Явище, яке отримало в народі найменування тусовка (туса, тусня, тусняк, тусейшен ) являє собою оригінальний соціокультурний феномен.
Спочатку тусовкою називали зустріч студентів з метою позаучбового, неформального спілкування і відпочинку, вечірку. Поступово значення слова роширювалося. В це поняття вкладалися і просто зустріч розважального характеру чи неофіційна зустріч, і спільне проведення часу артистів, музикантів, художників.
Тусовка є формою самоорганізації мистецького середовища при відсутності ідеологічної однодумності. Тусовка – це найбільш очевидний симптом посткомуністичної культури.
Ідеологія тусовки протилежна ідеології богеми. Феномен «богеми» виник у XIX столітті серед культурних еліт для організації свого символічного внутрішнього ринку, опозиційного комерційному. Тусовка ж, навпаки, відкрита ринку і соціальному замовленню і перебуває в постійному очікуванні покупця і покровителя.
Тусовка виникає, як спонтанний і вільний вибір окремих індивідів і існує, як послідовність зустрічей. Тусовка стала тим вільним відкритим простором, на якому зустрічаються люди, вільні від будь-яких зобов'язань перед минулим і повністю відкриті перспективам.
Щоб бути в тусовці, треба просто бути в потрібний час і в потрібному місці – там, де тусовка відтворює себе. Структура тусовки далека від жорсткості дисциплінарної культури. Внутрішні закономірності цієї серіальної спільноти треба шукати в закономірностях відтворення зустрічей. Співтовариство це скріплене не ідеологічною солідарністю і не виробничим циклом. Структурна стабільність тусовки гарантована переважно чисто емоційними чинниками: люди зустрічаються тому, що хочуть бути разом. Спільними зусиллями вони створюють певну атмосферу, яка їм в рівній мірі дорога і необхідна.
-------------------
Комунікативна революція дісталася і українських берегів. Інтернет надав можливість творчим особистостям швидше знаходити якщо не однодумців, то людей близьких по духу.
В цьому сенсі сучасні соціальні мережі – це своєрідна віртуальна тусовка.
Знаючи, що процедури «розвіртуалення» періодично відбуваються, і, як правило, залишають після себе в її учасників приємні враження – я теж вирішив прийняти участь в «живій тусовці».
Цьогоріч мали місце дві зустрічі поетів, музикантів, композиторів – авторів причетних до поетичного збірника громадянської лірики "Мислити і жити УКРАЇННО" і пісенника «Про рідне та близьке».
Обидві відбулися завдяки фінансової та організаторської підтримки Миколи Серпня, Олександра Печори та Віталія Назарука.
Перша пройшла в місті Луцьку 15-17 липня. Друга в містах Ірпінь і Київ 08-09 жовтня.
В другій зустрічі «ЛІТР.Об’єднання» (жарт Олександра Печори) я і прийняв участь. Перш за все сподобалась особлива аура (хоча трохи й занедбаного) будинку творчості в Ірпіні, де жили й творили Олександр Довженко, Остап Вишня, Павло Тичина, Микола Бажан, Михайло Стельмах, Максим Рильський, Олесь Гончар, Павло Загребельний, Натан Рибак, Андрій Малишко і багато інших поетів і прозаїків. Тут були написані романи та вірші, що прославили Україну на весь світ.
Ми, теперішні, що тут зібралися, поети відомі, маловідомі і невідомі тішилися невимушеною атмосферою спілкування. В ті дні записав такі рядки:
[i] Можливо, вільні спілкування вже запізні.
Байдикування це приємне – казна що.
Ми чимось схожі і такі всі різні.
Та говорити, як не дивно, є про що.[/i]
[b]15.10.16 [/b]
Віктор ОХ (Віктор Охріменко)
-------------------
P.S. Знаю, є противники слова тусовка. Воно начебто не характерне для нашої мови. Тоді подумаймо над його замінником чи аналогом. Наприклад, – тусівка, тусування, покрутон збіганка,зборище, толковище, посиденьки. Пропонуйте ще.
адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=694635
Рубрика: Філософська лірика
дата надходження 16.10.2016
автор: Віктор Ох