Реквієм моєму Лувру (незакінчено)


[quote][i]Життя  -  митець.  Любов  -  мистецтво.  Люди  -  картини[/i].[/quote]



Пробачте,
але  шедевру  не  буде.  
Буде  одкровення.
Чи  каяття,  чи  сповідь.
Можете  уявити,  що  це  зізнання
(Сподіваюсь,  останнє).
Кому  цікаві  жанри  –  
хай  буде:  мемуари
Чи  автобіографічне  оповідання.
Та  хіба  не  все  одно,  
Я  пишу  не  для  вас,  а  для  себе.
Пишу  для  душі…
Точніше,  аби  душа  замовкла.

Пробачте,  
Але  буде  відверто
Прямо,  гидко,  жорстоко,  
трішки  одиноко
нетрішки  божевільно
Бо  я  пишу  це  не  для  того,  
аби  мовчати
Бо  я  показую  це  не  для  того
Аби  ховати
Себе
Знову.
Будь-які  збіги  з  реальними  людьми  –  
Випадкові
(Чи  ні)  

Слава  Богу,  --
Чи  Аллаху,  Будді,  Україні,
чи  кому  там  треба  –
що  це  ніколи  не  стане  бестселлером,
що  ти  ніколи  це  не  побачиш,
Бо  я  пишу  це  для  того,  
аби  ти  ніколи  про  це  не  дізналась.


*  *  *

В  мене  пам’ять  хороша,  але  вибіркова.  
Я  пам’ятаю  сюжети,  книжки,  мови,  
картини,  
якісь  вірші,  мандарини…  

Я  пам’ятаю,  як  повзала  на  чотирьох,  
в  тих  ссср-колготках  рифлених  
і  в’язаній  жилетці,  колючій  коричневій
які  я  потім  бачу  
на  фотографіях  в  альбомах,  
які  щось  сильно  значать
не  для  мене,  а  для  батьків  
–  ну  як  завжди,  як  у  всіх.  

Я  пам’ятаю,  як  та  жилетка  кололась,  
навіть  натягнута  поверх  кофти  
–  такої  ж  рифленої,  як  і  колготи  –  
поки  я  какалася  у  памперс,  
це  гріло  сильніше,  ніж  та  жилетка.  
Мені  точно  було  менше  трьох…  
принаймні,  менше  чотирьох,  
бо  тоді  я  вже  вміла  читати  
(не  питайте,  
коли  з  вами  ніхто  не  грає,  
у  вас  є  
багато  часу  на  самовдосконалення
Якби  ж  раніше  хтось  пояснив,  
що  літери  треба  читати  по  черзі  –  це  не  аж  так  логічно.  
Хоча,  може  й  логічно,  
раз  я  здогадалася  в  чотири  з  половиною).  

Я  пам’ятаю  малюнки,  
багато  малюнків…  
і  поцілунки  
з  Тьомою  в  дитячому  садочку.  
Він  був  милий,  
але  після  садочку  я  ніколи  вже  його  не  бачила.  
Можливо,  
він  виріс  чи  переїхав
Чи  повішався,  розбився,  смертельно  захворів
Чи  просто  був  плодом  моєї  уяви  
замість  уявного  друга-слоножирафи…  
Та  хіба  не  все  одно,  
що  з  ним  сталось.

Я  пам’ятаю,  як  уявляла  
Небуття
Де  нічого  нема
І  мене  нема
–  воно  було  темно-блакитне
Білими  нитками  всіяне,  тендітне.

Я  пам’ятаю,  як  дивувало,
Що  я  це  я,  
І  що  я  роздумовую
Чому  я  це  я
Чому  я  це  не  інший  хтось
Чому  я  хтось,  а  не  щось
Чи  щось  теж  так  роздумовує,  що  воно  хтось
Чи  щось  знає,  що  воно  щось
Це  здавалось  не  те  щоб  неправильним
Але  дивним  
І  дивовижним
Що  
я  це  я
я  тут  і  зараз
я  є
я  існую
Це  досі  найдивовижніша  річ  у  світі

Я  пам’ятаю,  як  намагалась
Збагнути  вічність
Та  хіба  не  все-одно,  
Що  я  там  намагалась.


[b]1-ша  сукня.[/b]

Я  пам’ятаю…  
ні,  не  коли  закохалась  –  
цього  не  збагну  вже  ніколи.  
Та  хіба  не  все-одно.  

Я  пам’ятаю,  
коли  зрозуміла,  що  кохаю  тебе.  
Це  здавалося  неймовірним,  але  
це  поставило  все  на  свої  місця.  
Я  відчула  себе  собою
новою  собою.  
Я  відчула  себе  вдома  у  твоєму  домі.  
З  першого  кроку
з  першої  хвилини
з  першого  сонячного  проміння  на  твоїй  кухні.  
Разом  з  твоїм  жахливим  малим  братом  з  його  жахливим  малим  характером  і  жахливим  малим  голосом.  
Разом  з  твоєю  дивною  смішно-несмішною  мамою  з  її  скрипуче-приємно-неприємними  бесідами,  з  її  сухим  волоссям  і  сухим  сміхом.  
Разом  з  тобою.  

