СВИННЯ

         Власне,  Свєточку  уже  давно  личило  б  звати  не  лише  по  імені,  а  й  по  батькові.  Жінка  Бальзаківського  віку.    Повнувата  і  повільна  у  рухах.  Зрештою,  й  виглядала  вона  на  своїх  сорок  п'ять  з  добрим  хвостиком.  Але  Свєточка  для  усіх  так  і    залишалась  просто  Свєточкою.  Ба,  навіть,  ті,  хто  годився  їй  у  сини-доньки  звали  її  звичним  -  Свєточка.  
         Уже  ніхто  й  не  пам'ятав,  коли  Свєточка  переступила  поріг  цієї  редакції.  Й  колектив  і  дописувачі  були  впевнені,  що  Свєточка  народилася  в  цьому  кабінеті.  Завжди  приходила  раніше  від  усіх  і  зачиняла  вхідні  двері,  коли  там  уже  нікого  не  було.  
         Свєточка  працювала  коректором.  Мало  того,  що  вона  досконало  знала  мову,  а  ще  й  мала  тонке  і  своєрідне  відчуття  слова.  Після  її  правки,  публікація,  начебто  була  та  сама,  але,  кажучи  газетярським  сленгом,  ставала  читабельною.  Це  було  так,  як  гарну,  але  бідну  панянку  досвідчені  стилісти  зодягають  у  вишукані  речі,  а  ще  й    роблять  відповідну  зачіску  та  макіяж.
       На  робочому  столі  Свєточки  завжди  була  велика  кількість  заміток,  ессе,  інтерв'ю,  замальовок,  нарисів,  панфлетів,  фейлетонів,  репортажів  тощо.  Свєточка  бездоганно  і  швидко  виконувала  свою  основну  роботу.  Але  з  часом  усі  звикли,  що  вона    беззаперечно  вичитує  і  править  усе,  що  видає  "на  гора"  молода  журналістська  паросль.  Пишуча  братія,  як  кажуть,  без  ганьби  й  стиду,  закидувала  Свєточку  своїми  "шедевральними"  матеріалами.  Журналісти  потім  продавали  готові  публікації  в  інші  видання.  Добре  заробляли.  А  Свєточці,  в  кращому  випадку,  могли  сказати:  "Дякую".  А  могли  й  не  сказати...
         Можливо  й  допрацювала  б  Свєточка  коректором,  аж  до  пенсії.  Але  в  неї  була  мрія.  І  мрія  ця  зародилася  з  першого  дня,  коли  Свєточка  переступила  поріг  цього  видання.  І  росла  ця  мрія  з  кожним  днем.    
         Свєточка  страх,  як  хотіла  бути    літературним  редактором.  Навіть  у  снах  вона  бачила  вивіску  на  дверях  свого  кабінету.  На  ній  великими  чорними  буквами,  мов  незаперечна  істина  гласило:  "Літературний  редактор  Світлана  П."  Але  це  була  лише  мрія,  бо  старий  редактор  не  терпів  новизни  і  роками  нічого  й  нікого  не  міняв.
           Та  ще  старий  Геракліт  Ефеський  знав,  що  все  плине,  все  змінюється.  Редактора  спровадили  на  пенсію.  На  довгу  й  незабутню  пам'ять  подарували  сервіз  на  дванадцять  персон  і  вазон  орхідеї.
           У  вишурґаний  главредівський    фотель  захотіло  сісти  багато  кандидатів.  Співпало,  що  в  той  же  час  змінився  й  засновник  газети.  В  одного  вуйка  із  тугим  гаманцем,  часопис  викупив  інший    із    ще  товщою  калитою.  Новий  власник  трохи  бавився  у  демократа,  тому  й  вирішив,  що  колектив  має  сам  обрати  собі  редактора.
       Свєточка  знала  лише  одного  претендента  -  Сергія,  себто    Сержа,  як  його  звали  на  французький  манір  у  колективі.  Серж  позиціонував  себе,  як  непідкупного,  правдивого  і  гострого  журналіста.  А  про  те,  що  Серж  був  абсолютно  безграмотним,  знала  тільки  Свєточка.  Вона  сліпала  до  пізньої  ночі,  а  деколи  приходила  о  сьомій  ранку,  аби  зробити    вичитку  і  вірно  відкорегувати  "глибоку"  аналітику  Сержа.  Мовчки  виправляла  всі  помилки.  Лише,  коли  всоте  дописувала  у  слово  тонна  в  Сержових  матеріалах  ще  одне  "н",  а  в  слові  свиня  -  викидала  зайву  літеру,  тихенько  бурмотіла  собі  під  ніс:
-  Ну  як  так  можна?  Як  так  можна  писати?  Як  можна  не  запам'ятати,  що  слово  свиня  пишеться  з  одним  "н",  а  тонна  -  з  двома.
   -  Свєточка,  я  пропав  би  без  тебе,  -  любив  повторювати  Серж,  після  того,  як  ідеально  відкорегований  текст  повертався  на  його  робочий  стіл.    Я  для  тебе,  та  я  для  тебе,  що  хочеш...  Дякую!
       Але  Свєточка  сміялася  і  хитала  головою:
       -  Рости  великий.  А  в  мене  й  так  усе  є.
І  ось    сталося!  Серж  нарешті  може  виконати  її  заповітну  мрію.  Мрію  її  життя.  Нарешті  вона  стане  літературним  редактором.
           Вибори  проходили  досить  демократично.  Якраз  один  голос  був  вирішальним.  І  цей  голос  був  Свєточкин.  Він  і  зробив    Сержа  головним  редактором.
         ....  Свєточка  несміливо  постукала  у  двері.  Зайшла.  Серж  підняв  голову  від  монітора.Краєм  ока  Свєточка  помітила,  що  він  розкладає  свій  улюблений  пасьянс.  
     -  Що  ти  хотіла?  -  невдоволено  запитав.
   -  Може  б  мене...  може  б  я...  літературним...    ледве  видушила  із  себе.  І  почервоніла  так,  що  стала  такого  ж  кольору,  як  і  її    старий  пурпурний  светрик.
       Серж  глянув  на  Свєточку,  наче  вона  з  неба  впала.
       ...    А  вже  через  місяць  нікого  зі  старого  редакційного  колективу  не  залишилось.  Ні-ко-го.  Першою  головний  редактор  звільнив  Свєточку.  
         З  часом  Серж  навчився  правильно  писати  слово  тонна  .  Але  слово  
 свиня  він  і  далі  писав  із  двома  "н".  І  коли  писав,  завжди  йому  хотілось  хрюкнути.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=736251
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 03.06.2017
автор: ОксМаксКорабель