Лист до протестантських церков

                             Лист  до  протестантських  церков

                                                                                                                                                 І  зберегти  політ  орла
                                                                                                                                                 І  серце  чисте  голубиці  
                                                                                                                                                                               Т.  Шевченко

Ось  вірна  ознака:  вороги  Христа  більш  за  все  не  хотіли  б,  щоб  промовив  я  до  живких  протестантів  з  простотою  Христовою,  —  з  дитинства,  з  любові.
Більше  всього  мене  піднімає  природжена  щедрість  і  щедрість  набута,  духовна.  Цариця  Небесна  виповнює  подібно  до  себе  щедрістю  безмірною  мене.  Ви  зауважите:  та  і  як  би  виповнилася  без  щедрості  —  Її  царськість  в  Бозі?!  
Промовим  з  дитинства:  старанні  і  добрі  люди  повертаються  знову  в  дитинство  —  простим  здоровим  життям.  А  розпадні  люди  —  впадають  в  маразм  дитячо-старезний,  та  і  маску  лукавств  —  замість  лиця  —  отримують:  «під  старість  все  вилазить  на  обличчя…».  Так?  Не  заперечуєте?

Візьміть  ще  ось:  і  діти,  й  святі,  і  твори  з  Христом  в  центрі  є  нерозпадними.  Створені  світи  Христом  зі  мною,  поетом,  —  також  цілісні.  І  святі  нерозпадні,  і  історична  Церква  до  одинадцятого  віку  —  цілісна,  і  небесна  Церква  Христа  ніколи  не  містила  й  не  містить  розділень.
Важливіше  те,  що  є  цілим:  і  в  природі,  і  в  духові  тільки  зцілене  годиться  для  подальшого  природного  розвитку  і  духовного  розвитку.  Чому  ж  ви,  бачучи  незаперечність,  як  мовив  Христос,  навіть  корисність  знань  про  зцілення,  не  зцілені  знанням  про  Матір  Сина  Божого?

«Розум  власною  хворіє  красою»  —  давно  було  мовлено  світськими.  «Лихо  від  розуму»  —  також.  Те,  що  змінювалося  раніше  за  століття,  змінювалось  донедавна  за  двадцять  років,  а  тепер  —  за  чотири  роки  змінюється!  Ніхто  зараз  не  промовить,  в  якій  мірі  хворий  нині  розум  людей.  
Нині  ніхто,  крім  зцілених  Христом  художніх  творців,  не  розуміє  —  що  відбувається??  
В  серці  зцілених  —  любов  і  музика.  Серце  горить  —  то  і  очі  квітнуть!  Я  квітну!  Відстають  сучасники.  Скромні  портрети  попередників,  тепер  можливі  портрети  епох,  ще  й  далі.

Приклад  недавній:  драматурга  Крістофера  Марло  (в  очах  сучасників  —  «більшого  за  Шекспіра»)  несло  одне  незцілення:  він  гудив  Марію,  Богоматір.  А  Бог  терпів  довго.  Але  ж:  «Музику  епохи  краще  розуміють  народжені  пізніше»  (Шпехт).
І  в  момент  згори  —  приятель  Крістофера  Марло  вдарив  його  кинжалом  в  обличчя,  поскільки  той  необережно  оговорював  Матір  Божу,  називаючи  Її,  як  завжди,  повією.
 
Світ  виконується  аналогіями  і  обростає  аналогіями.  Але  духовна  є  відповідальність:  я  кажу  з  сердечною  любов’ю  до  всіх  —  нині  вже  не  розуміючих  і  розпадних  імперій,  синдикатів  і  транснаціональних  корпорацій,  націй,  конфесій.  
Бо  частина  найглибших  протестантів  за  суттю  нині  є  православними,  а  православні,  які  так  тільки  називаються,  могли  б  назватися  неглибокими  протестантами…  

Знаю  з  досвіду:  за  свою  цілісність,  і  цілісність  в  інших,  і  як  за  цільність,  людям  найпотрібнішу,  часто  поети  розплачувались.  Відомо  ж:  платити  потрібно  за  все.  Чи  не  праведного  поета  Томаса  Еліота  (піти  супроти  хвороби  всіх  церков  —  нарцисизму,  самозакоханості  —  це,  мабуть,  праведник)  грошовим  Нобелем  «ухайдокали»  хитро  в  недавньому  двадцятому  столітті.  За  що?  Бо  він  найстрашніше  відкрив:  відновлення  цілісного  бачення  Бога,  людини  і  космосу.  
За  приведення  кращих  душ  до  Христа  —  в  світі:  з  хащів  вторинних  форм  інтелекту.  Нині  —  як  би  вже  з  інтернету.
За  те,  що  є  найпотрібнішим  для  Христа-Логоса:  за  космос  у  художніх  відкриттях…  Протестантизм  викинув  космос  повністю!  Відкинув  тобто  і  людину,  що  є  великим  і  найулюбленішим  творінням  Господнім,  а  залишив  звіра,  що  впав  та  продовжуе  копирсатись  у  земному.  Бо  відкинув  традицію,  Церкву,  таїнства.

