Анна Грувер. Но смотрю на отражения вещей…

Из  цикла  “Share  a  moment”

----
[b]Я  просто  хочу  поделиться  моментом:  //  I  just  want  to  share  a  moment:[/b]
…но  смотрю  на  отражения  вещей,  жаккардовые
шторы  в  стеклянной  поверхности,  в  капле  дождя  и  думаю
и  думаю  об  этом  снова:

знаете,
ещё  в  1926  году
в  Берлине

Эйзенштейн  задумал  снять  антиутопию
Glass  House
(так  и  не  снял,  так  и  не  воплотил  это  ни  в  20-е,  ни  в  30-е,  ни  в  40-е),
дом  из  стекла.  Стеклянный  дом  –
эта  идея  ужасно  притягательна,
в  смысле,  какой-то  ужас  её  сопровождает,
особенно  на  фоне  приближения  тогдашней  катастрофы

Эта  идея  вызывает  опасную  тягу  к  стеклу  —  словно  к  острым
ножам,  холодному  оружию,  чистому  лезвию.

Вальтер  Беньямин
называл  стеклянные  дома
революцией.

–  Как  ты  говоришь?  Революцией?  –  Да.  Именно  так.  Революцией.

Иногда  в  мире  внешних  новостей  ощущаешь  себя  в  стеклянном  доме
посреди  всего  этого  стекла
опасного  стекла
незащищённого  наивного  стекла
незащищённого  снобского  стекла  вокруг  новостей,

но  мы
вне  его,  мы  за  границами
стеклянного  дома.  Мы  –  та  стена,  что  сохраняет  его
от  распада  на  хрупкие,  острые,  сияющие  обломки,

из  которых  так  долго
так  нестерпимо  долго
из  которых  так  нестерпимо  долго  и,  как  оказалось,  ненадёжно  его

заново

собирали.

(Перевод  с  украинского)

[b]Я  просто  хочу  поділитися  моментом:  //  I  just  want  to  share  a  moment:
[/b]…але  дивлюся  на  відображення  речей,  жакардові
штори  в  скляній  поверхні,  в  краплі  дощу  і  думаю
і  думаю  про  це  знову:  

знаєте,  
ще  в  1926  році  
в  Берліні

Ейзенштейн  задумав  зняти  антиутопію  
Glass  House  
(і  так  і  не  зняв,  так  і  не  втілив  це  ані  в  20-ті,  ані  в  30-ті,  ані  в  40-ві),  
дім  зі  скла.  Скляний  дім  —
 ця  ідея  жахливо  захоплююча,  
 в  сенсі,  якийсь  жах  її  супроводжує,  
 особливо  на  тлі  наближання  тодішньої  
катастрофи.

Ця  ідея  викликає  небезпечну  тягу  до  скла  —  як  до  гострих  
ножів,  холодної  зброї,  до  чистого  леза.

Вальтер  Беньямін  
називав  скляні  будинки  
революцією.  

—  Як  ти  кажеш?  Революцією?  —  Так.  Саме  так.  Революцією.  

Іноді  в  світі  зовнішніх  новин  почуваєшся  в  скляному  домі  
посеред  усього  того  скла  
небезпечного  скла
незахищеного  наївного  скла
незахищеного  снобського  скла  довкола  новин,  

але  ми  
поза  ним,  ми  поза  межами
скляного  будинку.  Ми  —  та  стіна,  що  зберігає  його
від  розвалення  на  крихкі,  гострі,  сяючі  уламки,  

з  яких  так  довго  
так  нестерпно  довго  
з  яких  так  нестерпно  довго  і,  як  виявилося,  ненадійно  його  

наново  

збирали.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=962160
Рубрика: Лирика любви
дата надходження 07.10.2022
автор: Станислав Бельский