Явлення — і явище

     

                                                                     «…і  хто  впаде  на  цей  камінь,
                                                                       той  розіб’ється»

                                                                           «Милосердя  прошу,
                                                                           а  не  жертви»


Біг  Савло.  Біг  Павло.  
«Чиніть  —  як  я!»  і  —  загуло,
бо  то  він
раптом  і  дістав  верху
чолом…

Не  втрапте  до  жодної  
темної  сили…
Не  згоджуйтесь  з  жодним  насильством!

Краще  —  усім  за  Павлом.
Меч  розіб’ється  мечем,
сили  —  силами.
Павло  —  істинна  милість:
жертва-шлях  до  Істини!

В  порошок!  розбивав
свою  дряглість  об  Істину,
посипав  —  ум  в  серцях
де  аж  надто  затісно!!
гряззю  опадаючі  
пігмеї  і  ліліт-путки
чи  не  бісяться?

Прорватися  поруч  —
де  я  —  не  зумієте  —
Павла  вже  ніколи
і  не  зрозумієте.

Його  читати  —
ще  не  значить  знати:
ліпше  духом  із  духом
ставати.
Путнім.

Божаться,  смішні  шалапути!
Ліліпути,  шкваряться,  —  божаться.
Нема  —  Павлового.  Згоджені.
Погорджені  в  сонну  узгодженість!
В  путах!
І  масові  забіги!
Бігають:  а  прибігли  —
першими  троє  —  які  природжені…

Для  цього  і  народжені!
Бо  путні.

Треба  явитись  було  Моцартові  —
Щоб  виявилось...
«Кого  не  припутали??»
«Є  такий,  —  кажуть,  —  син  скрути…
Чорт  це,  чи  —  ангел  загороджений!
Залишене,  жмихи  лібретто,
всовує  за  щоки-нетрі,
розжовує  й  пахкає:  ми  мертві  —
і  вмерли  б…
А  той  подає!..  композиторам  —  перли!»

Всі  щиряться  на  кутні,
лицарі  лжеокрутні!
Один  цей  самарянин  —  путній...

Моцарт  подививсь  на  нього:
лице  бандита...
Що  це  робити?
Боже,  як  твою  славу  
з  бандитом  родити?!  Богу  вгодити?
Ану  старих  молодити!!
Путь  музиці  є!  —
тож  і  пасуться!

І  Василій  Великий  —  теж  —  
Тройці—  путній.
А  я  як  згребу!  —  що  випадають  пенсне,
фарфорові  зубки,  а  з  неімущих  —  знаки  оклику!
та  і  залюблено  видихну:  «Худдохлики!..
що  не  в  гусячій  шкірі!  й  вже  цьому  раді...
Ви  не  знаєте  художньої  Христової  правди!!
Дайте  вас...  цьомну».


Та  і  що  ото  можете,  зіжмакані,  знати?  
кривенькі  —  що  значити?!
Ви  ж  не  можете  в  художній  твердо
правді  стояти!..

Я  —  наприклад  —  в  Божій  Матері:
Мати  —  стоїть!
і  любов’ю  —  мене  й  ближніх  значить...
Дайте  вас  цьомну!!  в  розпачі,  
недорозплачені
недавно  на  підлозі  сказали  —  що?
що  ви  не  знаєте  нічого  і  не  значите  —
і  зніміть,  заберіть  свободу!..

«Руку  тверду»!  —  дуче??
І  як  я  прорвусь  до  Христа  —
це  що  там  законопачуєтесь??
і  що  хитаєтесь  там?  —  народні  —  дуже...
не  можете  в  духа  твердо  художній  правді
стояти!!..  

Далі  і  не  літають  жирнії  гуси...

Мало  сажотрусів.
Боже,  тепер  кажу:
що  мало  !
Мало  трусим!!
Не  випадають  —  світлом  Христа  
не  вцілені!!
Світло  це  —  художньо-ціле.
Милість  Божа,  милість  Божа...

І  одні  донни  приморожені.  

20.01.2009,  після  літургії,  24.02.2009,  ранок

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=798824
Рубрика: Філософська лірика
дата надходження 10.07.2018
автор: Шевчук Ігор Степанович