  були!

Та  іноді  ми  всі  розгнівані    
на  світ  і  уявляємо  як  звідси  заберуться  всі,
це  означає,  що  ми  хотіли  б  сказати  світу  забратися
із  цього,  нашого  світу.  Хто  ці  жахливі  люди?
Хто,  твоя  бабуся,  яка  з  тобою  така  ласкава  -
тобі  вона  здається  кимось  іншим.  Вона  була  насправді
кимось  іншим,  але  у  тебе  немає  способу  довідатися,  цей  таксист
збирає  по  копійці  цілий  рік  аби  потрапити  в  Париж  на  Расіна  у  Комеді  Франсез.
Він  зараз  декламує  довгий  монолог  французькою
із  Андромахи
й  ти  опиняєшся  на  роздоріжжі  між  Тут  і  Там
й  хоча  у    Андромахи  загинув  благородний  чоловік
і  його  тіло  волочив  навколо  мурів  Трої  надмір  жорстокий  Ахіллес,
хоча  її  примусили  до  рабства  і  до  шлюбу
заради  порятунку  її  сина,  коли  загинула  її  рідня,
покінчили  з  собою  чи  збожеволіли,  водій  блаженствує,
він  везе  тебе  назад  до  свого  дуже  злого  вчителя  в  злиденну  школу  в  Порт-о-Пренс
а  потім  до  Парижу  і  назад  в  французьку  мову  в  сімнадцяте  століття,
а  потім  у  Стародавню  Грецію,  а  потім  на  роздоріжжя  між  Тут  і  Там.
Тільки  у  підлім  світі  цей  чоловік  кружляє  містом,
де  здатен  хтось  без  будь-яких  причин  пустити  кулю  йому  в  потилицю!

Це  було  актом  доброти
з  боку  людини  розмістити  як  цифри,  так  і  літери
на  диску  телефона,  щоб  ми  могли  дзвонити  у  ВЕйверлі,
АТвотер,  КАннареджо,  БЛенхейм  і  МЕдісон,
ДАнбар  і  ОУшен,(1)  маленькі  світи  в  собі,
в  які  вторгаємося  ми,  набравши  номер,  і  акт  жорстокості
змінити  всі  цифри,  не  тільки  цифри  в  телефонах,
які  все  довші  й  довші,  але  і  статистичні  дані,
середню  вартість,  непередбачувані  збитки,  смерть  від  арахісу,
інфляцію,  код  доступу,  ідентифікаційні  номери
і  повний  божевілля  плот  з  Медузи  (2)
що  проганяє  навіть  думку  про  приємність
дзвонити  І-800-Матрац  (3)  і  в  найкоротший  термін  отримати  матрац,,
який  зручний  і  майже  під  тобою,
навіть  якщо  тобі  він  не  потрібний!  Люди
приходять  і  кажуть:  Ось  матрац,  де
спальня?  І  звісно  спальні  нікуди  подітися.
Ти  не  назвеш  поганими  людей,  що  вигадали  спальню,  тільки  за  те,
що  не  могла  вона  таке  сказати.
Як  добре,  що  не  здатні  спальні  говорити!
Вони  могли  б  тебе  тримати  цілу  ніч,  розповідаючи  про  речі
які  ти  не  хотів  би  знати.  "Багато  літ  тому,
у  цій  кімнаті..."  Егей,  заткнися!  Я  маю  на  увазі,
будь  ласка,  не  говори  мені  нічого,  пробач,  я  накричав  на  тебе.
І  стіни  назавжди  затихнуть  у  їхньому  ніщо.
Чавунна  куля  зімне  гримасу  штукатурки  й  добробуту,
обрушить  їх  і  дошки  й  скіпки  людських  історій,
але  страшна  не  куля,  а  людина,  що  тягне  важіль
і  направляє  кулю  гойдати  маятником,  інший  чоловік  -
і  інша  жінка  увійде  в  свою  кімнату  й  заліпить  ляпас
чоловікові,  від  чого  він  почервоніє,
бажаючи  вернути  це  назад.  Так  прощавай,  будуй,
де  ми  кохалися,  сміялись,  плакали,  обідали,  дивились  телевізор,
все  одночасно!  Де  наш  пес  чекав  перед  дверима,
не  зводячи  очей  з  дверної  ручки,  де  з  шумом  вирвалась  вода  у  коридор,
коли  я  розширяв  кімнату,  і  затопила  всю  кімнату,
а  потім  була  відкачана,  слід  згадати  яке  це  відчуття,
коли  в  суботу  рано  мій  маленький  син  став  біля  ліжка
й  заспівав,  тихенько,  "Вста-а-ва-ай!"  своїм  дрімаючим  батькам.

