Сповідь езотерика. 7. 1.

28.09.2013*  15:00
Липень  1990  року.
Місяць  бурхливого  входження  у  Одержимість.
Маятник.
Неймовірно  простий  інструмент,  яким  споконвіку  користувалися  люди  -  бусинка  на  ниточці.  Тримаєш  в  руці  нитку,  бусинка  висіть  на  ній,  дивишся  на  неї,  подумки  задаєш  питання  і  маятник  відхиляється  в  той  чи  інший  бік,  показуючи  "так"  чи  "ні".  Проста,  здається,  операція.  Але  маятник  ,  як  і  будь-який  прилад  в  суто  фізичному  режимі  праці,  вимагає  додержання  техніки  безпеки,  бо  порушення  її  веде  до  Одержимості.  Я  тоді  нічого  цього  не  знав,  тому  благополучно  через  маятник  втягував  себе  у  цей  стан.  
Голос  мовчав.  Тільки  після  того,  як  я  почав  викарабкуватися  із  цієї  форми  Одержання,  для  того,  щоб  потрапити  в  іншу  форму,  Голос,  а  я  вже  тоді  свідомо  з  ним  спілкувався,  надиктував  мені  правила  роботи  з  маятником  та  основи  техніки  безпеки.  Але  текст  був  настільки  сардонічний  та  навіть  відверто  лукавий,  що  я  відклав  його  і  навіть  не  переписував  начисто.  І  тільки  в  2006  році,  нарешті,  враховуючи  свій  багатий  досвід,  написав  ясні  правила  виготовлення  маятника  та  техніки  безпеки  роботи  з  ним.
Відбулися  дві  події,  які  примусили  мене  зрозуміти,  що  робота  рамкою  та  маятником  вимагає  від  людини  дотримання,  як  мінімум,  здорового  глузду.
Мені  треба  було  заскочити  у  майстерню  та  взяти  якійсь  документ.  День,  жарко,  кімната  майстерні  розміром  десь  п'ять  на  п'ять  метрів  заповнена  сонцем,  що  грає  в  ній  через  вікна,  які  розташовані  в  стіні  цокольної  частини  напівпідвалу.  Швидко  сідаю  за  столик  прямо  напроти  дверей,  висуваю  шухляди  у  пошуках  документу  і  бачу  моток  лески,  яку  використовували  тоді  всі  архітектори  для  натягування  рейсшини.  І  миттєва  думка:  "Треба  зробити  маятник  і  ще  раз  запитати  про  долю  сім'ї!"  Щоб  таке  використати  в  якості  бусинки?  Тягар  потрібний.  Бачу  гайку  до  болта  М6.  Не  довго  думаючи,  відрізаю  шматок  лески  потрібної  довжини  і  прив'язую  до  неї  гайку.  Ставлю  руку,  але  не  встигаю  нічого  ще  запитати,  як  бачу,  що  від  моїх  пальців  по  лесці  біжить  до  гайки  біло-блакитний  шнур  світла.  Як  тільки  він  досяг  гайки,  так  зразу  вузол  на  лесці  тихо  і  спокійно  розв'язується.  Гайка  впала  на  стіл.  
Це  неймовірно  мене  розізлило.  Беру  гайку,  знову  прив'язую  її,  тільки  тепер  на  п'ять  вузлів,  і  готуюсь  знову  задати  питання.  Але  не  тут  то  було!  Все  повторюється:  тече  шнур  біло-блакитного  вогню,  досягає  гайки  і  п'ять  вузлів  спокійно  розв'язуються  один  за  одним.  Від  цього  я  втратив  голову.
