Einige bin ich. Розділ 14

Коридори  в  Пеклі  вузькі  та  з  поганим  освітленням,  підлога  в  них  покрита  темним  килимом,  і  складається  враження,  що  тут  ніхто  ніколи  не  прибирав.  На  тьмяних  настінних  лампах  був  товстий  шар  пилу,  шпалери  на  стінах  –  брудно-коричневого  кольору  і  з  плямами  невідомого  походження.  Я  йшов  у  потрібний  кабінет,  а  душу  переповнювали  страх  та  відчай.  Я  не  створений  для  болю,  Пекла  і  різних  негараздів!..  Двері  відчинилися  від  мінімального  дотику,  і  зразу  за  мною  вони  неначе  розчинилися  у  повітрі.  Я  був  у  яскраво  освітленій,  але  невеликій  кімнаті.  Праворуч  стояло  фортепіано,  ліворуч  -  стіл,  а  на  ньому  -  висока  купка  книг  та  зошитів  та  ваза  з  волошками.  Біля  столу  стояли  два  стільці  з  м'якою  зеленою  оббивкою,  а  за  ним  –  завелике  вікно  з  світло-коричневим  тюлем.  Не  довго  думаючи,  я  сів  за  фортепіано  і  почав  грати.  Щасливий  я  подумав,  що  якщо  це  таке  в  нас  Пекло,  то  тут  просто  чарівно  і  я  готовий  бути  тут  вічність. Але  фортепіано  і  надмір  зручні  умови,  що  було  створено  для  мене,  викликали  певне  хвилювання.  Щось  тут  не  так.  Не  може  все  бути  так  добре!..  В  чому  ж  тоді  сенс  Пекла,  якщо  мені  тут  краще,  аніж  було  вдома? І  тут  до  кабінету  увійшла  жінка  невисокого  зросту  з  темним  довгим  волоссям  та  великими  зеленими  очима. –  Доброго  дня!  Ви,  мабуть,  мій  новий  учень?  Я  Ольга  Петрівна  і  сьогодні  у  нас  перше  заняття,  тому,  очевидно,  поки  що  обговоримо  організаційні  питання,  а  потім,  якщо  буде  на  це  час,  візьмемось  до  інструменту.  Скажіть,  у  вас  вдома  є  фортепіано?  Якщо  ні,  то  якнайшвидше  придбайте,  або,  якщо  нема  достатньо  коштів,  то  хоча  би  синтезатор.  Я  розкажу  вам  потім,  які  саме  книги  вам  будуть  потрібні,  аби  на  наступний  тиждень  вони  у  вас  вже  були.  Отож  у  понеділок  та  четвер  о  шістнадцятій  чекатиму  на  вас  у  цій  аудиторії... Вона  торохкотіла  ТАК,  що  я  ледь  розбирав  Що  саме  вона  каже.  А  проте  я  нічого  не  розумів.  А  запитати  не  було  як,  бо  вона  говорила  далі,  аніж  бачила.  Я  тільки  сидів,  кліпав,  час  до  часу  кивав  головою.  Вона  говорила  щось  про  музичну  літературу  та  сольфеджіо,  і  тут  я  допетрав  врешті:  я  ТІЛЬКИ   починаю  вивчати  музику.  Я,  великий  композитор,  ПОЧИНАЮ  вчити  МУЗИКУ.  Подумати  тільки!  Я,  який  перший  свій  концерт  написав  у  чотири  роки,  вивчатиму  музику.  Не  можу  повірити!.. Після  того,  як  вона  посадила  мене  за  інструмент,  поставила  ноти  і  почала  на  них  вказувати,  грати  "Жили  у  бабусі.."і  хотіла,  аби  я  ЦЕ  повторив,  я  глянув  на  ноти,  а  вони  наче  сказились  –  я  не  бачив  жодної!  Жоднісінької  ноти!  Вони  то  з'являлись,  то  зникали,  спробував  заграти  цей  твір  самостійно,  а  ноти  ВЗАГАЛІ  не  ті.  Що  зі  мною?  Я  відчував  себе  приниженим  і  гіршим  за  найгіршого.  Було  соромно,  дивно  і  неприємно.  В  голові  не  вкладається,  щоб  я,  автор  стількох  опер,  симфоній  та  концертів  НЕ  МІГ  зіграти  ОЦЕ. Моя  гордість  кудись  поділась,  натомість  з'явився  дивний  азарт  і  прагнення  реабілітуватись.  Я  встав,  сів  за  стіл  і  просто  почав  вивчати  ноти.  Ноту  за  нотою.  Ольга  Петрівна  щось  тарахкотіла  й  досі,  а  я  не  зважав.  Визубривши  увесь  цей  маленький  твір  (а  воно,  на  диво,  мені  ой  як  складно  йшло!),  я  знову  сів  за  фортепіано,  і  заграв!  Відчуття  було,  наче  вперше  почув  "Прощальну  симфонію"  Гайдна  –  мого  друга  і  сучасника.  Бетховен,  Гайдн  і  я  свого  часу  заснували  Віденську  класичну  школу,  і  це  була,  мабуть,  одна  з  найкращих  моїх  ідей.  Хоч  Гайдну  і  Бетховену  ближчою  виявилася  сфера  інструментальної  музики,  а  мені  –  оперний  та  інструментальний;  Гайдн  більше  тяжів  до  народно-жанрових  образів,  гумору,  жарту,  Бетховен —  до  героїки,  ми  непогано  спрацювались,  і,  думаю,  тому  був  сенс. Я  подумав  над  тим,  ЯК  я  щойно  думав.  Певно,  цей  урок  з  "Жили  у  бабусі.."  був  дійсно  дієвим.. Що  таке  гордість?  Манія  власного  "я",  самооцінка,  завширшки  у  всесвіт  та  невміння  слухати.  Я  знаю  про  свої  гордість  та  марнославство,  і  давно  хочу  їх  позбутися.  Хоча...  Напевно,  не  так  вже  й  сильно  хотів  їх  викорінити,  якщо  до  цього  моменту  в  мені  не  було  жодних  змін. Згадалась  мені  фраза  Вольтера:  "Безкінечно  "маленькі"  люди  мають  безкінечно  велику  гордість".  Невже  бути  "маленькою"  людиною  –  це  все,  на  що  я  здатен?  Чому  я  не  задумувався  над  цим  тоді,  коли  жив  на  землі,  а  тільки  тут,  коли  зрозумів,  що  талант,  гордість  і  марнославство  –  це  ще  не  все? Декорації  змінились.  Я  сидів  на  цьому  бруднезному  килимі,  і  як  тільки  це  відчув,  враз  піднявся  і  обтріпався.  Не  люблю  бруду.  Певно,  в  Чистилищі  чисто.  На  те  воно  і  Чистилище,  аби  бути  чистим  і  очищувати  душі.  У  мене  з'явилася  така  божевільна  жага  якнайшвидше  змінити  своє  становище  і  стати  Людиною,  що  я  йшов  коридором  у  пошуках  нових  випробувань... 

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=449824
Рубрика: Лірика
дата надходження 18.09.2013
автор: Оксана Сова