Ніколи  не  забуду  всього  блаженства,  яке  я  відчував  у  цьому  домі,
але  якщо  велика  чорна  чавунна  куля  до  мене  прилетить,
привіт,  я  вийду!  Бо  десь  повинно  бути
блаженство  в  світі,  можливо  навіть  тут,  щоб  я  не  божеволів
від  порожнечі  всесвіту.  Мені  тут  жити  з  обмеженим  життям  і  космосом  всередині
із  неймовірним  бажанням  любити  все  і  бути  засмученим
дорогою  моєї  матері  до  тої  миті,  коли  вона
звела  на  мене  свої  очі,  наскільки  була  здатна,
і  стисла  мою  руку,  коли  я  запитав:  "Ти  знаєш  хто  я?"
і  відпустила.

Інше  питання,  чи  знав  я  хто  я  був?

Це  важко  не  бути  враженим  буттям.
Безглуздість  матерії  нас  перетворює  на  загнаних  тварин,
які  інакші,  мирні  і  байдужі,
ми  шипимо  й  показуємо  ікла  чи  нападаємо.
Та  скільки  тих  людей,  що  відчувають  трагедію  буття?
Був  жахливим  Чингізхан  чи  він  і  інші  ще  існують?
Був  Гітлер  і  Пол  Пот?
Чи  якась  інша  міфічна  історична  постать?
Je  m'en  doute(4).
Це  означало  щось  інше.
Підштовхувало  щось  Наполеона  задумати
покрити  мерзлу  землю  сотнями  тисяч  кривавих  трупів.
Підштовхувало  щось...  о,  ім'я  твого  монстра
і  його  тягу  до  знищення
назве  твій  власний  історичний  час  коли  насунеться  на  нас  пітьма
і  зробить  небуття  найбільш  прийнятним  вибором,
як  ніби  для  здолання  голоду  потрібно  було  кинути  в  киплячий  чан  радіоактивну  моркву!

Життя  таке  жахливе!
Я  сподіваюся,  що  лев  мене  на  шмаття  розірве!

Добре,  що  ці  чоловіки  вдягають  чорні  маски,
збираючись  зідрати  з  мене  шкіру  і  змусити  мене
дивитися  на  мої  власні  нутрощі  вивалені  на  підлогу!
Будь  ласка  проткніть  мені  шипами  не  тільки  руки  й  ноги,
але  і  мої  очі  теж!
Бо  з  цього  світу  слід  втекти  як  можна  швидше,
очистившись  стражданням.
Це  від  самого  Бога  Християнської  любові.
А  Купідон  витає  угорі,  збентежений.
Давним-давно  Зевс  повідомив,  що  втомився,
і  вклався  спати:  якщо  ти  не  готовий  бути
то  краще  спати.
Бог  Християнський  нагадує  дитя  двохтисячелітнє,
якому  втома  принесла  безмежний  гнів.
Не  вирости  йому  ніколи,
бо  ти  не  здатен  вирости,  якщо  тебе  не  чують  люди,
але  вони  не  можуть  чути,  бо  їх  занадто  займає  підлість,
або  вони  бояться  підлості  від  інших.
Чи  можна  їх  винити?
Я  теж  боюся.  Мене  вражає  надмір  жорстокий  фільм,
та  дійсно  страшно,  що  хтось  хотів  зробити  такий  фільм!
Він  лиш  за  крок  від  того  батька,
який  узяв  до  парку  восьмирічну  доньку  і  її  подругу
і  бив  й  забив  до  смерті.  Ой-ох.
"Здавався  він  таким  нормальним  хлопцем,"  сказала  його  сусідка  Тельма,
яка  відмовилась  назвати  репортерам  своє  прізвище.
Здавалося  вона  така  нормальна  жінка,  як  репортери
нормальні  вампіри.
У  деяких  культурах  це  норма  поїдати  жуків  або  людей,
чи  уночі  мастити  плацентою  обличчя,  чи  купувати
авто,  вартість  якого  достатня,  щоб  тридцять  років  годувати  село,  щоб  не  померло,  й  доки  ти  тут
все  розтранжир
як  інші!
Привіт,  Америко!  Світає,
встань  і  себе  обнюхай.
У  тебе  ненормальний  запах.
Мій  батько  не  був  нормальним,
він  був  злочинцем,  драчуном,  жорстоким  хлопцем,
і  хоча  він  робив  погані  речі,
не  був  ніколи  підлим.
Він  не  любив  людей,  ніколи.
Він  іноді  їх  бив
чи  різав  їхні  черевики!
Я  ніколи  не  бив  нікого,
та  було  б  весело  порізати  у  когось  черевики.
Будь  ласка,  чи  не  даси  мені  оту  сокиру,  Тельмо?
Та  Тельму  ображає  моє  прохання,
хоча  я  і  сказав  будь  ласка,  тому  то  в  неї  вид  сокири,
яка  летить  в  повітрі  в  мене  і  застряє
в  моєму  лобі.  "Сам  її  візьми,
придурок!"  випльовує  вона,  за  двадцять  років
вона  замінить  придурка  на  дебіла.
Я  заміню  своє  ім'я  на  Джугхед  (5)
і  приєднаюсь  до  програми  захисту  віршів,
так  мої  вірші  зможуть  вийти  в  світ  і  жити  з  вигаданими  назвами
у  Юті  і  Маскогі  (6)

