ЧОГО НЕ ВИСТАЧАЄ СТУДЕНТАМ ПІД ЧАС ЕКЗАМЕНАЦІЙНОЇ СЕСІЇ… (проза)

     Я  думаю,  що  всі  наші  шановні  дописувачі  у  КП  були  у  свій  час  студентами,  і  
скажуть,  що  дуже  часто  буває,  що  студенту  не  вистачає  однієї  ночі.  Так
було  і  в  час  мого  навчання  у  ВУЗІ.  І  я,  і  мої  друзі-студенти,
навчаючись  попадали  в  різні  ,можна  сказати,  скрутні  ситуації.    Ось
саме  про  них  і  буде  моя  сьогоднішня  розповідь,  але  трохи  згодом.  А
почати  я  хочу  з  вступу  до  ВУЗУ.  В  час  мого  вступу  абітурієнти  мусили
скласти  4  екзамени,  і  по  їх  результатах  зачисляли  до  ВУЗУ  тих,  хто
набрав  більше  балів.  Виняток  мали  лише  медалісти:  ті  що  закінчили
школу  з  золотою  медаллю  складали  лише  один  профільний  екзамен,  і  якщо
здавали  його  на  "5",  то  вже  й  ставали  студентами,  а  ті,  що  закінчили
школу  з  срібною  медаллю,  складали  два  екзамени  і  якщо  набирали  "9",  чи
то  "10"  балів,  то  теж  ставали  студентами.  Якщо  ж  медалісти  не  набирали
потрібної  кількості  балів,  то  повинні  були  складати  всі  екзамени,
тобто  вступати  на  загальних  умовах.  Я  закінчила  школу  зі  срібною
медаллю,  тому  складала  лише  два  екзамени,  а  саме  з  математики  і
письмово,  і  усно.  Коли  я  вперше  зайшла  в  зал,  де  треба  було  скласти
письмовий  екзамен,  я  була  дуже  вражена,  адже  в  школі  ми  складали
екзамени  у  своїх  класах,  а  тут  великий  зал,  наповнений  столами:  на
кожному  столі  уже  лежали  віддруковані  завдання  і  листки  зі  вузівськими
штампами.  Сідали  абітурієнти  по  одному  за  стіл,  і  після  пояснень
одного  з  викладачів,  приступали  до  роботи.  Мені  дістався  четвертий
варіант.    Завдання  були  з  алгебри,  геометрії  і  тригонометрії:  задачі,
рівняння,  нерівності,  тотожності,  графіки.    На  всю  роботу  давалося  три
години.  Виконавши  завдання,  кожен  абітурієнт,  віддавав  свою  роботу
викладачам  і  виходив  з  залу.  Коли  ми  повернулися  до  гуртожитку,  то
швидко  зібралися  по  купках  з  спільними  варіантами.  Все
перерозв”язували  і  вже  знали,  хто  виконав  усе  правильно,  а  хто  не  все.
Я  була  впевнена  що  в  мене  все  виконано  правильно  і  так  воно  й  вийшло.
Другого  дня  ми  складали  усний  екзамен.  Отримавши  завдання,  так  же  як  і
в  школі,  сідали  за  стіл,  щоб  підготуватись,  а  потім  сідали  біля
викладачів  і  відповідали  на  теоретичні  питання,  та  демонстрували
розв’’язки  практичних  завдань.  За  час  підготовки,  я  не  встигла  довести  одну
тригонометричну  тотожність,  тому  йшла  до  викладачів  дещо  стривожена.
Відповівши  на  всі  питання,  я  повідомила  викладачам,  що  не  встигла
виконать  одне  завдання  і  чесно  зізналася,  що  не  знаю  з  чого  почати.
Викладачка  усміхнувшись  звернула  мою  увагу  на  шості  степені,  і
сказала,  що  з  них  і  треба  починати.  І  я  тут  же  розписала  ті  степені,
як  треті  піднесені  до  квадрата  і  швидко  довела  ту  тотожність  до  кінця.
