ПАСАДОБЛЬ

Я  згадую  про  неї  взимку.  Коли  холодно.  Зовні  і  всередині.  Коли  хочеться  виїхати.  Абикуди.  У  теплі  краї.  
І  ось  і  нині  сипле  сніг.  Повільний.  Дерева  в  паморозі.  Дроти  ось-ось  обірвуться.  Від  тяжкості  і  краси  снігу.  
СD-плейєр  крутить  мені  Largo  from  Concerto  Баха.
І  десь  далеко,  там  же,  в  пам'яті:  композиція  Гліба  Мая  на  слова  Євтушенка.  І  мелодія  схожа.
 

Ах,  думаю  я,  написати  б  хоч  раз  таке  Largo.  І  померти.  
Ні!
Побачити  б  її  ще.  Хоч  би  раз.
І  навіть  не  обіймати.  А,  просто,  узяти  в  руки.  Її  долоні,  плечі,  її.
Яка  вона  тепер?
Від  неї  мене  розділяє  двадцять  років  і  океан.

—  Чому  ти  мене  не  цілуєш?  –  запитала  вона  тоді.
—  Боюся.  –  відповів  я.
І  падав  сніг.  І  за  вікнами  нічного  тролейбуса  іскри,  що  сипляться.  І  вже  не  було  ні  світла,  ні  тьми.    .
—  Чому  ж  ти  цілуєш  інших?
—  Я  не  боюся  їх  зламати.  Вони  вже  зламані.
—  Дивно  ти  це.  І  безглуздо.

Пам'ять.
Я  ненавидів  суботи  і  неділі.  У  ці  дні  я  не  бачив  її.
Її  очей.  Сірих  і  яскравих.
Її  рук.  Тонких  і  ніжних.  
Її  всю.  Струнку  і  живу.

—  Я  зроблю  татуйовання  на  плечі,  –  говорив  я  другу  Вітьку  –  її.
—  Дурень.
—  Щоб  завжди  була  зі  мною.  І  в  труну  щоб.
—  Дурень.
—  Ти  цього  не  розумієш.

А  як  вона  танцювала!  
Ні,  не  на  дискотеках  і  «Нових  роках».  
Я  жодного  разу  не  танцював  з  нею.  

Тепер  уже  випав  сніг.  Щільно.  На  все  моє  життя,  що  залишилося.  І  снігом  сивини  обсипана  моя  голова.  Моє  волосся.  Мої  вуса.  
У  дзеркалі  я  схожий  на  Буніна.  У  житті  –  на  попа-розстригу.
І  все  збулося,  і  не  збулося.
У  мене  будинок,  сім'я,  своя  справа.  визнання.  І  заслужена  заздрість.  
Але  немає  її.
—  А  навіщо  я  тобі?  –  питала  вона.  І  на  її  вії  падали  сніжинки.  Ми  йшли  дальніми  вулицями  Салтовки  –  Так,  навіщо?  Чому  в'яжеш  мене  до  себе?  Ти  ж  бачиш,  що  я  вже  не  можу  без  тебе.
Я  мовчав.
А  сніг  падав  і  падав.
Їй  хотілося  ударити  мене  з  розмаху.  Але  вона  посміхнулася  ямками  на  щоках.  Рожевих  від  холоду  і  гніву.  Потягнулася  навшпиньки.  І,  поцілувавши  мене,  сховалася  в  під'їзді.
Від  низу  до  верху  дивився  я.  Вона  піднімалася  бігом.  Другий,  третій  поверх.  Рукою  поцілунок.  Крізь  скло.  У  темноту.

Я  дивився  на  неї  знизу-вгору.  Завжди.

Ось  міжнародний  конкурс  в  ДК  «ХЕМЗ».  Вона.  Вся  в  блискітках  і  клаптях.  Голі  ноги,  сідниці.  Те,  чого  я  не  бачив  ніколи  зблизу.  Я  сиджу  в  13-му  ряду.  Повний  зал.
А  той,  хто  танцює  з  нею,  з  12-м  номером  на  спині  чорного  фрака,  кладе  руку  на  її  стегно.
І  звучить  пасадобль.

—  Навчи  мене  пасадоблю,  –  говорив  я  потім.  
—  Пасадоблю?  –  вона  піднімала  брови,  –  та  ти  що?  Це  найскладніший  танець.  Куди  тобі.  Ти  он  і  просто  мене  поцілувати  не  можеш.  А  тут  –  пасадобль.  Йди,  геть,  танцюй  «ковзанярів».

І  я  танцював  «ковзанярів».  Смішно  і  незграбно.  З  найтовщою  напарницею.  І  «Піф»,  так  звали  вчителя,  покрикував  на  мене:  «Вільніше  ногу,  здоровило,  плечі,  плечі  тримай.  І  спілкування,  спілкування  усмішкою.  От  такої!»

Тепер  я  вмію  танцювати  пасадобль.  Я  танцював  його    з  Бланкою  Лі.  У  мадридському  “El  Calentito”.  Потім  Бланка  танцювала  одна.  На  стійці  бару.
—  Muy  bien!  –  говорила  вона,  переповнена  енергією.  Очі  –  два  вуглика,  що  горять.  Голе  ліве  плече  з  вирізу  навскоси  червоного  плаття.  І  зал  кричав:  „Гутьеррес,  ankor,  pleas!  Bailaora!”
А  я  думав  про  ту,  котра  тоді    не  побажала  мене  навчити  пасадоблю.

