З 2010 р. : Сила Духу Небесного


А  що  в  нас  очі  до  земних  дрібниць,
Були  прип’яті...  
                             «Божественна  комедія»,Чист.,  п.19

Генії  приходять  до  своїх  носіїв  в  найрозбитіших  умовах:  у  відчаї.  
                                                                                                                                             Стаття  «Небо  і  поет»

1.  Підготовче
Кожен,  хто  пробував  іти  за  моїм  диханням  духу,  отримував  також  небувалу  гімнастику  для  мислення.  Неприйняття  Святого  Духу  всім  світом  —  єдина  вимога  надвіталізму  (земних  енергій)  двох  останніх  століть.  Суть:  або  здобування  ду-хом  Святого  Духу  —  або  вполонення  густим  плином  століть  («спільна  могила»  в  Каббалі).

Так,  виховання  серця  —  початок  в  правдивих  традиціях.  Щодо  дітей,  і  щодо  талантів,  і  щодо  духовного  шляху.  Далі  —  або  здобування  Духа  Святого  духом  в  серці  (центр  і  стиль  іпо-стасної  особи!),  або  душевність  пливка  й  нетвереза,  бо  зазнає  впливів  хитродиявольських  із  віталізованих  розумом  при-страстей  —  і  тому  манерність,  несправжність:  упадкове  спрямування  мислення  із  серцем  захолодженим  й  нечулою  совістю,  майже  без  духу  чи  з  малорозвиненою  здатністю…  

Задумайтесь,  хто  може,  чи  відчуйте,  як  хто  здатний.  Бо  ін-акше  олживі  цінності  вполонять  та  завоюють  вас,  як  нині  молодь,  —  не  дари  Духу,  не  чисте  пізнання  й  синтез  висот  із  натхнення.  Ні.  Навпаки  все:  бажання  швидких  грошей,  аналітичне  мислення  й  секс,  у  страху  не  встигнути  набратись  сього  земного,  скажемо  «добра»,  —  прес  стадного  нинішнього  хворіння,  жахливого  —  без  виходу.

Ясно?  Зброя  основна  —  сила  духу  з  Духом,  не  інтелект  отемнено-«глупий»,  а  висота  духу  і  духовна  проникливість.  Бути  в  Духові  Небесному,  в  молитві,  у  стані  духу  покаянно-молитовному.
Вільний  вибір:  прийняття  зброї  Духу  і  Христа  всупереч  оманливому  світу  —  чи  прийняття  полону  хитрого  Негідника  старого,  який  поступово  пролазить,  знезброює,  дорозслаблює,  душить.

Змінити  думки  без  зміни  волі  до  сили  Духу  й  доброго  Спаса  неможливо,  така  природа:  спочатку  вдається,  з  Божою  поміччю,  змінити  волю  до  добра,  потім  повільно  змінюється  мислення  —  для  очищення,  заспокоєння  і  заведення  під  контроль  в  серце.  І  найвища  і  остання  перемога  —  над  своїм  розумом  в  серці,  де  Бог.
Вся  сила  й  допомога  —  в  смиренному  серці.  Та  геній  подає  руку  допомоги  мисленню  людей  усього  світу,  де  нині  воно  є  —  в  голові.  Весь  світ  робить  навпаки:  майже  весь…  Відчуйте,  або  задумайтесь  глибочезно  —  в  серці  аж.  
Диявол  не  любить  за  це  мене,  юніючого  силами  любові,  —  старий  відомий  Негідник.  Реально  ж  хто  допоможе  молоді?
Чому  не  пускаюсь  сили  й  зріння  Духу  в  серці?  Міра  є  в  силі  віри  —  і  в  допомозі  мисленню  в  головах.  Основне  —  вся  влада  не  моя,  а  Бога.  І  тому  слава  Богу.

2.  Головна  частина
Не  тільки  застарілу  матрицю  СРСР  викиньте  (хто  щасли-вим  хоче  буть  і  в  державі),  бажано  викинути  те,  що  неправдиво  знали  до  цього.

У  великих  необов’язково,  а  у  геніальних  композиторів  і  поетів  —  справа,  як  в  Божих  святих:  вони  всім  стають  потрібні,  а  їм  —  ніщо  не  потрібне,  крім  Бога!
І  чим  яскравішим  стає  їх  внутрішній  світ,  любов’ю  спонуканий,  тим  непринаднішим  постає  для  них  світ  зовнішній.  Терпиться  просто  як  неминуче  зло.

Світ  упалий  і  підмінена  культура,  бо  вона  ж  і  без  спільної  мови  нині  —  нісенітниця.  

А  вихід,  тобто  динаміка,  рух  —  отим  одиницям,  мова  яких  —  сучасна  завжди  і,  юніючи-днюючи  вперед  (як  мова  Псалмів),  найактуальніша  тепер  і  навіки  —  в  динамічному  кидкові.  Й  статично  ясніючи  парадоксально  у  загадковому  Богові,  —  тому  рівноважна  й  здорова.  (Тут  про-шу  проникнення  духом;  ситуація  —  моліться  Богу,  хто  хоче.)

Почнем  просто.  Насправді  мрія  критика  —  спочатку  співдихати,  окріпнувши  духо-молитовним  чином,  терпіти  ясне  співквітування-співзвуччя  в  повноті  щастя,  вже  являючи  поміч,  до  кісток  проникаючи  оголеним  волоссям  свідомості  —  в  самий  центр,  в  дух  твору  (услід  духовним  проникненням  з  Духом!).  

Добре  лиш  тим,  хто  обожнює  справжню  гімнастику  в  мисленнях.  

