Що є великі форми?



З  малої  міри  життя  —  великого  твору  не  створиш:  з  невеликого  за  глибиною  і  об’ємом  змісту  —  великої  форми  не  створиш,  її  просто  не  знайдеш,  —  її  нема.  Як  в  авіаційних  польотах  наявність  великого  запасу  висоти  надає  аероплану  можливість  для  набору  потрібної  швидкості  та  здійснення  успішного  маневру,  так  само  висота  духу  поета  вирішально,  багато  значить  для  знаходження  високим  і  глибоким  змістом  —  відповідно  тонкої  і  єдиної  форми…

Назвичаєний  рівень  духу  може  приносити  і  приносить  лише  повторні  невисокі  змісто-форми,  прикрашені  лиш  трішки  іншими  словами…
З-за  недосвідченості  і  через  недотримання  постів  з  мо-литвами  поет  втрапляє  в  схеми,  повторювальність,  він  ніби  загрузає  на  одному  і  тому  ж  приземленому  рівні.
Хвилинку,  поясню:  це  —  коли  поет  творить  з  уяви,  з  фантазії.  Так  творили  європейські  поети  і  композитори,  зокрема  —  і  великі!  Одинично  геніальні  і  духовних  геніїв  носії,  з  палаючими  серцями  й  глибоко  віруючі  в  Христа,  —  змітали  культури,  гниль  часового,  не  тільки  загрузання  своєї  творчості…

А  інакше,  як  Вагнер,  творець  ставав  полоненим  продукту  власної  фантазії,  не  міг  вирватись  з  наркотизму  всього  цього,  земно-часового,  нечистого.
Скажемо  зараз  про  це  іще  іншими  словами,  —  читачеві  подобається,  коли  до  нього  мають  поважний  стосунок,  з  глибоким  знанням  справи.

Чи  важливо  знати  —  що  таке  велика  міра  життя  і  мала  міра?  Адже  ж  це  є  присутнім  в  людській  природі:  прагнення  володіти  великою  мірою  життя.  Часто  це  слугує  заміною  —  якщо  не  створені  реальні  великі  чи  величні  твори  з  небувалих  змісто-форм…  Тут  натяк:  чому  ставали  народними  керівниками  або  мас  мучителями  ті,  хто  не  зміг  —  чи  їм  не  дали  —  стати  творцями  великих,  небувалих  змісто-форм…  Гітлер,  наприклад.
(Патологічне  —  цікаве  шукачам  пізнання  людської  природи:  воно  дає  пізнання,  що  є  здоровим).

Не  діянню,  не  земно-діяльному  відкривається  велич  задуму  Божого,  навпаки:  це  прямо  пропорційне  здатності  духовного  споглядання,  що  Бог  дає  вслід  за  буттям-діян-ням…
 
Отже,  велика  міра  життя  зв’язана  з  висотою  духу  і  не-бесною  мудрістю,  швидше  —  цілісною,  таж  не  однією  земною!

Велика  міра  —  якщо  в  художньо-духовного  поета  і  художника  Бог  проявляє  духовне  і  духовно-художнє  бачен-ня  і  духом  споглядання.  Тобто,  цілого  Божого  світу  —  очима  духу  в  серці  внутрішньому.  Вже  не  з  уяви  чи  фантазії.  Образи,  архетипи,  ідеї  —  в  серці  народжуються,  та  вони  —  від  Бога,  який  знає,  що  і  як  подати…

Це  —  з  невідомого.  Розсуває  межі,  розломує  культури  зашкарублі  —  світлом  Христа:  це  є  спеціальне  служіння  носія  генія.  В  цьому  сама  велич  Творця-Христа  та  творіння  Його.

Увага  вся  сюди:  що  ви  зрозуміли  і  усвідомили?  Якісний  бік  світу  Божого  (управляючий)  переважає  бік  кількісний  матеріального  світу.Це  споглядання.  Ось  тут  відкривається  міра  життя  і  творчості  дуже  велика  —  раптово.  Все  підготовлено  Богом…

Велика  міра  буття-творчості  в  Богові  —  оскільки  буття  є  вже  більш  Божим.  Він  присутнім  є  в  більшій  щораз  мірі…

Тому,  ще  раз  з  досвіду  промовим:  на  це  треба  рішитися,  бо  ніяк,  ні  з  чого  іншого  —  знання  цього  не  виводиться.  Тре-ба  відкрити  серце  Богу,  Його  тільки  запрагнути,  великої  присутності  Його.