—  Чому  ти  такий?  –  запитала  вона,  не  договоривши.
—  Поганий?  –  поспішав  розсмішити  її  я.
—  Незрозумілий.
—  Ось  дурощі.
—  Ні.  Це  так.  Незрозумілий.  Незрозумілий.  –  І  вона,  відвернувшись,  раптом  розридалася.
Я  кинувся  її  втішати.  Гладив  її  по  волоссю,  по  плечах,  тискав  її  руки  біля  плечей,  ліктів,    зап'ястків.
—  Я  виїжджаю  –  сказала  вона.
Я  притиснув  її  до  себе.
—  Це  ні  до  чого,  –  вже  спокійним  голосом.
—  Виїжджай.  Так  буде  краще.
—  Ти,  ти,  –  вона  знову  відвернулася  і  знову  сльози.  На  мої  руки.

Падає  сніг.  Мені  хочеться  думати  про  неї.  Але  дзвонить  телефон.  Приходить  мій  компаньйон  і  ми  говоримо  про  будівництво  нового  бару  для  байкерів.  В  стилі  «Дежавю».

А  перед  внутрішнім  поглядом  вона.  Софіти,  блискітки,  квіти.  І  цей  партнер  з  щасливою  дванадцяткою  на  чорній  спині  фрака.

…Шкода,  думаю  я,  вона  ніколи  не  посидить  в  моєму  ресторані.  І  я  не  танцюватиму  з  нею  пасадобль.  Під  звуки  власного  оркестру.  
І  звучить  Largo  Баха.

«Ні,  мені  вже  не  танцювати.  —  зізнаюся  я  собі.  —  Ні  з  нею.  Ні  з  ким  іншим.  Я  старію».
—  Чоловік,  –  говорю  я  черговій  жінці,  що  хоче  запросити  мене,  –  танцюючий  після  сорока  років  –  жалюгідне  видовище.
Жінка  збентежено  усміхається:
—  Ні,  –  говорить  у  відповідь,  –  не  правда.  Я  бачила,  як  ви  танцюєте.
—  Ну,  це  було  давно.
—  Ні,  минулого  тижня.
—  Ну,  значить  я  був  п'яний.
—  Не  дуже.  Ви  танцювали  з  дружиною.
—  Хіба?
—  Так,  це  було  так  красиво.

Це  було  так  красиво,  коли  вона  прогиналася,  відкинувши  все  своє  вертке  тіло  назад.  І  раптом  –  різка,  жива  доріжка  кроків  і  знову  –  прогинання.  І  ця,  адськи-болюча  для  мене,  і  райські-солодка  для  публіки  усмішка  спілкування  з  партнером,  у  якого  12-й  номер  на  спині.  В  спину  якого  мені  хотілося  всадити  ножа.

—  Ну  ж  бо!  –  упрохує  жінка,  протягуючи  мені  оголену  до  плеча  руку.  –  Ходімте,  мені  так  ніяково  вас  чекати.  Всі  дивляться.
—  Пробачте,  я  не  танцюю  вже.
—  Ну,  будь  ласка!
—  Хочте  вина?
—  Хочу.  –  Її  щоки  горять.  В  її  очах  відчай  і  бажання  вдарити  мене  з  розмаху.  Але  вона  опускається  поряд  зі  мною.  В  м'які,  пружні,  жовті  крісла  «Дежавю».
—  Випийте  Кьянті,  –  говорю  я,  наповнюючи  принесений  келих.
Вино,  криваве,  сочилося  немов  з  моїх  вен.

—  Ми  купимо  шампанське,  –  казав  я  їй  тоді,  –  і  будемо  його  пити.
—  Мені  не  можна.
—  Чому?
—  У  мене  репетиція  в  17-00.
—  Дурня.  Трохи  можна.
Ми  пили  з  вкраденого  в  пивній  щербатого  келиха.  В  під'їзді  єврейського  будиночка  на  Пушкінській.  На  нас  дивився  сірий  кіт  з  підвіконня.  І  похрускували  дошки  старих  сходів  під  її  ногами.  Я  милувався  нею.

Наступного  дня  вона  не  прийшла.
—  Я  впала,  –  призналася  вона,  лежачи  в  ліжку.  –  Це  так  безглуздо  і  соромно.
—  Я  винуватий,  пробач!
—  Що  вже  тепер.  Поїдуть  без  мене.  –  Вона  відвернулася  до  стіни.  І  плечі  її  здригалися.  –  Я  так  готувалася.
—  Дурна,  ти  сильна,  справишся.
І  вона  поїхала.  І  перемогла,  із  своїм  дванадцятим.

Так  почалася  її  кар'єра.  
Кар'єра  танцівниці.
І  так  закотилася  моя  зірка  надії.  Надії  на  те,  що  одного  разу  вона  стане  моєю.  І  не  тільки  наколкою  на    моєму  плечі.

Нині  сніг.
Я  набираю  номер  її  телефону.  
Номер  двадцятирічної  давності.
—  This  number  is  not  valid.  
І  гудки  зумера.  
Andante  Largetto  замість  пасадобля.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=312254
Рубрика: Лірика
дата надходження 08.02.2012
автор: zeitglas