Анна  Чухно  підводить  очі  і  дивиться  на  мене
своїми  українськими  ліловими  очима
і  каже:  Добрий  ранок  найщирішим  голосом.
Ох
їхати  би  з  нею  в  кареті  з  упряжкою  коней  опівночі
вниз  по  широких  Київських  проспектах  і  стерти  б
з  людської  історії  рів  в  Бабиному  Ярі!
Вона  підводить  очі  й  питає:  Як  би  ви  хотіли?
Кажу  двадцятками  й  вона  їх  відраховує,
наче  навколо  неї  повітря  не  було  знищене  її  красою
і  моє  тіло  через  це  не  роздробилося  на  частки  теж,
ціна  життя  кісток,  і  таке  інше.
Чи  не  жорстоко,  що  я  не  можу  її  обцілувати?
Ні,  це  прекрасно,  що  я  не  можу  її  обцілувати,
краще  гуляти  з  нею  в  промінні  сонця
блаженствуючи  від  розмови  зі  справжнім  божеством,
яке  дало  мені  чотири  сотні  доларів!    
І  ось  я  знову  зібраний,
як  мій  автомобіль,  їду  вперед
в  зустрічні  промені  агресії,
що  відбиваються  моїми  окулярами,  а  потім
починають  проникати,  і  скоро  мої  очі
перетворились  на  закриті  вугільні  шахти
чиї  канарки  вибухають  злобливими  піснями
чиє  відлуння  так  само  нізвідкіля.

Принаймні,  я  не  був  в  Руанді  у  1994  році(7)    або  в  Судані  в  2005  році  (8)
або  в  Гуантанамо  (9)  чи  Райкерсі  (10),  або  в  канаві  за  межею  Ріо,
битий  до  смерті  й  скалічений.  Немає  Козака
накинутись  на  мене  з  блискучою  шаблюкою,  націленою  на  єврейську  шию,
не  стане  часу  заплакати:  „У  мене  єврейська  тільки  шия!
Все  решта  -  російське  православне!"  Похмурий  чоловік  знімає
свій  капелюх  і  каже  друзям  "Давайте  цьому
ніггуху  (11)  дамо  урок”.  "Мені  урок  не  треба,  сер,
Я  ефіопець,  я  вперше  у  вас  в  країні!
Але  ви,  джентльмени,  жартуєте....”

Підготуйте  мені  нору,  а  потім  будь  ласка  забудьте  де  вона.
Задовольнить  скоринка  хліба  й  струмок  неподалік,
вечірня  свіжість  приходить  з  незрячим  богом,
тим  хто  є  сам  вечірня  свіжість  і  її  дотик,
а  ми  не  можемо  підняти  рук  погладити  його  туманну  бороду,
в  якій
двісті  мільйонів  зір  підморгують  і  блискотять    шипами.
Я  краще  повернуся  в  банк,  нам  залишились  долари
всього  три  сотні  й  вісімдесят  п'ять.
Ті  півтора  десятки  одиниць  краси  пропали  швидко.
Точнісінько  як  все.
Бо  підлість  повертається  щоразу,
тоді  як  доброта  триває  лиш  солодку  Мить,
і  співчуття  завжди  тривожно  мерехтить
ледь  вище  нас  й
позаду,
спадаючи  й  наповнюючи  нас  лише  тоді,  коли  його  ми  не  чекаємо,
й  триває  тільки  мить.
Чи  я  його  зумію  заманить?
Дозвольте  це  й  тоді
сталевим  стане  моє  тіло?  Ні.