А  це  ж  свята  Богоматір  подала  правду  Божу!  Живе  богослів’я,  духовно-художню  правду,  цілісну  картину  світу  зараз  через  поета  Христового,  слугу  вашого,  що  любить  і  ап.  Павла.  Бо  в  того  нема  і  молекули  агресії,  хоч  він  обійнятий  розумом  щонайбільшим...

Ви  знаєте:  секуляризм  не  виліковується  проповіддю  про  Бога  (він  бо  приймає  Бога  на  рівні  з  тварним:  грошима,  шоу,  магазинами  і  ін.,  як  ідолопоклонство,  але  він  ще  Бога  не  заперечує).
Виліковується  секуляризм  —  розкриттям  тварі  як  творіння  в  художньому  цілому  Бога,  людини  і  світу,  
і  те  відбувається  поезією  зцілень!  
При  цьому  з’являється  єдність  дійсності  з  есхатологією,  з  Божественим  видінням  майбутнього.  Все  є  в  Христі,  в  поетовому  серці.  
В  голову  це  не  приходило  і  не  прийде  нікому.  Нині  в  більшості  світу  голова  відірвана  від  серця  —  й  не  проходить  Божествений  струм,  Дух!  
Тому  або  приймете  Христові  зцілення  внутрішні  (одкриття  світів),  богословське  бачення  картини  Бога,  людини  і  космосу,  або…
Закутість  настане  вашої  голови  дияволом  в  зовнішні  кайдани.
Ви  ще  думаєте.  Ви  ще  не  сказали.

То  з  ким  ви?
«Хто  не  стане  як  дитина…»  Незлим,  з  люблячим  серцем…  Поверніться  в  чистоту  щасливого,  радісного,  гіркого,  правдивого,  неповторного  дитинства  —  ви  нерозпадним  серцем  побачите  те.  Бо  в  світі  нині  вже  майже  всі  відсахнулись  від  ху-дожніх  образів,  від  органічної  єдності  творів,  залишили  Христобачення  художньо-цілого,  двохполюсної  музики  космосу  і  людини.  Тієї,  яка  є  в  Моцарта  і  ще  в  кількох  інших.
Апостол  Павло  хвалився  в  Господі  розумом,  але  я,  мабуть,  страшніший  —  бачу  в  серці  словом.  «Міг  би  сказати  багато  вам,  та  не  вмістите».  Чомусь  так  ми,  люди,  уподібнюємось  Христу…  Але  часто  людська  земність  уподібнюється  іншому.

Лише  Любов  Христа  зніме  суперечність  давньої  ноти  й  колізії:  боротьбу  левітів  з  пророками…  А  нині  —церковників-ієрархів  з  художніми  пророками  Христовими.

Радійте!  —  Христос  перемагає  в  нас,  з  нами  Він  творить…  і  нами  Він  творить.  Мудрецям  досить.

О  дочки  сіонські,  серцем  чулі,  Христос  вас  підняв,  і  —  ось  тоді  —  християнство  перемагало  найбільш  вашою  любов’ю  в  серцях!..
Ви  нині  скритніше,  це  й  подумать  важко,  тяжким  мовчанням  нині  замовчуєте  світло  й  любов  серця  Матері  Сина  Божого,  Співспасительниці…  
Хіба  ж  ви  цього  не  відчуваєте?  Люблять  всі  Її,  до  якої  моляться  і  мусульманки,  люблять  Її!!
Бо  жінки  ті  сіонські  були  підняті  Христом  у  людське  достоїнство,  тому  така  від  них  любов!  Як  у  того  боржника,  якому  не  50  динаріїв  боргу  прощено,  а  500!
А  як  настроює  твір,  в  якому  Бог!  Дух  Святий  сяє  й  пахне  з  чистого  твору.  То  чим  ви  свободу  Духа  Святого  перепиняєте?  Нелюбов’ю.  Тому  так  і  стогне  твар  —  їй  любові  не  вистачає!  

«Свободи!  Волі!  Бога!  Бога!»  не  вистачає,  бо  через  любов  усе  є,  стає  бути.  Любов  дає  шлях!

Яке  право  є  в  художніх  чи  в  духовних  перепиняти  перетік  любові  від  святих  (ба,  може  й  на  землі…)  аж  до  грішних?!  і  до  рослин  з  тваринами?!  
І  чи  справді  в  цьому  смислі  хочете  по-слухати  (й  почути)  людину,  яку  Богородиця  і  Тройця  підготовлювали  в  компетентності?  
Як  не  попадете  зі  мною  Христові  в  ціль  —  інші  попадуть…  А  ви  що??
17.03.2010

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=1005227
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 07.02.2024
автор: Шевчук Ігор Степанович