Кроки любові

[b]«Сорок  вісім    кроків»[u][/u][/b]
Тамара  Васильєва
Кременчук  –  2013

Хто  вже  тільки  не  розмірковував    про  особливості  жіночої  поезії.  Тепер,  коли  я  прочитав  збірку  віршів  Тамари  Васильєвої  «Сорок  вісім    кроків»,  настала  і  моя  черга  повправлятися  на  цю  тему.  
У  чоловіків  і  жінок  різне  світовідчуття  і  світобачення.  В  жінки  різноманітніший  світ  емоційних  тонкощів.  Жіноча  поезія,  як  правило,  ніжна,  мелодійна,  чуттєва.  Хоча  тематично  вона  про  одне  –  найголовніше  –  про  очікування  зустрічі  з  любов’ю  і  щасливим  майбутнім.
Не  виняток  і  перша  книжечка  Тамари  Васильєвої.  Справді,  про  любов,  кохання  і  пов’язане  з  ним  жіноче  щастя  в  книжці  чимало  написано.  Одні  тільки  назви  поезій  говорять  самі  за  себе:
«Фонтан  любові»(82)*,  «Вино  любові»(89),  «Сила  любові»(76),  «Любов  чи  самотність»(93),  «А  вітер  мене  любив»(94),  «Березневе  кохання»(118),  «Твоє  кохання»(88),  «Щастя»(88),  «Щастя  мить»(115),  «Привези  мені  щастя»(74),
Та  й  що  в  цьому  дивного  –  адже  жінка  більш  чутлива  до  духовного  світу,  тому  в  жіночій  поезії  більше  добра  і  ніжності,  тепла  і  страждань.
   [i]«Хотілося  щастя,  хотілось  любові,
   Хотілось…хотілося  просто  життя…»[/i]  (68)
Можливо,  тому,  що  Тамара  Васильєва  стала  писати  не  в  юному  віці,  а  зрілість  потребує  більш  стриманого  способу  передачі  почуттів,  в  її  віршах  кохання  не  перетворюється  на  запеклу  війну  статей  з  усіма  її  перемогами,  поразками  і  примиреннями.  Її  простір  не  обмежується  простором  спальні.  В  них  немає  шокуюче  екстравагантних  еротичних  фантазій  про  плоть,  шал  і  бажання.  Емоційний  спектр    лірики  має  не  надто  контрастний    розмах  коливань  від  почуттєвого  піку,  близького  до  навіженості,  аж  до  повної  депресії.
Єдина  «постільна  сцена»  в  книжці  така:
   [i]«Чому  тепла  ковдра  схолола…
   Де  ділось  її  тепло?
   Так  боляче…правда  гола.
   Скажіть,  а  тепло  було?»[/i](71)  
–  так  стримано  і  глибоко.
Кожен  вірш    у  Тамари  Васильєвої  про  любов.  Це  і  ніжна  зворушлива  любов  до  матері  –    «Прости  мене,  мамо»(51),  «Мамина  хустка»(53);
і  любов  до  рідного  краю  –  «Рідному  краю»(50),  «Кременчуцький  наш  край»(49);
любов  до  рідного  села,  з  яким  пов’язані  світлі  спогади  дитинства  –          «Моє  село»(39),  «Там  зростали»(48),  «Моє  дитинство»(45);
любов  до  розмаїття  навколишнього  світу,  до  природи  –  «Музика  природи»(16),  «Пробудження»(14),  «Я  на  межі  між  осінню  й  зимою»(26);
любов  до  мистецтва,  музики,  танцю  –    «Дяка  Маестро»(32),    «Я  не  знаю,  про  що  написать  мені  вірш"(30).    
В  книжечці  «Сорок  вісім  кроків»  ви  не  знайдете  пафосу  і  закликів,  ви  відпочинете  від  гострої  аналітичності  та  безпощадності  в  переоцінці  духовних  цінностей.  Поетеса  уникла  як  і  стеpвозно-істеричної,  так  і  поблажливо-материнської  інтонації.  Поетеса  не  займається  штучним  прикрашанням  віршів  незвичайними  образами,  маловживаними  словами.  Дуже  симпатичними  є  і  декілька  малюнків  Віктора  Курила,  вони  добре  вписуються  в  загальний  настрій  збірки.  А  настрій  цей  можна  визначити  так  –  жіночність  –  це  джерело  вічних  людських  цінностей,  а  роль  жінки  –  поєдання  кохання  з  вічністю  життя.

І  на  завершення  вірш  про  це  Віктора  Оха:

     Тендітна,  чутлива    беззахисна  жінка
     дарує  кохання  і  вірності  миті.
     Насправді,  [b]вона  [i][/i][/b]наче  з  каменю  стінка
     і  справжня  опора  в  мінливому  світі  !

==========================

*–  в  дужках  номер  сторінки  в  збірці  «Сорок  вісім  кроків»

               Євмен  Бардаков

                                                         12.07.13

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=436974
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 13.07.2013
автор: Віктор Ох