Отвори  виходу  нікуди  не  подінуться  й  крім  цього
не  треба  співчуття,  це  виходи  -
з  в'язниці  щомиті,
й  так  само,  як  кожна  мить  іде  на  зміну  тій,  що  перед  нею,
так  кожен  підлості  удар  замінить  той,  що  перед  ним,
і  дуже  швидко  ти  полюбиш  ці  удари,
ти  і  мільйони  інших  дурнів,  яким  приємна  страта    електричним  струмом
у  їхніх  власних  відчуттях.  Гіпопотамові
сидіння  на  тобі  не  доставляє  втіхи,
це  знаєш  навіть  ти,  тим  більше  він  не  помічає
маленьку  білу  пташку  на  голові  у  себе,  й  коли
тебе  побачить  розплющеного  на  землі,
він  навіть  не  подумає:  Ух-ох,    він  просто  піде  далі
із  пташкою  принишклою,  що  дивиться  навкруг.
Блаженний  Августин  вкрав  груші  з  дерева  сусіда
й  не  вибачався  тридцять  літ,  відтоді
його  сусід  мабуть  помер  і  настрою    для  вибачень  не  має.  Стала  святою  мати  Августина,
а  потім  Санта-Моніка  -  містечко  в  Каліфорнії  -
де  все  існує,  щоб  на  нього  не  зважали,
окрім  гіпопотама,  який  стоїть  на  автостраді
від  ранньої  зорі  і  позіхає  від  світла  дальніх  фар.
"Привіт,"  йому  здається  сумно,    "Я  бути  твоїм  другом  не  можу
і  я  не  можу  бути  ворогом  твоїм,  я  наче  співчуття,
від  тебе  йду  подалі,  мені  байдуже  скільки  разів
ти  в  мене  вріжешся  й  помреш,  бо  ти  ніколи  не  навчишся
розбившись  жити".  Він  потім  чвалає  геть.
Так  може  Августин  надав  йому  таку  вагу?
Я  думаю,  що  співчуття  примушує  тебе  світитися
або  принаймі  бути  світлим  чи  зберігати  світло,
таким,  яке  воно  довкола  
на  картині,  як  на  тому  гвинті,  що  появився  тоді,
коли  він  відірвався  в  літака,  яким  летіла
Санта  Моніка
на  небеса,
така  усміхнена,  як  у  її  уяві  всміхався  будь-який  святий,  надіючись  на  досконалість
всього  того  що  є  й  чого  немає.

