Самоліквідація

                                         І
Обмежується  коло  друзів,  
яких  раніше  я  вітав
у  новорічній  завірюсі
веселих  шоу  і  забав.  

Завіяло:  у  іншу  спілку,  
на  манівці,  у  видавці...
Великому  у  Клубі  мілко,  
мов  криголаму  у  ріці.  

Ізолювали  ся  нарциси,  
тусуються  глухонімі.  
У  вирії  –  зозульки  сизі,  
а  ми  сумуємо  самі.  

Взаємо-критика  лікує.  
Тому  о  будь-якій  порі,  
як  у  молитві  алілуя,  
чекаємо  коментарі.  

І  я.  [i][b]І-а,[/b][/i]  –  я  не  боюся,  
та  не  очікую  на  біс  
як  інші  містери  і  міс...  

Ачей  хорошому  навчуся,
коли  оказії  діждуся
і  всуну  у  халепу  ніс.  

                                     ІІ
Ото  ж  уже  у  цьому  році,  
що  добігає  до  кінця,  
усі  свої  колоди  в  оці
повикидаю  у  сміття.  

Але  й  усе,  що  вадить  зору
і  джентельменів  і  мадам,  
я  покажу  як  зайву  флору,  
що  шкодить  мові  і  віршам(1)  .  

([s]мороза  діда  в  ці  години
усі  чекають  дива  як  
маленького  ів  ув  хлопчини
тане́  сніжана  на  очах[/s])  (2)

Я  уявляю  читача,  
який  ці  опуси  чита(є)...  
Якогось  є  не  вистача(3)?  
А  це  я  риму  підганяю.  

Ковтаю  альфи,  їм  омеги...  
А  Муза  скоса  погляда(3).
Мої  зоїли  і  колеги,  
вино  поезії  –  вода.  

І  наливаємо  по  колу,  
і  випиваєм(3)...  О!  За  нас!
Аби  русизми  побороли,  
а  суржик  хай  жує  Пегас.  

Бува(3)  узрю  непов-ториме  
і  спотикаюся,  –  оп-ля!  
Але  якщо  не  гріє  рима,  
то  мова  аса  звеселя(3).  

Я  копіюю  і  сюжети,  
і  стиль,  і  фрази,  і  слова  –
усі  досягнення  поета,
які  і  я  не  забува(3).  

Поезія,  буває,  лічить(4).  
І  меланхолія  зника(3),  
коли  не  хо(3),  але  увічнить
тебе  сатира  коміка.  

Мені  нашіптує  і  Ліра,  
і  щось  навіює  Борей  –
ну  чо(3)  будить(5)  у  кому[b]сь  зв[/b]іра,(6)
коли  у  нього  все  о'кей?  

Нема  кебети  описати,  
що  небо  –  ніби  голубе?  
Та  не  лінуйтеся,  дівчата,  
Пора  описувать(5)  себе.  

А  то  попри  освітні  норми
чоловіків-грамотіяк(7),  
неонебачені(8)  реформи
не  просуваються  ніяк.  

Я  не  боюся  помилиться(5)
і  виростаю  аж  на  п'ядь,  
коли  усе,  що  є,  годиться,  
та  ще  й  не  менше  як  на  п'ять.  

І  хай,  допоки  вуха  в’януть,  
м’яука(3)  киця  на  кота
каширського  і  хай  не  тануть
його  усміхнені  уста.  

І  хай  за  бабою  Ягою
Кощій  журитися  не  бу-(9)
де  і  усі  ізгої
не  будуть  паріям  табу.  

І,  мо’,  по  стилю  і  по  тропам(10)
пізнаю  Музу  і  не  сам,  
але  за  нею,  автостопом,  
поїду  у  її  сезам.  

І  аж  тоді,  як  не  загину,
і,  може,  напишу  есе,
мене  єдина  не  покине
за  те,  що  мова  –  наше  все!

А  як  почину  і  на  лавку  
мене  одного  покладуть,  
то,  може,  хоч  поет  Удайко  
підсуне  Мойру  в  дальню  путь.

А  як  до  раю  не  поїду,  
то  у  наяд  козирний  туз
пошле  зі  мною  до  Аїду  
свою  Горгону  і  медуз.  

І  у  кінці  почую  фразу
не  від  Юхниці,  а  від  фей,  
що  їх  не  ображав  ні  разу
ніким  не  визнаний  Орфей.  

                                             ІІІ
Я  розумію  –  наваяли...
Куди  його  тепер  подіть(5)
усе,  що  тішить  і  ятрить  –
заслуги  і  високі  бали?  

Та  ще  й  аматорів  навчали...  
А  ви  граматику  учіть.  

Ну  от  і  все.  Останнє  шоу  
на  лабутенах.  І  –  у  рай,
кудись  за  обрії,  за  край...  
Нехай  перемагає  мова.  
А  одягаючи  обнови,  
мої  котурни  не  взувай.  

І  ще  ра[b]з  –  зн[/b]ай,  коли  співають(6)
мелодії  сона[b]т  тв[/b]оїх,  (6)
то  голосні  не  заважають,  
а  заважає  збі[b]г  гл[/b]ухих.  (6)

Очікуй  лаври  Мельпомени
у  дежавю  шерше  ля  фан.
Адью,  madam(e)  &  gentelman(e)  ...  
З  Новим!
                                     Бувайте.
                                                                 Гра-фо-ман.


(1)  –  кажуть,  ніби  наголос  у  множині  –  на  другому  складі,  а  в  однині  –  на  першому;
(2)  –  ноу-хау,  коли  беззнаковість  приховує  безграмотність,  інверсії  –  смисл  сказаного,  зайві  глухі(ів)  –  нібито  згладжують  голосні,  штучний  наголос  –  забезпечує  ритміку,  повтор  однакових  складів(типу  на  на)  –  нібито  вадить  високій  поезії;  
(по-людськи,  яким-небудь  білим  віршем  має  бути  так:
Діда    Мороза  в  ці  години
усі  чекають  як  дива.  
І  у  маленького  хлопчини
Сніжана  тане  на  очах.)
(3)  –  покручі  суржика,  обрубана  класиками  коротка  форма  дієслова,  якої  у  словниках  немає;
(4)  –  не  те  саме,  що  лікує;
(5)  –  русизми,  калька  з  великого  і  могутнього  язика(класикам  –  можна);
(6)  –    збіг  приголосних  у  суміжних  словах  є  ознакою  авторської  неспроможності;
(7)  –  неологізм  від  грамотіїв;
(8)  –  нове  на  рівні  відкриття;
(9)  –    форма  римування,  яка  властива  виключно  майстрам;
(10)  –  подвійна  колізія  з  відмінюванням  і  значенням.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=819680
Рубрика: Лірика
дата надходження 31.12.2018
автор: I.Teрен