Олег Коцарев. Не ходите к нам больше, пожалуйста…

В  этом  архитектурном  ансамбле  всё  воспринимается  масштабно:
не  листочками,
но
аллеями,
не  углами,  но  прямоугольниками,
не  окнами,  но  полосами,
в  конце  концов,  уже  и  прямоугольники  живут  не  сами  по  себе,
а  в  контексте  кругов,
сдвигаясь  в  круги,  сдвигая  круги.

Растянутая  арка  под  межподъездными  переходами  –  реклама  бульвара,
прокалываешь  пейзаж
и  каждый  раз  останавливаешься  в  закоулке  с
геометрическим  кофе  и  агеометрической  пиццей.

Пицца  на  фоне  серых  красок  и  стройных  перспектив,  и  зелёных  контекстов
светится  по-византийски,
и  ты  снова  ломаешь  о  неё  вилку  пластмассовую,
аккомпанируя  себе  фонтаном  с  воображаемой  водой.

И  каждый  раз,  когда  ты  сюда  приходишь,
происходит  бабах,
бабах,
птицы
рассыпаются  стремительно  по  небу  над  центром,
сирен  на  скорых  и  пожарных  истерика,
сирен  в  воздухе  депрессия,
все  продолжают  пить  кофе  из  кругов,
а  продавщица  просит:
«Не  ходите  к  нам  больше,  ну  пожалуйста».

А  потом,  минуя  мост  между  полушариями,  запахом  пиццы  и  зоопарка,
снова  слышишь  бабах,  и  этот  звук
мягко  подталкивает  в  спину  и  заносит
в  подземную  арт-галерею,
некий  Übertragung.

Ко  всему  привыкаешь,  и  камни  спокойно  лежат,
разбросанные  по  улице,  обезлюдевшие,
пока  о  них  множатся  и  посвёркивают  сообщения.

Всё-всё  превращается  в  пакет
с  едой  или  без  еды.

Но  сегодня  ты  снова  проходишь  в  тени
ансамбля  серого,
снова  кофе  покупаешь,  снова  шаги  замедляешь  на  мостике,
снова  слушаешь  дверей  галереи  текстуру  
–  и  тишина,
тишина  и  тишина,
никто  не  подтолкнёт  мягко.

Что  же  сделать?
Куда  посмотреть?
Чего  коснуться  первым?

14.09.2024

(Перевод  с  украинского)

НЕ  ХОДІТЬ  ДО  НАС  БІЛЬШЕ,  БУДЬ  ЛАСОЧКА

У  цьому  архітектурному  ансамблі  все  сприймається  масштабно:
не  листочками,
але
алеями,
не  кутками,  але  прямокутниками,
не  вікнами,  але  стрічками,
зрештою,  воно  й  прямокутники  вже  живуть  не  самі  собою,
але  в  контексті  кіл,
рушаючи  в  кола,  рухаючи  кола.

Розтягнена  арка  під  між  під’їздами  переходами  —  реклама  бульвару,
проштрикуєш  краєвид
і  щоразу  спиняєшся  в  закапелку  з
геометричною  кавою  й  агеометричною  піцою.

Піца  на  тлі  сірих  барв  і  струнких  перспектив,  і  зелених  контекстів
світиться  по-візантійськи,
й  ти  знову  ламаєш  об  неї  виделку  пластмасову,
акомпануючи  собі  фонтаном  з  водою  уявною.

Так,  кожного  разу,  коли  ти  сюди  приходиш,
стається  бабах,
бабах,
птахи
розсипаються  стрімко  небом  над  центром,
сирен  на  швидких  і  пожежних  істерика,
сирен  у  повітрі  депресія,
всі  далі  п’ють  каву  з  кіл,
а  продавчиня  просить:
«Не  ходіть  до  нас  більше,  будь  ласочка».

А  потім,  минаючи  міст  між  півкулями,  запахом  піци  і  зоопарку,
знов  чуєш  бабах,  і  цей  звук
м’яко  підштовхує  в  спину  й  заносить
до  підземної  арт-галереї,
якийсь  Übertragung.

До  всього  звикається,  і  каміння  спокійно  лежить,
розкидане  вулицею  та  знелюднене,
поки  про  нього  множаться  та  виблискують  повідомлення,

Все-все  перетворюється  на  пакет
чи  з  їжею,  чи  без  їжі.

Але  сьогодні  ти  знову  проходиш  у  тіні
ансамблю  сірого,
знов  каву  купуєш,  знов  стишуєш  крок  на  містку,
знов  слухаєш  дверей  галереї  текстуру
-  і  тиша,
тиша  і  тиша,
ніхто  м’яко  не  підштовхне.

Що  ж  робити?
Куди  подивитись?
Чого  торкнутися  першого?

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=1027167
Рубрика: Лирика любви
дата надходження 24.11.2024
автор: Станислав Бельский