[i](1)  Вейверлі  -  місто  в  округах  Камерс  і  Лі  в  штаті  Алабама,  США.  засноване  в  1910  році.  
Атвотер  -  місто  на  державному  шляху  99  у  графстві  Мерсед,  Каліфорнія,  США
Каннареджо  (  —  один  з  шести  історических  районів  Венеції.  Знаходиться  в  північній  найвіддаленішій  частині  міста.  Каннареджо  -  найнаселеніша  частина  Венеції,  тут  мешкають  близько  20  000  осіб.
Бленхейм  -  місто  в  окрузі  Мальборо,  Південна  Кароліна,  США.  Назване  на  честь  палацу  Бленхейм  в  Оксфордширі,  Англія,  який  в  свою  чергу,  названий  на  честь  битви  при  Бленхеймі,  головною  англійською  перемогою  у  війні  за  іспанську  спадщину.  Палац  Бленхейм  був  резиденцією  герцога  Марлборо  в  честь  якого  названо  округ  Мальборо.
Медісон  —  столиця  штату  Віскончин,  друге  за  кількістю  населення  місто  в  цьому  штаті  -  проживають  близько  233,209  тисяч  осіб  (2010  рік);  з  передмістями  570,025  тисяч  осіб  (2009  рік).
Данбар  -  міста  з  такою  назвою  є  в  штатах  Каліфорнія,  Джорджія,  Кентуккі,  Небраска,  Огайо,  Вісконсин,  Пенсільванія,  Вірджинія.
Оушен  -сіті  -  місто  курорт  на  березі  океану  в  штаті  Меріленд.
(2)  Плот  Медузи  -  олійний  живопис  1818-1919  років  французького  художника-романтика  і  літографа  Теодора  Геріко  (1791–1824).  Завершена,  коли  художнику  було  27  років,  робота  стала  іконою  французького  романтизму.  Ця  картина  великої  життєвої  сили  зображує  момент  після  катастрофи  французького  морського  фрегата  Медуза,  який  сів  на  мілину  2  липня  1816  року  біля  узбережжя  нинішньої  Мавританії.  5  липня  1816  принаймні  147  осіб  врятувалися  на  добротно  збудованому  плоту.  За  13  днів  загинули  всі,  крім  15.  Ті,  хто  вижив,  пережили  голод,  зневоднення,  канібалізм.  Ця  подія  стала  міжнародним  скандалом,  частково  тому,  що  його  причиною  вважали  некомпетентність  французького  капітана.
 (3)  1800Mattress.com  відома  як  1-800-Mattress,  Dial-A-Матрац  -  американська  роздрібна  торгівля  постільними  речами  з  головним  офісом  в  Хіксвіллі,  Нью-Йорк,  заснована  у  1975  році  працівником  меблевого  магазину  Наполеоном  Барраганом.  На  ідею  використовувати  для  продажу  постільних  речей    безкоштовний  телефонний  номер  800  його  надихнула  реклама  Dial-A-Steak  продажу  м'яса  по  телефону.
(4)  Je  m'en  doute  -  я  не  сумніваюся
(5)  Jughead  (Джугхед)  -  болван,  пуста  башка
(6)  Маскогі  -  місто  в  окрузі  Маскогі,  штат  Оклахома
(7)  Руанда  1994  -  тимчасовий  уряд,  який  прийшов  до  влади  в  результаті  військового  перевороту  6-7  квітня  1994  року,  організував  винищення  представниками  етнічної  більшості  хуту  представників    етнічної  меншини  країни  тутсі  і  хуту,  які  захищали  або  відмовлялися  вбивати  тутсі.  Кількість  убитих  за  100  днів  -  близько  800  тисяч  осіб,  з  них  приблизно  10  %  склали  хуту.
(8)  Судан  2005  -  З  1983  року  тривала  війна  Південного  Судану  за  відокремлення,  Народно-Визвольний  Рух  Судану  виступав  за  єдиний  Судан,  в  якому  "змішаються  раси  і  культури"  як  в  США.  У  війні  загинуло  близько  2  млн.  осіб,  4  млн.  стали  внутрішньопереміщеними  особами,  600  тис.  -  біженці  в  сусідні  країни.  9  січня  2005  року  підписаний  договір  про  мирне  врегулювання  на  півдні  Судану,  яким  встановлений  шестирічний  перехідний  період.    9  липня  2011  року  Південний  Судан  став  незалежною  державою  зі  столицею  в  Джубі.
(9)  Гуантанамо  -  військова  в'язниця  на  базі  ВМС  США  в  затоці  Гуантанамо,  Куба.  В'язниця  була  створена  у  2002  році.  Використовувалася  як  табір  для  утримання  полонених  з  Іраку,  запідозрених  в  терористичній  діяльності.  Відома  тортурами  і  знущаннями  з  утримуваних  в'язнів.
(10)  Райкерс  -  острів-тюрма  в  протоці  Іст-Ківер  в  Нью-Йорку.  Набули  розголосу  і  викликали  широкий  суспільний  резонанс  декілька  скандалів,  пов'язаних  з  жорстоким  поводженням  з  в'язнями  співробітників  тюрми  і  створенням  окремих  загонів  в'язнів,  які  катували  інших  в'язнів  за  наказами  наглядачів.
(11)  Ніггух  -  зневажливе  звернення  до  чорношкірих  з  негритянських  гетто,  які  часто  не  вимовляють  прикінцеве  R  у  слові  NIGGER  і  кажуть  ніггу
[/i]
[b]Ron  Padgett  THE  ABSOLUTELY  HUGE  AND  INCREDIBLE  INJUSTICE  IN  THE  WORLD[/b]
What  makes  us  so  mean?
We  are  meaner  than  gorillas,
the  ones  we  like  to  blame  our  genetic  aggression  on.
It  is  in  our  nature  to  hide  behind  what  Darwin  said  about  survival,
as  if  survival  were  the  most  important  thing  on  earth.
It  isn't.
You  know—surely  it  has  occurred  to  you—
that  there  is  no  way  that  humankind  will  survive
another  million  years.  We'll  be  lucky  to  be  around
another  five  hundred.  Why?
Because  we  are  so  mean
that  we  would  rather  kill  everyone  and  everything  on  earth
than  let  anybody  get  the  better  of  us:
"Give  me  liberty  or  give  me  death!"
Why  didn't  he  just  say  "Grrr,  let's  kill  each  other!"?

A  nosegay  of  pansies  leans  toward  us  in  a  glass  of  water
on  a  white  tablecloth  bright  in  the  sunlight
at  the  ocean  where  children  are  frolicking,
then  looking  around  and  wondering—
about  what  we  cannot  say,  for  we  are  imagining
how  we  would  kill  the  disgusting  man  and  woman
at  the  next  table.  Tonight  we  could  throw  an  electrical  storm
into  their  bed.  No  more  would  they  spit  on  the  veranda!
Actually  they  aren't  that  bad,  it's  just
that  I  am  talking  mean  in  order  to  be  more
like  my  fellow  humans—it's  lonely  feeling  like  a  saint,
which  I  do  one  second  every  five  weeks,
but  that  one  second  is  so  intense  I  can't  stand  up
and  then  I  figure  out  that  it's  ersatz,  I  can't  be  a  saint,
I  am  not  even  a  religious  person,  I  am  hardly  a  person  at  all
except  when  I  look  at  you  and  think
that  this  life  with  you  must  go  on  forever
because  it  is  so  perfect,  with  all  its  imperfections,
like  your  waistline  that  exists  a  little  too  much,
like  my  hairline  that  doesn't  exist  at  all!
Which  means  that  my  bald  head  feels  good
on  your  soft  round  belly  that  feels  good  too.
If  only  everyone  were  us!

