Мадам Баттерфляй, або Любов з другої спроби

17  лютого  1904  року  в  міланському  театрі  Ла  Скала  відбулася  прем'єра  опери  Джакомо  Пуччіні  "Мадам  Баттерфляй",  за  всіма  статистичними  даними  -  це  наріжний  камінь  світового  оперного  репертуару.

Як  відомо,  статистика  знає  все.

Якщо  поглянути  на  показники  сезону  2015-2016,  зрозуміло,  що  Пуччіні  в  табелі  о  рангах  -  автор  опер  №  2  (після  Верді,  але  поперед  Моцартом,  з  року  в  рік).  А  "Мадам  Баттерфляй"  -  опера  №  4,  по  сценах  світу  -  2641  виконання  в  
минулому  сезоні.

Однак  статистика  знає  не  все.

17  лютого  1904  року  прем'єра  "Мадам  Баттерфляй"  гучно  провалилася  -  цілковите  фіаско,  свист  публіки,  сором,  сірка  і  попіл  на  голову  композитора!

Але  Пуччіні  не  здався:  він  переробив  оперу,  а  на  головну  роль  запросив  Соломію  Крушельницьку  (1872-1952),  українську  співачку,  одне  з  найяскравіших  сопрано  світу  першої  половини  ХХ  століття.

28  травня  1904  року  оновлена  "Мадам  Баттерфляй"  вдруге  пережила  прем'єру  та  вперше  -  гучний,  повний,  приголомшливий,  шалений  успіх.  З  другої  спроби,  але  між  твором  і  публікою  таки  спалахнула  любов  -  і  публіка  сім  разів  викликала  акторів  і  автора  на  сцену!

Це  був  спільний  тріумф  італійського  композитора  та  української  співачки.  Розчулений,  Пуччіні  надіслав  Соломії  свій  портрет  з  написом:  "Найпрекраснійшій  і  найчарівнішій  Баттерфляй".  Невідомо,  чи  інші  діви  отримували  подібну  відзнаку  від  Пуччіні  за  виконання  партії  Чіочіо-сан.

Загалом  Пуччіні  створив  5  редакцій  опери,  рахуючи  першу,  освистану  публікою.  Кажуть,  що  Соломія  своїм  виконанням  партії  Чіочіо-сан  врятувала  "Мадам  Баттерфляй",  саме  їй  опера  завдячує  визнанням.  І  цьому  можна  вірити  з  огляду  на  
наступне:  Соломія  співала  оперу  в  другій  редакції,  яку  сам  композитор  не  вважав  найкращою  -  інакше  б  він  не  переробив  її  ще  тричі!

При  нагоді  ми  окремо  розповімо  про  долю  і  творчу  кар'єру  самої  Крушельницької,  а  сьогодні  -  отака  історія,  про  щасливий  перетин  двох  зіркових  шляхів.

До  вашої  уваги  -  арія  Чіо-Чіо-сан  "Un  bel  di  vedremo"  у  виконанні  Соломії  Крушельницької,  запис  1912  року  

[youtube]https://youtu.be/2aSl4IijV08[/youtube]

17/02/2017

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=718724
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 17.02.2017
автор: Максим Тарасівський