Весна! Красна! в підтопленнях…

 *      *      *

                     Пресвятій  Трійці
                     з  Пресвятою  Богородицею  —
                     з  любов’ю  присвячується


Весна!  Красна!  в  підтопленнях
хай  небо  проступа
               й  в  блиску  й  в  сердець
                                     захопленнях…

о  йдуть
у  серці
витоки  дзвеніння
як  цілувати  слово
для  тьми  цих  звільнень
і  проваджень
                 й  управління



хай  світяться  всі  —
                   гени  
                                         й  гени-генії
з  тьми  зубки  —
     що  некороновані
         і  некеровані  і  не  в  ученнях
Слово,  діткни  пролог  —
всіх  геніїв
   ув  сьогодення    

і  в  дріб  гудінь
се  небо
і  верби  в  небо  мАкнуті
й  тепер
в  воді
і  дріб  гудінь
і  вільхи
бігли  в  річку
й  по  коліна  у  воді
і  ми  ходім…


Красою  так  по  зубках  генів
                                                                         ми  й  ведім!


30.01.2024,  свято  —  Собор  Трьох  Святителів,
Київ  —
третій  вибір  Богородиці,
другий  Єрусалим
..................
Слово  —  як  жереб,  вибір  і  примірювання  майбуття.
Не  буду  тут  і  зараз  подавати  про  представимість  художнього  цілого,  власне,  художнє  відкриття,  яке  одне  є  дійсним  та  й  потрібним.  
Хоча  значення  художнього  цілого  таке,  що    ви,  можливо,  перестали  б  надавати  увагу  будь-чому  не  такому,  лишили  б  пусте.

Я  хотів  би  позамежно  точно  доповнити  ап.  Павла  щодо  бачення  словом  на  основі  ним  же  покладеній  —  на  камені  Ісуса  Христа,  ним  розбудованій  і  найширше  засіяній.
Я  люблю  ап.  Павла,  Господь  дав  мені  постраждати  за  Себе  в  день  його  і  Петрів,  подав  проникнути  поглибше  духом  в  листи  ап.  Павла.
Нерівнозначність  частковостей  усіх  його  проникнень,  мій  склад  духу  більш  на  доповнення  богослів’я  —  і  дух  мій  не  має  повноти  вдоволення:  ап.  Павла  більш  таки  духом  слід  проникати  й  духом  знати.  
Не  рефлексувати,  не  головою  думати,  як  не  незвично  почути  оце.  

Знати  прямо  —  як  дух  пронизує,  обіймає.  
Ісус  Христос  —  причина  всього  є.  Як  Ним  буваємо  пізнані,  ми  так  пізнаємо.  
Ап.  Павло  тепер  зрадіє,  що  геній  мій  аналогічно  пізнає  і  працює.
Чому  дивуєтесь?  Учень  великого  св.  Силуана  о.  Софроній,  найвищої  культури  людина    духу,  промовив  делікатно:  чому  так,  що  є  люди,  які  творять  від  Бога,  а  Церква  не  хоче  їх  знати,  не  враховує  ?

Христос  же  знає,  хто  на  що  годен.

Найцікавіше,  що  саме  в  молодості,  коли  є  багатоманітність  і  ще  нема  зрілого  огранення  духом  з  Духом  Святим  творчої  брилиськи  (о  це  потрясає!  яка  то  є  Божа  премудрість  й  багатство!!),  я  «вийнявся»  у  серці  сказати  Богу:  про  вільних  і  невільних.  Але  не  так,  як  в  ап.  Павла,  а  як  мені  бачиться:  потрібно  виправити.  
Дух  Святий  відповів:  в  листах  ап.  Павла  —  все  істинним  є.  Не  переробляється,  залиш,  як  є.

Оскільки  в  ап.  Павла  жодної  молекули  агресії  нема  —  то  і  в  мене  не  буде,  маю  надію  на  Господа.

На  глибинах  нема  протиріч.  Я  —  пластир  для  Церков.  
Отож  Христа,  як  стало  вам  те  видко,  не  заперечити.  Бога  класично  заперечити  
або  усунути  з  особистості  трудно  і  неможливо.  Художності  —  не  заперечиш  же.
Отож,  в  художньому  слові  —  сила  Христа  в  мені.

Якщо  вам  розширилось  серце,  про  слово  як  вершину  і  живе  начало  світу,  —  я  говоритиму  з  чистого  і  божественного.  Поки  прокинеться  з  оспалості  Церква,  сумними  є  жителі  Землі,  які  недуховні...
Христос-Слово  у  вище  зцілює.

«Того  часу  слово  було  з  Неба  до  Івана».  
Бо  себе  зрікся,  Слово  жило  і  творило  в  ньому.
Це  безпристрасність.
Кілька  мільярдів  грошей  мав  чоловік,  наприклад,  і  він  їх  втратив.  І  навіть  не  схвилювавсь.  Це  безпристрасність.
Є  на  світі  нині  такі?
Мало  є  таких.
Навпаки,  мільярди  коштів  більшість  не  вважає  за  сміття.  Це  пристрасність.  Хвороба.
Вмирають  за  них  в  пекло.

«...Господа  мого,  ради  якого  я  все  втратив  і  вважаю  все  за  сміття,  аби  лише  Христа  придбати»  (ап.  Павло,  Фл.4,8).  
Коли  оцього  слова  нема  в  тобі,  ти  мертвий.
Сказано:
«Близько  тебе  слово:
в  твоїх  устах  і  в  твоїм  серці...»  (ап.  Павло,  Рим.  10,8).

Бо  всі  в  світі  хочуть  здертися  на  Небо  в  голові,  або  ж  —  в  пекло.

Він,  Слово-Бог,  у  серці  є,  Живий,  та  ви  мертві  є,  якщо  без  Нього,  в  смітті.
Живий  Бог,  а  ви  —  мертві.
Шанс  у  вас  був!
«Близько  тебе  було  слово».

Вершина  творчості  світу  —  слово.  Можливість  почути  слово  —  дає  Христос.  І  далі  —  в  Христа  віра.  Вживу  Христа,  щоб  почути    у  вірі.  Мовлять  боговибранці  ніби  «замість  Христа».  

Мучишся  ти,  і  люди  навкруги  тебе  мучаться...  
         «Близько  тебе  слово:
             в  твоїх  устах...»

       «Є  геній  —  і  народ:
         сміття  між  ними».
                                                       І.Ш.,  Дев’ята  поема
(з  ст.  "Слово  як  жереб",2010;  :  КП,  Ш.І.С.,  розділ  Проза)

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=1004453
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 30.01.2024
автор: Шевчук Ігор Степанович