But  sometimes  we  are  everyone,  we  get  mad
at  the  world  and  mean  as  all  get-out,
which  means  we  want  to  tell  the  world  to  get  out
of  this,  our  world.  Who  are  all  these  awful  people?
Why,  it's  your  own  grandma,  who  was  so  nice  to  you—
you  mistook  her  for  someone  else.  She  actually  was
someone  else,  but  you  had  no  way  of  knowing  that,
just  as  you  had  no  way  of  knowing  that  the  taxi  driver
saves  his  pennies  all  year
to  go  to  Paris  for  Racine  at  the  Comédie  Francaise.
Now  he  is  reciting  a  long  speech  in  French  from  Andromache
and  you  arrive  at  the  corner  of  This  and  That
and  though  Andromache's  noble  husband  Hector  has  been  killed
and  his  corpse  has  been  dragged  around  the  walls  of  Troy  by  an
unusually  mean  Achilles,
although  she  is  forced  into  slavery  and  a  marriage
to  save  the  life  of  her  son,  and  then  people  around  her
get  killed,  commit  suicide,  and  go  crazy,  the  driver  is  in  paradise,
he  has  taken  you  back  to  his  very  mean  teacher
in  the  unhappy  school  in  Port-au-Prince  and  then
to  Paris  and  back  to  the  French  language  of  the  seventeenth  century
and  then  to  ancient  Greece  and  then  to  the  corner  of  This  and  That.
Only  a  mean  world  would  have  this  man  driving  around  in  a  city
where  for  no  reason  someone  is  going  to  fire  a  bullet  into  the  back  of
his  head!

It  was  an  act  of  kindness
on  the  part  of  the  person  who  placed  both  numbers  and  letters
on  the  dial  of  the  phone  so  we  could  call  WAverly,
ATwater,  CAnareggio,  BLenheim,  and  MAdison,
DUnbar  and  OCean,  little  worlds  in  themselves
we  drift  into  as  we  dial,  and  an  act  of  cruelty
to  change  everything  into  numbers  only,  not  just  phone  numbers
that  get  longer  and  longer,  but  statistical  analysis,
cost  averaging,  collateral  damage,  death  by  peanut,
inflation  rates,  personal  identification  numbers,  access  codes,
and  the  whole  raving  Raft  of  the  Medusa
that  drives  out  any  thought  of  pleasantness
until  you  dial  I-8OO-MATTRES  and  in  no  time  get  a  mattress
that  is  complete  and  comfy  and  almost  under  you,
even  though  you  didn't  need  one!  The  men
come  in  and  say  Here's  the  mattress  where's
the  bedroom?  And  the  bedroom  realizes  it  can't  run  away.
You  can't  say  that  the  people  who  invented  the  bedroom  were  mean,
only  a  bedroom  could  say  that,  if  it  could  say  anything.
It's  a  good  thing  that  bedrooms  can't  talk!
They  might  keep  you  up  all  night  telling  you  things
you  don't  want  to  know.  "Many  years  ago,
in  this  very  room.  .  .  ."  Eeek,  shut  up!  I  mean,
please  don't  tell  me  anything,  I'm  sorry  I  shouted  at  you.
And  the  walls  subside  into  their  somewhat  foreverness.
The  wrecking  ball  will  mash  its  grimace  into  the  plaster  and  oof,
down  they  will  come,  lathe  and  layers  of  personal  history,
but  the  ball  is  not  mean,  nor  is  the  man  who  pulls  the  handle
that  directs  the  ball  on  its  pendulous  course,  but  another  man
—and  now  a  woman  strides  into  his  office  and  slaps  his  face  hard
the  man  whose  bottom  line  is  changing  its  color
wants  to  change  it  back.  So  good-bye,  building
where  we  made  love,  laughed,  wept,  ate,  and  watched  TV
all  at  the  same  time!  Where  our  dog  waited  by  the  door,
eyes  fixed  on  the  knob,  where  a  runaway  stream  came  whooshing
down  the  hallway,  where  I  once  expanded  to  fill  the  whole  room
and  then  deflated,  just  to  see  what  it  would  feel  like,
where  on  Saturday  mornings  my  infant  son  stood  by  the  bedside
and  sang,  quietly,  "Wa-a-a-ke  up"  to  his  snoozing  parents.

I  can  never  leave  all  the  kindness  I  have  felt  in  this  apartment,
but  if  a  big  black  iron  wrecking  ball  comes  flying  toward  me,
zoop,  out  I  go!  For  there  must  be
kindness  somewhere  else  in  the  world,
maybe  even  out  of  it,  though  I'm  not  crazy
about  the  emptiness  of  outer  space.  I  have  to  live
here,  with  finite  life  and  inner  space  and  with
the  horrible  desire  to  love  everything  and  be  disappointed
the  way  my  mother  was  until  that  moment
when  she  rolled  her  eyes  toward  me  as  best  she  could
and  squeezed  my  hand  when  I  asked,  "Do  you  know  who  I  am?"
then  let  go  of  life.