Я  пам’ятаю,  
це  сталося  
теплого  світлого  літнього  дня.  
Хоча  в  твоєму  домі  разом  з  тобою  завжди  було  
тепло  і  світло  в  настрої.  
І  водночас  
холодно  
в  ноги  без  килимів  на  цій  холодній  підлозі.  
І  водночас  
холодно  
в  мізки  без  розуміння,  чому  я  тут  і  що  я  тут  роблю.  

Я  пам’ятаю  
той  день  світло-дерев’яним,  
як  і  увесь  твій  світло-дерев’яний  будинок.  
Ти  спускалась  по  світло-дерев’яних  сходах  
у  старій  сукні,  
яка  різала  очі  і  смак  і  здоровий  глузд  –  
настільки  ж  різнокольорова,  різнотканинна,  різнорюшикова,  різнояскрава  
і  водночас  
настільки  ж  виблякла,  вилиняла,  вицвіла,  висвітлена  
як  жовті  подерті  крила  молі  
у  світлі  жовтої  лампочки  в  сільському  туалеті.  
І  ти  була  
прекрасна,  як  ніколи.  
Тендітна,  як  ніколи.  
Жіночна,  як  ніколи.  
Ніколи  до  і  ніколи  після  того.  
Можливо  тому,  що  це  був  перший  раз,  
коли  я  бачила  тебе  в  сукні.  
Перший  з  трьох  разів,  
коли  я  бачила  тебе  в  сукні.  
Найкращий  з  трьох  разів  –  
може,  тому,  що  тоді  лише  я  була  поруч  з  тобою.
 
*    *    *

Я  пам’ятаю  свої  почуття
Абсолютно  усі  почуття
Так  сильно,  
Що  можу  тактильно
Відчути  їх  
Знову  зараз  завжди
Крізь  роки
Хоча  їх  давно  вже  немає,
Важливо,  що  раніше  були  -
Допоки  я  їх  пам’ятаю,
Вони  не  даремні
Навіть  ті  шалені  і  незбагненні
Вони  –  частина  мене

*    *    *

Я  пам’ятаю  
те  відчуття  кохання  до  тебе.  
Воно  залишилося  
маленькою  теплою  золотою  піщинкою  на  дні  моїх  спогадів  і  кохань  і  спогадів  про  кохання.  
Чудернацькою  дрібничкою,  
яка  нікому  ніколи  не  була  потрібна;  
яку  незрозуміло  де  взяла  і  чому  облюбувала,  
але  так  і  не  придумала,  куди  би  поставити  в  жодному  ремонті,  
в  кінці  кінців  залишивши  на  горищі;  
і  яку  попри  все  жаль  викидати.

Можливо,  це  було  зовсім  і  не  кохання  –  кажуть,  
справжнє  кохання  не  проходить.  
Та  хіба  не  все  одно,  
якщо  було  добре.  
З  тобою  добре  сиділося.  
З  тобою  добре  мовчалося.  
З  тобою  було  рідно,  затишно,  по-домашньому.  
І  цього  мені  було  достатньо.  
Хіба  не  все  одно,  
що  ти  не  відчуваєш  те  ж  саме.  


[b]Сoming  out  перед  собою  [/b]

Тепер  я  розумію,  
як  це  було  рано.  
Хоча  в  моєму  житті  
все  стається  відносно  рано  –  
в  4  я  рахувала  до  100,  
в  4,5  навчилася  читати,  
у  8  відчула  перші  місячні,  
в  11  вперше  закохалася,  
в  13  мала  перші  стосунки,  
в  15  почала  малювати  на  замовлення,  
в  16  закінчила  11-річну  школу  за  10  років,  
в  17  почала  фактично  жити  в  цивільному  шлюбі…  
В  14  я  кинула  хлопця,  тому  що  кохала  найкращу  подругу…

Як  він  це  сприйняв?  
Не  знаю,  
не  слухала  відповідь.  
Не  казала,  що  це  дівчина.  

А  що  я  мала  сказати?  
Я  тоді  й  сама  не  була  до  кінця  впевнена.  
Я  намагалася  з  усіх  сил  бути  не  до  кінця  впевненою.  

Тільки  тепер  я  розумію,  
скільки  всього  сталося  за  14-й  рік  мого  життя.  
Мене  вперше  кинули  
у  моїх  перших  стосунках  
14-го  лютого,  
на  День  Закоханих  
(звісно,  саме  цю  подію  я  намагалася  потім  звинуватити  у  всьому).  
Хлопець,  що  став  моєю  першою  любов’ю,  
нарешті  пройнявся  до  мене  почуттями,  
вже  давно  не  потрібними  мені  почуттями.  
В  цьому  році  ми  з  тобою  перестали  вчитися  в  одному  класі.  
В  цьому  році  я  залишилася  сама.  
Зі  своїми  невизначеними  почуттями  
і  невизначеною  орієнтацією.  
Невизначеність  –  ось  що  завжди  лякало  найбільше.