Ну  так,  та  заспокойтесь,  це  ще  не  Мати  Сина  Божого.  У  неї  38  екзаменів  на  двох  рядочках  —  на  рівнім  міс-ці…  (В  усіх  зразу  напрямках  екзамени).

Ура!  Співтворячи  і  ясніючи  для  себе,  він,  хто  вчить  мислити  (тому  його  заносить  —  єдність!..),  здоровіє  та  тому  й  неминуче  любить  і  благословляє  вже  всю  твар,  спасаючись,  та  тому  розкриває  цю  твар  як  творіння  Боже!  Не  готовий  навіть  для  того.
Ви  не  будьте  сектантами  хоч  у  свідомості,  чи  нездалі?  —  поки  не  розкриєш,  то  належно  й  відчутно  й  не  спасешся,  якщо  ти  не  спасешся  —  то  не  виявиться  те  як  слід.
 Кажуть:  нарешті  хтось  це  вже  сказав!  І  діло  Боже  крайньо  втілити  —  і  живим  остатись,  радше.
Так  радіють,  як  вчені  в  Києві:  у  відведені  години.  
Й  застарілим  —  відоме  підперти;  і  юніючим  —  до  «майбутнього»  протиснутись.  

Вернемось  до  геніальних.  На  злеті  зрілого  періоду  цей  геній,  як  здогадуєтесь,  зовсім  не  може  мати  нічого  спільного  із  сучасністю.
 
Прокиньтесь.  Бо  кричатимете,  як  протестанти:  «Прокиньтесь!»  —  маючи  про  Шевчука,  проте  не  стрівши  духу  Шевчука  —  у  творах-дороговказах.
Тому  і  Мати  Божа  —  буде  як  нерідне,  як  відлякування  буде.  

Як  Гоголя  і  не  читають,  і  не  прочитали  (і  не  прочитали  сучасники  його,  і  нинішні...).
Так  талант  не  може  бути  з  кон’юнктурою  політики.  Так  геній  не  з  сучасністю  (не  з  «найактуальнішим-найпотребнішим-найсьогочаснішим»),  сучасність  —  глуха  до  нього.  
«Злоба  дня»  —  це  зло,  що  несумісне  з  генієм.  Носій  генія  —  з  віками,  з  вічністю!  «Не  бійтесь»,  —  Бог-Слово  казав;  чого  так  боїтесь?  вам  загрожує  геніальність?..

Сучасність  —  з  деяких  боків  і  строків  —  непотрібною  виявляється:  в  критика  коси  дибки  стали  б  на  голові  —  від  перспектив  такого  діяння-богозріння,  універсальної  сили  Божої  бачення,  за  нею  —  правда  Отця  і  Сина  й  Духа:  так  і  Бог  бачить!..
Бачення  ж  —  спільно-єдине  в  Богові  геніального  оспіву-вача  Бога,  Його  Матері.
 Вкусіть  себе.  Справа  від  того  велика?  
Моліться  і  будьте  чесними:  тварна  природа  цього  не  виносить.  
Моліться.  І  чистіться,  банально  кажучи.  Інакше  себе  й  сучасне  забовкуєте.

Просте  шаленство  й  небесне  безумство  отримує  критик:  єдність  через  Бога  всього  художньо-цілого  відкриття,  що  підсвічується  всіма  кінцями  твору  в  органічній  єдності.

Що  ж,  а  як  із  тимчасового  в  прорив?  —  не  відірвано  в  повітрі  зависнувши,  а  із  своїми  коренями  в  землю  й  в  небо,  творчістю…  Це  ж  не  кар’єра,  —  мучеництво  за  одкровення.  Дух.  Реалізм  не  магічний,  Духовий.  Христовий  плідний…  Слава  Матері  Сина  Божого!


3.  «В  думках  про  це  не  вимовиш    т  о  г  о»  
                                                                   «Божественна  комедія»,  Чист.,  п.23

В  цьому  змислі  італійська  і  російська  мова  «не  звучать».  Окликуйте  —  чуйте  серцем…
Що  є  український  поет  —  як  тільки  не  глиб  української  мови  як  мови  людської??  Недуховна,  магічна  Вовчок?  Нема  в  ній  повноти.  Відьма.  
Один  дух!  —  і  Христовий  Дух  —  спасають  мене,  відкриттями.  І  що  ж?  
Тотально  набитий  дияволом  надвіталізм  світу  —  проти  нас,  Духових  і  Христових.

Набиває  диявол  ним  всіх:  це  основний  процес.  Одиниці  чують  звільнення.  І  це  не  абстракція!  Наприклад,  задля  чуття  голу  і  мислень  в  полі  —  хоча  поблизу  нема  нічого  з  духу,  а  тільки  ступілі  ноги  й  горіння  сонячного  сплетіння  —  німецький  футболіст,  турок  за  походженням,  звільнюється  для
(!)  мислення  відчуваннями  у  нутрі  своєму  музики  рідної:  турецької…(!)  
На  цім  чемпіонаті.

Світ  заганяють  в  наркотизм  віталу.  Свого  роду  наркотик.  На  вас  заробляють,  починаючи  з  оживляжичків  статевості  естради.  
Диявол  —  одним  гроші  і  повну  смерть,  вам  —  смерть  духовну.  Думайте  серцем.  Проривайтесь!    


З  молодості  усвідомлюю  те,  що  дух  мій  —  особняком  й  внутрішньо  осторонь  світової  поетики  й  на  недоступній  глибині-вишині.  Я  із  себе  створюю  нову  цільну  людину  нової  поезії-музики.
 Геть  підриваю  слизьку  смердючу  світолітературу:  принесу  Христа,  світло.
 
Любов  і  внутрішня  потреба  рухають.  На  славу  Божу!  

10.07.2010

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=881643
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 04.07.2020
автор: Шевчук Ігор Степанович