The  other  question  was,  Did  I  know  who  I  was?

It  is  hard  not  to  be  appalled  by  existence.
The  pointlessness  of  matter  turns  us  into  cornered  animals
that  otherwise  are  placid  or  indifferent,
we  hiss  and  bare  our  fangs  and  attack.
But  how  many  people  have  felt  the  terror  of  existence?
Was  Genghis  Khan  horrified  that  he  and  everything  else  existed?
Was  Hitler  or  Pol  Pot?
Or  any  of  the  other  charming  figures  of  history?
Je  m'en  doute.
It  was  something  else  made  them  mean.
Something  else  made  Napoleon  think  it  glorious
to  cover  the  frozen  earth  with  a  hundred  thousand  bloody  corpses.
Something  else  made  .  .  .  oh,  name  your  monster
and  his  penchant  for  destruction,
name  your  own  period  in  history  when  a  darkness  swept  over  us
and  made  not  existing  seem  like  the  better  choice,
as  if  the  solution  to  hunger  were  to  hurl  oneself
into  a  vat  of  boiling  radioactive  carrots!

Life  is  so  awful!
I  hope  that  lion  tears  me  to  pieces!

It  is  good  that  those  men  wearing  black  hoods
are  going  to  strip  off  my  skin  and  force  me
to  gape  at  my  own  intestines  spilling  down  onto  the  floor!
Please  drive  spikes  through  not  only  my  hands  and  feet
but  through  my  eyes  as  well!
For  this  world  is  to  be  fled  as  soon  as  possible
via  the  purification  of  martyrdom.
This  from  the  God  of  Christian  Love.
Cupid  hovers  overhead,  perplexed.
Long  ago  Zeus  said  he  was  tired
and  went  to  bed:  if  you're  not  going  to  exist
it's  best  to  be  asleep.
The  Christian  God  is  like  a  cranky  two-thousand-year-old  baby
whose  fatigue  delivers  him  into  an  endless  tantrum.
He  will  never  grow  up
because  you  can't  grow  up  unless  people  listen  to  you,
and  they  can't  listen  because  they  are  too  busy  being  mean
or  fearing  the  meanness  of  others.
How  can  I  blame  them?
I  too  am  afraid.  I  can  be  jolted  by  an  extremely  violent  movie,
but  what  is  really  scary  is  that  someone  wanted  to  make  the  film!
He  is  only  a  step  away  from  the  father
who  took  his  eight-year-old  daughter  and  her  friend  to  the  park
and  beat  and  stabbed  them  to  death.  Uh-oh.
"He  seemed  like  a  normal  guy,"  said  his  neighbor,  Thelma,
who  refused  to  divulge  her  last  name  to  reporters.
She  seemed  like  a  normal  gal,  just  as  the  reporters  seemed  like
normal  vampires.
In  some  cultures  it  is  normal  to  eat  bugs  or  people
or  to  smear  placenta  on  your  face  at  night,  to  buy
a  car  whose  price  would  feed  a  village  for  thirty  years,
to  waste  your  life  and,  while  you're  at  it,  waste  everyone
else's  too!
Hello,  America.  It  is  dawn,
wake  up  and  smell  yourselves.
You  smell  normal.
My  father  was  not  normal,
he  was  a  criminal,  a  scuffler,  a  tough  guy,
and  though  he  did  bad  things
he  was  never  mean.
He  didn't  like  mean  people,  either.
Sometimes  he  would  beat  them  up
or  chop  up  their  shoes!
I  have  never  beaten  anyone  up,
but  it  might  be  fun  to  chop  up  some  shoes.
Would  you  please  hand  me  that  cleaver,  Thelma?

But  Thelma  is  insulted  by  my  request,
even  though  I  said  please,  because  she  has  the  face  of  a  cleaver
that  flies  through  the  air  toward  me  and  lodges
in  my  forehead.  "Get  it  yourself,
lughead!"  she  spits,  then  twenty  years  later
she  changes  lughead  to  fuckhead.
I  change  my  name  to  Jughead
and  go  into  the  poetry  protection  program
so  my  poems  can  go  out  and  live  under  assumed  names
in  Utah  and  Muskogee.