Взявши  мій  екзаменаційний  лист,  викладачка  запитала,  чи  знаю  я  на  яку
оцінку  одержала  за  письмовий  екзамен,  я  відповіла,  що  думаю,  що    "5",
бо  ж  в  гуртожитку  ми  все  перерозв”язали.  Викладачка  усміхнувшись,
підтвердила,  що  так  воно  і  є.  Я  вже  була  спокійна,  бо  думала,  що  за  ту
підказку,  що  вона  мені  зробила,  поставить  мені  четвірку,  так  що  я  вже
стала  студенткою.  Яке  ж  було  моє  здивування,  коли  глянувши  в
екзаменаційний  лист,  я  побачила  дві  п’’ятірки.  Ось  так  я  стала
студенткою.
Двічі  за  час  навчання  я  отримувала  “неуд”,тобто  незадовільно:  причому
один  раз  заслужено,  а  інший  не  заслужено.  Чогось  ми  з  подругами
недолябляли  ІСТОРІЮ  ПЕДАГОГІКИ.  Чи  то  викладач  нам  не  вгодив,  чи,
скоріше  всього  цей  предмет,  адже  ця  історія  складалася  з  неприємних  і
об’ємистих  частин:  зарубіжна,  російська  дореволюційна  і  радянська…Ніби
ж  і  слухали  лекції,    і  щось  потроху  підчитували,  та  все  ж  перед  самим
екзаменом  виявили,  що  знаємо  дуже  мало.  Тоді  ми  розділилися:  одна
взялася  за  зарубіжну,  друга  за  російську  дореволюційну,  третя  –  за
радянську…А  потім  переказували  вивчене  одна  одній.  Вчили  майже  всю  ніч,
та  все  вивчити  не  встигли,  та  й  те  що  вчили,  не  все  запам”яталося,
отож  і  дістали  всі  троє  по  "неуду".  Довелось  серйозно  взятись  за  вивчення,  а
потім  шукати  викладача  і  благати  його  про  призначення  перездачі.
Другий  "неуд"  я  отримала  там,  де  його  не  повинно  було  бути.
Тригонометрія  –  це  був  мій  “коньок’,  там  я  була,  як  риба  у  воді,  все
мені  зрозуміло,  все  я  виконувала  залюбки.  Це  була  остання  сесія  перед
випускними  іспитами.  Екзамен  я  складала  9  січня,  а  16  січня  у  мене
народився  синок.  А  тут  ще  так  трапилось,  що  наш  викладач  захворів,  і
екзамен  у  нас  приймав  інший  викладач.  Я  відповіла  на  всі  теоретичні
запитання,  розв”язала  практичні,  а  потім  ніби  відключилася,  і  чи  то  не
почула,  чи  не  звернула  уваги  на  запитання  викладача,  і  промовчала,
викладач  трохи  почекав,  взяв  мою  заліковку,  щось  там  записав,  і
відпустив.  Яке  ж  було  здивування  і  моє,  і  всієї  нашої  групи,  коли  ми
побачили  в  заліковці  “неуд”.  За  мною  вже  приїхав  мій  чоловік,  так  що
нічого  не  з”ясувавши,  ми  поїхали  додому.  Коли  ж  перед  випускними
іспитами  я  відшукала  свого  викладача,  щоб  перездати  екзамен  з
тригонометрії,  мій  викладач  з  подивом  запитав,  як  же  я  умудрилася
отримати  той  злочасний  “неуд”.    Він  не  став  мене  нічого  запитувати  а
взяв  заліковку  і  поставив    четвірку.  Ось  такі  казуси  бувають  у  студентському
житті.  Про  підготовку  та  складання  випускних  іспитів  буде  моя  слідуюча  розповідь.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=874508
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 03.05.2020
автор: геометрія