"Сон" Шевченко заперечує Бога?

[i]Духъ  истины,  его  же  міръ  не  можетъ  пріяти,  яко  не  видитъ  его,  ниже  знаетъ  его.
[u]Иоанна,  глава  14,  стих  17.[/u][/i]

Це  не  мій  епіграф,  а  саме  Шевченків,  якщо  хтось  недобачає.  Митець  цитував  Біблію,  як  це  робить  кожен  глибоко  віруючий  в  Ісуса  Христа,  і  вважаючий  Його  Слово  Істиною  для  спасіння  народів  від  гріха.Існує  досить  усталена,  але  абсолютно  хибна  думка,  буцімто  наш  національний  «Кобзар»  був  людиною  невіруючою  і  скептичною  щодо  факту  існування  Бога.  Парадокс  цих  тверджень  полягає  ще  й  у  тому,  що  їх  винахідники  паралельно  звуть  його  українським  пророком.  Вибачте,  але  людина,  яка  виступає  перед  суспільством  у  цій  історичній  ролі  сама  від  себе,  заслуговує  на  єдине  звання  серед  обманутих  нащадків  –  самозванець.  Але  ж  Шевченко  ніяк  не  являється  таким,  і,  як  підтверджують  останні  політичні  події  –  слово  його  і  сьогодні  виконує  свою  епохальну  місію.  Отже,  сама  собою  напрошується  суперечлива  дилема:  або  визнаєте  Тараса  Григоровича  переконаним  християнином,  або  ви  зазіхаєте  на  його  звання  пророка,  бо  ж  однозначно,  що  не  існує  істинних  пророків  без  пізнаного  ними  Бога  –  так,
як  не  існує  сонячних  променів  без  самого  сонця.  І  в  цьому  явищі  вже  просліджуються  хронічні  прояви  «когнитивного»  дисонансу  цих  горе-ідеологів.  

                             Поема  «Сон»  в  устах  нечестивих  фальсифікаторів  дійсності  стала  однією  з  найголовніших  аргументацій  на  користь  цієї  омани.  Іще  б  пак!  Твір  переповнений  висловами,  за  котрі  так  жадібно  вчепилися  вони:
«…  бо  немає
Господа  на  небі!  
 А  ви  в  ярмі  падаєте
Та  якогось  Раю
На  тім  світі  благаєте?
Немає!  немає!»

Що  це,  тріумф  теорії  атеїзму?  Заперечення  Бога?  Категорично  ні!  Скільки  ж  зухвалості  треба  мати,  щоби  брутально  ігнорувати  всю  християнсько-біблійну  сутність  усієї  творчості  поета  і  самого  його  життя,  і  ось  так  легковажно  тлумачити  такі  складні  звороти,  вжиті  у  цій  дуже  непростій  для  розуміння  поемі.  Не  можна  так  просто  переступити  через  шедевральний  епіграф,  котрою  Тарас  цитує  самого  Сина  Божого  Ісуса  Христа.  В  цих  словах  криється  попередження,  що  переважна  більшість  людей  не  здатна  тверезо  сприймати  істину  такою,  якою  вона  є,  а  отже,  і  його  твір  обов’язково  буде  сприйнятий  у  викривленому  світлі.
                                           У  вищенаведеному  уривку  з  вірша  автор  звертається  до  «безхребетних»  релігійників,  котрі  настільки  спотворили  біблійне  вчення,  що,  дивлячись  на  них,  у  знесиленого  простого  люду  напрошується  єдиний  висновок:  Бога  на  небі  нема.  Крім  того,  у  цьому  вислові  використано  такий  складний  літературний  засіб,  коли  заздалегідь  спотворена  правда  може  бути  виправлена  лише  діаметрально  протилежним  висловом:  безсловесна  отара  потурає  тиранам,  замилюючи  власну  безвідповідальність  гарантованим  Раєм  на  небі.  Шевченко  виголошує  їм  вердикт:  не  буде  вам  його  там,  бо  ви  мали  бути  інструментами  Бога  тут,  на  грішній  землі:  викривати  нечестивців,  попереджувати  злодіїв,  зупиняти  тиранів.  І  взагалі,  митець  у  цьому  творі  розкритикував  лукавство  людей,  які    повинні  виконувати  заповіді  Божі,  а  самі,  прикриваючись  усілякими  нісенітницями,  навпаки  –  порушують  їх,  з  головою  поринувши  у  беззаконня  та  неправду.

                   І  вже  зовсім  не  можна  не  побачити,  що  Тарас  Григорович  змальовує  Ісуса  Христа,  який  знову  на  землі  перебуває  між  стражденними  людьми,  де  Його  знову  страчують  запеклі  в  своїх  серцях  вороги  правди  та  совісті:
«А  меж  ними,  запеклими,
В  кайдани  убраний
Цар  всесвітній!  Цар  волі,  цар,
Штемпом  увінчаний!
В  муці,  в  катарзі  не  просить,  
Не  плаче,  не  стогне»…

А  підсумувати  хочу  словами  перефразом  з  Біблійних  сторінок:  Якщо  насправді  шануєш  Шевченка  пророком  -  шануй  і  Бога  Христа,  Якому  він  служив.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=723021
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 12.03.2017
автор: ПВО