Anna  Chukhno  looks  up  and  sees  me
through  her  violet  Ukrainian  eyes
and  says  Good  morning  most  pleasantly  inflected.  Oh
to  ride  in  a  horse-drawn  carriage  with  her  at  midnight
down  the  wide  avenues  of  Kiev  and  erase
the  ditch  at  Babi  Yar  from  human  history!
She  looks  up  and  asks  How  would  you  like  that?
I  say  In  twenties  and  she  counts  them  out
as  if  the  air  around  her  were  not  shattered  by  her  beauty
and  my  body  thus  divided  into  zones:
hands  the  place  of  metaphysics,  shins  the  area  of  moo,
bones  the  cost  of  living,  and  so  on.
Is  it  cruel  that  I  cannot  cover  her  with  kisses?
No,  it  is  beautiful  that  I  cannot  cover  her  with  kisses,
it  is  better  that  I  walk  out  into  the  sunlight
with  the  blessing  of  having  spoken  with  an  actual  goddess
who  gave  me  four  hundred  dollars!
And  I  am  reassembled
as  my  car  goes  forward
into  the  oncoming  rays  of  aggression
that  bounce  off  my  glasses  and  then
start  penetrating,  and  soon  my  eyes
turn  into  abandoned  coal  mines
whose  canaries  explode  into  an  evil  song
that  echoes  exactly  nowhere.

At  least  I  am  not  in  Rwanda  in  1994  or  the  Sudan  in  '05
or  Guantanamo  or  Rikers,  or  in  a  ditch  outside  Rio,
clubbed  to  death  and  mutilated.  No  Cossack
bears  down  on  me  with  sword  raised  and  gleaming
at  my  Jewish  neck  and  no  time  for  me
to  cry  out  "It  is  only  my  neck  that  is  Jewish!
The  rest  is  Russian  Orthodox!"  No  smiling  man  tips  back
his  hat  and  says  to  his  buddies,  "Let's  teach
this  nigguh  a  lesson."  I  don't  need  a  lesson,  sir,
I  am  Ethiopian,  this  is  my  first  time  in  your  country!
But  you  gentlemen  are  joking.  .  .  .

Prepare  my  cave  and  then  kindly  forget  where  it  was.
A  crust  of  bread  will  suffice  and  a  stream  nearby,
the  chill  of  evening  filtering  in  with  the  blind  god
who  is  the  chill  of  evening  and  who  touches  us
though  we  can't  raise  our  hands  to  stroke  his  misty  beard
in  which
two  hundred  million  stars  have  wink  and  glimmer  needles.

I  had  better  go  back  to  the  bank,  we  have
only  three  hundred  and  eighty-five  dollars  left.
Those  fifteen  units  of  beauty  went  fast.
As  does  everything.
But  meanness  comes  back  right  away
while  kindness  takes  its  own  sweet  time
and  compassion  is  busy  shimmering  always  a  little  above  us  and
behind,
swooping  down  and  transfusing  us  only  when  we  don't  expect  it
and  then  only  for  a  moment.
How  can  I  trap  it?
Allow  it  in  and  then
turn  my  body  into  steel?  No.
The  exit  holes  will  still  be  there  and  besides
compassion  doesn't  need  an  exit  it  is  an  exit—
from  the  prison  that  each  moment  is,
and  just  as  each  moment  replaces  the  one  before  it
each  jolt  of  meanness  replaces  the  one  before  it
and  pretty  soon  you  get  to  like  those  jolts,
you  and  millions  of  other  dolts  who  like  to  be  electrocuted
by  their  own  feelings.  The  hippopotamus
sits  on  you  with  no  sense  of  pleasure,  he  doesn't
even  know  you  are  there,  any  more  than  he  takes  notice
of  the  little  white  bird  atop  his  head,  and  when
he  sees  you  flattened  against  the  ground
he  doesn't  even  think  Uh-oh  he  just  trots  away
with  the  bird  still  up  there  looking  around.
Saint  Augustine  stole  the  pears  from  his  neighbor's  tree
and  didn't  apologize  for  thirty  years,  by  which  time
his  neighbor  was  probably  dead  and  in  no  mood
for  apologies.  Augustine's  mother  became  a  saint
and  then  a  city  in  California—Santa  Monica,
where  everything  exists  so  it  can  be  driven  past,
except  the  hippopotamus  that  stands  on  the  freeway
in  the  early  dawn  and  yawns  into  your  high  beams.
"Hello,"  he  seems  to  grunt,  "I  can't  be  your  friend
and  I  can't  be  your  enemy,  I  am  like  compassion,
I  go  on  just  beyond  you,  no  matter  how  many  times
you  crash  into  me  and  die  because  you  never  learned
to  crash  and  live."  Then  he  ambles  away.
Could  Saint  Augustine  have  put  on  that  much  weight?
I  thought  compassion  makes  you  light
or  at  least  have  light,  the  way  it  has  light  around  it
in  paintings,  like  the  one  of  the  screwdriver
that  appeared  just  when  the  screw  was  coming  loose
from  the  wing  of  the  airplane  in  which  Santa  Monica  was  riding  into
heaven,
smiling  as  if  she  had  just  imagined  how  to  smile
the  first  smile  of  any  saint,  a  promise  toward  the  perfection
of  everything  that  is  and  isn't.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=947717
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 14.05.2022
автор: Зоя Бідило