Чи попливемо?



У  дитинстві  осінь  для  мене  починалася  з  отого  бабиного    ''  прийшов  Спас  -  готуй  рукавиці  про  запас  ''  і  тривала  до  першого  снігу.  Рукавиці,  звісно,  ми  не  готували,  але  в  дитяче  серце  закрадалася  бабина  передосіння  тривога  за  прожитим.
І  чому  старші  люди  так  чекають  весну,  не  хочуть  відпускати  літо  і  бідкаються,  що  ось-ось  прийде  зима?  Важко  це  зрозуміти,  коли  дні  перестрибуєш,  мов  калюжі,  і  стрімголов  біжиш  до  такого  бажаного  дорослого  життя.  Це  потім  ми  розуміємо,  що  не  такою  вже  й  старою  була  тоді  баба.  А  якою  гарною  вона  була  в  квітчастій  хустці,  особливо  літом  у  неділю!  Одягне  до  такої  ж  цвітчастої  спідниці  нового  яскравого  светра  -  і  така  вже  гарна,  як  грядка  з  кучерявими  маками.  От  лише  згрубілі  від  праці  руки  видавали  ту  боязку  зиму,  що  випиналася  сивим  пасмом  з-під  хустки.  Надто  багато  перероблено  тими  руками.  Але  нам,  малим,  здавалося,  що  і  городи,  і  вся  живність  у  хліві  ,  і  всі  клопоти  були  саме  створені,  аби  з  досвітку  і  до  вечора  їм  давали  раду  бабині  руки.    І  варто  було  ввечері  натерти  поясницю  цілющою  настоянкою,  поміряти  тиск,  як  на  тому  й  кінчалися  наші  дитячі  жалості.  Але  чим  більше  минало  літніх  канікул,  тим  частіше  баба  міряла  тиск  і  все  менше  допомагали  настоянки.
   Та  баба    довго  ''  не  здавалася'':  ось  вона  димбає  з  палицею  до  своєї  Рябенької,  кладе  оберемок  сіна  в  ясла  і  чаклує  над  відром.  Дзвінке  брязкання  молока  об  відро  стає  все  тихішим,  а  потім  глушиться  об  велику  білу  шапку  шумовиння.  Старенька  вдоволено  гладить  корову,  а  та  дивиться  на  неї  найдобрішими  в  світі  очима,  потім  лиже  куфайку  і  заривається  мусою  в  пахуче  сіно.
Баба  зачиняє  корову  на  засув  і  йде  до  хати.  Перша  вечірня  зоря  блимає  над    старою  грушею,  а  біля  її  ніг  клубочиться  осінній  вечірній  туман.  І  ось  вона  вже  пливе.  Отак  стоїть  на  хмарині  з  відром  та  палицею    і  пливе  до  свого  осіннього  берега,  де  з  вікна  її  хати  світиться  вогник,  а  на  порозі  чекає  опецькуватий  кіт.  Старенька  щедро  ллє  в  миску  молоко,  а  згодом  кіт  з  білими  від  піни  вусами  треться  об  її  ноги.
І  все  ж  баба  викидає  муркуна  з  хати,  накладає  в  піч  дрова,  вечеряє  кисляком  з  хлібом  і  починає  читати  Біблію.  Час  від  часу  вона  зупиняється  і  починає  переповідати  сторазпрочитані  розповіді  про  землю  обітовану,  до  якої  привів  Мойсей  народ  ізраїльський.  Її  очі  крізь  опуклі  лінзи  блищать    радісно  та    обнадійливо.  І  нам  також    стає  радісно:  і  за  Мойсея,  мов  за  доброго  бабиного  друга,  і  за  бабу,  що  вже  не  метушиться  коло  своєї  вічної  роботи,  а  ось  тут  така  тепла  та  інтелігентна  в  окулярах  розказує  нам  про  чарівну  палицю  та  манну  небесну.  Пізній  вечір    заглядає    в  маленькі  вікна,  а  баба  все    розказує  і  розказує.  А  ми  сидимо,  слухаємо.  І  здається  сам  Бог  сидить  з  нами  на  скрині,  вдоволено  погладжує  бороду  і  підтакує  бабі:
 -  Бо  то  є  істина.
...
Минулося.  Немає  ні  баби,  ні  скрині,  ні  тих  безтурботних  літечок.  Натомість  з  нами  летять  нові  технології,  квантові  обчислення,  штучні  інтелекти,  нові  віруси  та  антивіруси.  Але  в  уже  зрілому  серці  і  досі  живе  та    найдовершеніша  істина,  яку  пізнала  баба  в  свій  час.  От  тільки  ніяк  не  покидає    передосіння  тривога:  а  чи  попливемо  й    ми  на  білій,  мов  молочна  піна,  хмарині  до  свого  обітованного  берега?

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=930790
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 13.11.2021
автор: Олена Жежук