Встав,  взяв  бинт  і  до  нього  прив'язав  хірургічні  ножиці,  якими  користуюсь  з  часів  студентства.  Тільки    я  випростався  і  приготувався  задати  питання,  як  відчув,  що  праворуч  від  мене  з'явився  Хтось  невидимий,  ростом  понад  два  з  половиною  метра,  неймовірно  сильний.  Я  не  бачив  його,  але  одноразово  всім  своїм  єством  бачив  якось  позареально.  Цей  Хтось  з  таким  презирством  і  співчуттям,  з  такою  насмішкою  і  сарказмом,  з  такою  добротою  і    засудженням  дивився  на  мене,  що  мене  охопи  сором.    Сором  був  суцільний,  як  скафандр  по  всьому  тілу.  Я  впав  на  стілець,  кинув  голову  на  стіл,  закрив  її  руками  і  почав  згорати  від  Сорому!  А  Невидимий  Хтось  повільно  щез.
Пізніше  Голос  сказав,  що  у  мене  заборона  працювати  маятником  на  сім  днів,  але  я  не  працював  ним  майже  півроку.
Щось  подібне  відбулося  у  мене  і  з  рамкою,  після  чого  я  припинив  її  брати  у  руки.  Вона  досі  стоїть  в  стакані  разом  із  пензлями,  але  я  з  того  часу  не  працював  нею.
Я  теж  на  короткий  час  заскочив  до  майстерні.  Сів  за  робочий  стіл  -  дошка  довжиною  два  метри  і  рейсшина  на  ній  такого  ж  розміру.  Коли  сідав  за  стіл,  то  в  очі  кинулась  рамка,  яка  висіла  на  стелажу  на  гвіздку.  Взяв  її  в  руки.
Зліва  від  мене  були  вікна,  через  які  сонце  плямами  звично  грало  в  кімнаті.  За  спиною  -  стелаж,  на  якому  на  відкритих  полицях  стояли  різні  проектні  причандалля,  чашки,  пляшки,  фарби  і  пензлі,  окремі  книжки.  Нижній  ярус  стелажу  виступав  трохи  від  загальної  поверхні.  Там  були  дві  товсті  дубові  дошки,  на  яких  лежали  великорозмірні  книжки  і  журнали  по  архітектурі  і  мистецтву.  Полиці  закривалися  теж  дубовими,  міцними  і  ретельно  підігнаними  дверцятами.
Я  витягнув  перед  собою  руку  із  рамкою  і  встиг  тільки  подумки  сказати:  "Що  треба  мені  зробити,  щоб...",  як  за  моєю  спиною,  там,  де  лежали  великоформатні  книги  та  журнали,  роздався  грохіт  -  явно  впали  полки.  Сиджу  мовчки.  Згадую,  що  вчора  діставав  звідти  журнали  і  ще  здивувався  капітальності  полиць.
"Якась  ахінея"  -  думаю.  І  продовжую  далі  формувати  своє  питання:  "Що  треба  мені  зробити,  щоб  зберегти  сім'ю?"  І  не  встиг  я  закінчити  своє  дурне  питання,  як  за  моєю  спиною  з  різким  гуркотом  розпахнулися  дверцята  і  товстінні  книги  та  журнали  великоформатного  розміру  вієром  вилетіли,  пролетіли  паралельно  підлозі  і  одноразово  голосно  впали  на  неї.  
Все  волосся  на  моєму  тілі  стало  дибки.  Це  був  не  переляк,  а  жах.  Тим  більше,  що  після  цього  повисла  тиша  -  щезли  звуки  з  вулиці,  шуми  від  сусідив  зверху,  тихе  бурмотіння  радіо.
Вискочив  із  майстерні  мов  ошпарений.  Довго  не  міг  потрапити  ключем  у  замок,  щоб  закрити  двері.  А  коли,  нарешті,  по  навпівсходах  викарабкувався  на  вулицю,  то  майже  побіг  на  ватних  ногах  не  в  парк,  через  який  завжди  йшов  до  метро,  а  у  протилежний  бік,  і  зробив  це  не  думаючи  ні  про  що.  Жах  ще  сидів  на  мені  у  сторчком  стоячому  волоссі.
16:05

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=451428
Рубрика: Лірика
дата надходження 28.09.2013
автор: Левчишин Віктор