Нічна вистава

                   “Цок”  –  хтось  натиснув  на  вимикач,  поглянувши  у  порожній  зал.  На  сцені  і  у  залі  стало  темно.  Ось  він  віддаляючись  пішов  по  коридору.  У  глибині  сцени  падало  світло  від  вуличного  ліхтаря  і  з  довгого  коридору  за  сценою  із  численними  дверима.
“Я  сьогодні  -  найкращий,”  –  заскрипів  дерев’яний  диван.  Він  вважав  себе  головною  декорацією  у  театрі,  бо  часто  брав  участь  у  виставах  у  ролі  дивана-бамбетля.  На  ньому  сиділи  актори  по  одному,  чи  декілька  відразу  і  говорили  всі,  або  хтось  із  них  виголошував  монолог.  
“Я  вища  за  диван,  –  сказала  грецька  статуя,  -  і  гарніша.  І,  звичайно,  матеріал  і  форма  у  мене  краща,  ніж  у  дивана.”
“Оце  вже  ні,  –  обурилася  декорація  хати  –  у  мене  краща  основа,  я  барвиста,  а  ще  біля  мене  є  квіти.”
“В  дивана  головне  –  сидіння,  –  приснули  і  зашелестіли  куліси,  -  найвищі  і  найкращі  тут  ми:  це  нас  відкривали  і  закривали,  а  ще  тонку  кулісу  опускали  під  час  вистави.”
“Дзень-дзелень!”–  озвалися  інструменти  у  оркестрі.  Вони  були  складені  і  заховані  у  футлярах,  кожен  у  свій  власний,  але  чули  розмову.  “Без  нас  не  було  б  музики  і  декорації  ніхто  б  не  помічав.”  Прожектори  намагалися  запротестувати  і  засвітитися,  але  у  них  нічого  не  виходило:  їх  вимкнули.
“І  ми,  -  сказали  стільці,  -  нас  вносять  і  виносять  під  час  вистави  не  раз.  А  ще  на  нас  сидять  персонажі  п’єс.”
“І  на  мені  сидять,  –  озвалася  декорація  колоди,  –  лузають  насіння,  співають  і  пліткують…”
“Тихше  там  нагорі,  –  пробурчала  сцена,  –  не  даєте  заснути.  Тут  цілий  день  то  репетиція,  то  петиція,  а  потім  взагалі  -  танці  зі  скоками,  цілий  день  тупотять,  так  дайте  ж  заснути.  А,  зрештою  –  я  тут  головна.  Так  і  кажуть  -  головна  сцена  міста.”
“А  ми  -  головні  стільці!”-  почувся  шурхіт  між  рядами.  
“Багато  вас  тут  таких,  а  я  –  одна”  –  продовжувала  сцена.
“А  ви,  пані,  у  мене  всередині,  -  хмикнув  театр  і  заскрипів  підлогою,  -  досить  похвалятися,  час  всім  спати.”
             Але  декорації  не  поспішали  спати.  Раптом  над  диваном  з’явилося  видиво:  наче  троє  дівчат  сиділи  на  ньому,  а  поруч  хлопець  їх  розважав.  Те  видиво  тривало  недовго,  та  з’явилося  інше  біля  наступної  декорації  –  статуї  дівчини,  а  потім  біля  будинку  з  квітами.  
Цілу  ніч  видива  то  з’являлися,  то  зникали  біля  кожної  декорації,  і  в  цих  видіннях  кожна  із  них  виконувала  головну  роль  в  уявній  сцені,  у  п’єсах,  у  виставі.  А  стільці  були  замість  глядачів  і  дивилися  вистави,  стиха  шурхотіли  сидіннями,  якщо  якась  сцена  їм  більше  подобалася.  І  навіть  сцена  не  бурчала,  бо  видива  виникали  непомітно  і  так  же  несподівано  зникали.  Ніхто  не  гупав  по  сцені.  Куліси  іноді  погойдувалися,  але  не  закривались.  І  навіть  театр  вже  не  бурчав,  а  теж  дивився  нічну  виставу,  що  тривала  до  ранку.  Раптом  через  вікно  почало  пробиватися  світло,  але  вже  не  ліхтаря.  У  тому  світлі  танули  нічні  примари,  ставали  прозорішими  і  зовсім  зникали,  аж  поки  стало  зовсім  тихо  і  порожньо.  У  денній  колотнечі  забудуть  про  дивні  явища  до  наступного  вечора.  Аж  поки  знову  вимкнуть  світло.  
               “Гуп  і  туп,”  –  хтось  ішов  до  сцени.  Але  це  вже  було  не  видиво.  Світло  ввімкнули.  Здавалося,  що  куліса  трохи  відсунута,  а  декорації  повернуті,  але  то  мабуть  здалося,  бо  вони,  звичайно,  не  можуть  самі  рухатися.  Ніхто  не  знав  про  ці  нічні  розмови,  але  режисер,  а  це  був  він,  ніби  щось  запідозрив  і  поглянув  по-новому  на  декорації.  Мовчазні  актори  стояли  у  закуліссі  сцени,  сама  сцена  мовчала  і  озивалася  лише  тоді,  коли  по  ній  особливо  гучно  стукали.  
“Пора  і  цим  акторам  на  сцену”  –  сказав  режисер  і  їх  почали  жваво  виносити  ближче  до  краю,  щоб  почати  репетицію  нової  вистави,  не  знаючи,  що  репетиція  і  сама  вистава  уже  давно  розпочалася  і  триває.

23.02.2019-10.03.2019
Світлина  із  інтернету:
Івано-Франківський  національний  академічний  драматичний  театр  імені  Івана  Франка.


адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=828558
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 10.03.2019
автор: Светлана Борщ