Спочатку  я  подумала,  
що  це  хріново  кохати  власну  стать.  
Що  це  нещасливий  білет  у  лотереї  життя,  
який  опускає  твої  шанси  на  «довго  і  щасливо»  до  міліметру  над  рівнем  моря.  
Що  це  вічні  муки  і  поневіряння  за  людьми,  
які  ніколи  просто  фізично  не  зможуть  тебе  покохати.  
Це  кохання  без  відповіді  
без  права  на  відповідь.  

Тож  з  усієї  сили  намагалася  переконати  себе,  
що  кохаю  хлопців.  
Проблема  виявилась  у  тому,  
що  я  вже  кохала  хлопців.  


[b]2-га  сукня[/b]

Це  був  той  день,  коли  мені  
перестало  вистачати  затишку  твоєї  кухні  
із  твоїм  посудом,  який  я  любила  мити  замість  тебе.  
Перестало  вистачати  просто  бути  з  тобою  як  подруга.  
Може  тому,  що  тепло  скінчилося  разом  з  літом  
і  настала  зима.  
А  може  тому,  що  я  побачила,  
кому  віддалося  усе  тепло.
 
Я  не  пам’ятаю,  
скільки  
тобі  виповнилося  років  у  твій  різдвяний  день  народження.  
Не  пам’ятаю,  
скільки  ви  вже  зустрічалися  зі  своїм  ромео.  
Не  пам’ятаю,  
якого  кольору  була  твоя  
коротка  супер-міні-обтягуюча-сексуальна-гіпер-блискуча  сукня,  
що  ідеально  підкреслювала  твою  хорошу  фігуру  
разом  з  Роминими  гарними  тренованими  руками  на  ній.  

Ви  були  щасливі,  
ви  були  прекрасні.  
Світ  навколо  вас  був  лишнім.  
Я  була  лишньою.  
Навіть  не  тому,  що  це  він,  а  не  я,  
міг  тебе  обіймати,  цілувати,  на  колінах  тримати,  торкати…
і  я  не  хочу  продовжувати  цей  список  далі!  
А  тому,  що  я  
навіть  не  мала  права  хотіти  того  ж.  
Я  не  мала  права  показати,  що  я  хочу  того  ж.    



Хоча  насправді  «того  ж»  -  це  неправильне  слово.  
Тебе  трахати  я  не  хотіла  ніколи.  
Ні,  ти  була  шедевром  в  моїм  полі  розоранім
Золотою  Адель  в  друзках  ночей  незоряних.
А  потім  сумно-радісно  стало  мені,
Бо  ти  вже  не  сама  стоїш  на  полотні.    
Ви  косплеїли  Клімтові  кляті  цілунки.
Мої  мізки  мільйонами  краяли  мунки.
Розбивай  же  мій  лувр  на  щепки-ескізи.    
Прощавай  же,  ти  вже  не  моя  Мона  Ліза.
Капулетті  –  Монтекі,  Ромао  –  Юлетта.
І  я  –  лишня  третя,  ляп  у  сюжеті.

І  я…  я  втекла.  Зачинилась  у  вежі.
Вешталась,  шлялася,  поки  нарешті
Не  охолола,  розплутавши  коси
Всіх  своїх  дивних  недовідносин.
Я  відрізала  вухо,  що  в  твій  голос  вчувалось
Я  скосила  всі  соняхи,  що  повертались
услід  за  тобою.  Від  твого  світла
моя  місячна  ніч  майже  перегоріла.

І  хоч  ваша  лав-сторі  була  лише  триптих,
Про  втечу  свою  не  жалію  ні  крихти.
Лише  іноді  може  стає  трохи  прикро,
Що  ти  зі  своєї  цікавої  примхи
Йому  зрадила  трохи  –  і  не  зі  мною,
А  з  його  двоюрідною  сестрою…

Але  це  буде  потім.  А  тоді,  у  той  день,
Я  до  болю  хотіла  торкнутись  тебе,
Вдихнути  волосся,  горнутись  до  щічки
Розгадати  секрети  твоєї  усмішки.
Прощавай,  Моно  Лізо.  І  твій  брат,  твоя  мати.
Бо  що  взагалі  тобі  можу  я  дати?
Щастя?  –  Сумнівно,  що  те  буде  довгим
Силу  й  підтримку?  Стати  на  ноги  -
Яких  в  мене  самої  немає?  Убого.
Прощавай  же,  Джокондо.  Піду  собі  з  Богом.

Люди  –  картини.  Життя  –  це  митець,
Воно  ліпить  мистецтво  із  наших  сердець.
Десь  на  дні  мого  лувру  серед  щепок-ескізів
Дотліває  під  пилом  моя  Мона  Ліза.  

Любов  –  це  мистецтво.  Люди  –  картини.
Тобі,  як  Вітрувієву  людину,
У  замкнутім  колі  оголюю  душу.
Руки  застигли,  не  доторкнувши.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=1028495
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 14.12.2024
автор: Мона Вінчі