Боже  буття  (зустріч)  є  первіснішою  щодо  подальшої  творчості.  Далі  взаємність:  вже  через  великі  форми,  які  поети  знаходять  у  відповідності  світу  єдиного  і  себе,  отримують  дуже  велику  міру  життя-молитви  (зустрічі-буття),  бо  воно  більше  за  відоме.  Конкретно:  це  можна  жити  в  Бозі  тільки  любов’ю,  любов’ю  і  творчістю  здобувають  поети  і  Царство  Боже,  тобто  і  світлі  світи  для  всіх,  що  —  в  Царство  Небесне.  Самого  ж  Бога  можна  жити  в  цьому  боці  тільки  світлом,  що  виявляється  в  радості  природно-духовній.

Само  собою:  без  духу  і  світлопровідних  творінь  —  скука  тут,  нема  радості.  Педантично  кажучи,  природна  радість  —  тварна,  ненадійна  і  тряска,  та  ще  й  здрібніння  всяке  —  й  дрижання  природної  радості.  Зараз  без  Христа  всі  —  від  чого  радуватись??  Хто  без  Бога  в  серці  —  без  світла  (радості)  і  без  любові  (тепла),  скука  неодухотвореної  матеріальності.  Нині  в  безбожно-матеріальних  є  все  —  крім  любові  і  радості!
 
Дивіться:  як  скучно  —  коли  лиш  звернути  саму  нашу  увагу  на  тему  їхню!

В  чому  інтереси  художнього,  ново-світосприймального  та  духовного  життя?
Найперше:  мистецтво  звертання  уваги.  На  що  звертати  уваги  кров,  на  що  —  ні.  Б’ються  зараз  всі  за  оволодіння  ува-гою:  крові  душі  попити…
Бо  майже  всі  —  це  споживачі  і  вампіри,  не  мають  творчості,  що  захищає,  живить,  відновлює,  несе  до  Бога.  Молодь  зорієнтовано  спеціально  на  упадок  —  гроші  й  статевість,  й  тільки  аналіз…  Упав  розум…  Мало  синтезу  із  висот!

Імпульс  йде  до  нас  від  Бога,  а  від  нас  —  наша  вільна  творчість!!  Навіть  —  вольова  творчість!  стихійно-любовне  діло  в  Богові  із  Богом!  На  нашу  відповідальність,  дякую  вашій  уважності.  Дорожу  читачем  уважним  і  самостійним.

Ваші  інтереси  —  з  найвищих,  з  Божими  поетами-обранцями:  посередниками  між  Небесами  благодатними  і  вами,  творчими.  То  якісні  і  вільні  творці:  святі  молильники,  що  не  мають  дарів  втілення  небувалих  художніх  образів-відкриттів,  і  поети-композитори  —  з  жахливим  баченням  словом  і  втіленнями  художньо-музикальних  образів.  Краса!  Велич  Божа.

Божою  поміччю  підносим  великі  змісто-форми,  потім  вони  —  підносять  нас:  щоб  Бог  понюхав.  Так,  —  що  тільки  Богу-Христу  не  довелось  нюхати…  І  знову  підносим  твори…  і,  оскільки  творець  в  мені  ліпший  за  людину,  слава  Богу  —  хоча  б  твори  є…  мене  із  пекла  твори  і  Богоматір  одна  —  витягли.

«Тварини  не  винуваті»,  що  «мучаться  і  стогнуть»:  є  від  чого…  Ледащі  ледацюги!  —  навкруги,  із  земним  розумом-страшком,  фарисейство  —  на  цей  раз  світове!
Всепалаючі  серця  великих,  гігантських  резонаторів  в  світі  —  в  любові  залишаються!  і  остаються  вічно!!  «На  голові  далеко  не  зайдеш…»  А  на  гортані  —  тільки  трішки  далі.  Та  є  джерело  Бога-Христа  в  серці  глибокім,  —  якщо  є.

Великі  форми  з  бачення  духом  (і  в  мені  словом)  —  є  свідчення  Ісуса  Христа.  І  мало  хто  пише,  крім  мене,  нині  великими  формами!  —  псалмами,  поемами  драматичними  і  поліфонічними,  з  майбуття  (до  чого  світ  звівсь,  ожорсточивсь  за  три  тупики-віки  науки!!).  От!  великі  форми  —  жахи  живі  й  видіння.

Плесне  рука  серця  об  незриму  руку  Богоматері  —  і  босі-голі  побіжите  до  джерела-Христа;  голі  й  босі,  окрім,  може  —  кросівочок  і  тренувальних  трусиків…
«Воно  й  не  дивно,  юначе.  Видно,  що  ці  люди  не  моляться…»

2010  р.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=914060
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 17.05.2021
автор: Шевчук Ігор Степанович