Про Хрума та Кріс ( казка)

     У  мами  курки  Квокотушхи  і  тата  Кукурічка    було    п’ятеро  курчаток:    дві  дівчинки:  Піпі  та  Іпі,  та  три  хлопчика:  Куку,  Куко  та  Кукі.      Коли  діти  підросли,  то  пішли  до  1  класу    пташиної  школи,  де  вчилися  різні  свійські  птахи  –  гуси,  качки,  кури  й  індики  .    Вчителькою  діток-першокласників  була  індичка  пані  Гельгуха.  Вона  любила    своїх  вихованців.  Вчила  їх  виразно  говорити,  читати,  писати,  рахувати  зернята,  овочі  та  фрукти,  малювати  хатини,  небо,  сонечко,    співати  пташині  пісні,  ліпити  з  глини  різні  вироби.  На  уроці  фізкультури  виводила    пані  Гельгуха  своїх  підопічних  надвір,  де  вони  гуляли,  робили  фізичні  вправи,  бігали,  стрибали  та  грали  в  ігри.  Розучувала  зі  своїми  учнями  вчителька    також  вірші,  п’єски    до  свят.    Діти  залюбки  виступали  в  актовій  залі  школі  перед  учнями  інших  класів  та  перед  своїми  батьками.  
 Коли  вони  були  вже  у  3  класі,    вчителька  їм  сказала  їм:
- Наступного  тижня,  в  четвер,  будемо  проводити    свято  «День  умінь».    Треба,  щоб  кожен  з  вас  у  цей  час  показав  те,  що  він  вміє  гарно  робити.
-  Я  вмію    гарно  виїдати  все  з  тарілки  ,  -  сказав  індик  Дик-Дик.
Всі  засміялися.
- Не  сумніваюся  в  цьому,  -  відповіла  вчителька  Дик-Дику.  -  Гарно  виглядаєш.  Великий  і  кругленький!  Але  я  хочу,  щоб  ви,  діти,  інші  вміння  показали  –      пісню  заспівали,  наприклад,  похвалилися    своїми  досягненнями  у  спорті,  заграли    на  музичному  інструменті,  станцювали  танок,  дослід    якийсь  провели,  щось  незвичне  виліпили  з  глини    тощо.      
- Зрозуміло,  -    мовив  Дик-Дик.
     З  того  дня  учні    почали  готуватися  до  свята.  Непомітно  прийшов  четвер  –  день,  коли  кожна  пташка  мала  б  похвалитися  своїми  вміннями.    Вчителька  запропонувала  провести  свято  у  спортзалі,  бо  там  мати  є  (спортивні  матраци),  сітки,  ворота  і  акустика  хороша.  Всі  пристали  на  це  й  організовано  пішли  до  спортзалу.  Першими  зважилися  показати  свої  вміння    індики.    Поки  Чок  віджимався  20  разів  від  лави,  його  сестричка  Ичка    у  коробці  з  піском,  яку  принесла  із  собою,    намалювала  квітку.  Діти  поплескали  їм.  
- А  ти  чого,  Дик-Дику  нічого  не  показуєш?  –  спитала  пані  Гельгуха.
- Я  виступлю  пізніше.  Перед  тим,  як  ми  виходили  з  класу,  я  пиріжок  із  горохом  з’їв,  він  ще  не  перетравився  у  шлунку.
- Всі  розреготалися.
- -  Гаразд,  -  мовила  вчителька.
- Після  індиків    бажання  виступити  виявили  брати-гусаки  –    Гак    та    Гек.  Вони  показали,  як  уміють  передавати  м'яч  один  одному  при  грі  у  футбол  і  забивати  його  у  ворота.    Гуска    Уска  сама  станцювала  польку.  Сподобався  її  танець  дітям.  Качка  Крячка  і  качур  Кряч,  які  ходили  до  спортивної  школи  на  секцію  з  баскетболу,  показали,  як  вони  вміють  закидати  м’ячі  у    сітку.  А  Куку  та  Куко  сіли  за  столик  і  в  оточенні  своїх  однокласників  зіграли  партію  в  шахи.  Куку  переміг,  але  плескали  діти  обом,  бо  обоє  старалися  й  уміло  робили  ходи.  Потім  всі  посідали  на  матраци,  щоб  слухати  пісню  «Сонце  встало»,  яку  зголосилася  заспівати  Іпі.  Піпі  вийшла  з  нею.  Вона  підіграла  сестрі  на  скрипочці,  вміла  це  робити,  хоч,  може,  й  не  дуже  майстерно,  бо  лише  рік  відвідувала  Школу  мистецтв.  Все  ж  школярі  були  в  захваті  від    виступу  сестричок.  Гусаки  почали  кричати:  «Браво!»  Решта  підхопили  цей  вигук.  За  гусаками  дав  згоду  виступити  Дик-Дик.  Індик  сказав,  що  покаже  всім,  як  він  вміє  високо  стрибати.  І  показав.  Перестрибнув  не  тільки  через  стілець,  а  й  через  сітку  волейбольну.  Всі  заплескали.    Залишився  один  учень,  який  не  виступив.  Ним  був  Кукі.  Він  сидів  з  опущеною  головою.  Пані  Гельгуха  помітила  це,  вона  підійшла  до  півника,  спитала  його:  
- Що  з  тобою?  
- Я  нічого  не  підготував.
- Чому?
- Бо  нічого  такого  особливого  не  вмію  робити.
- Але  ти  гарно  вчишся.  В  тебе  відмінні  результати  з  усіх  навчальних  дисциплін.  Знаю,  що  ти  й  художні  книжки  читаєш,      шкільна  бібліотекарка  казала  мені,  що  часто  до  неї  забігаєш.
- Так.  Я  люблю  читати  книжки,  тому  на  інше  не  маю  часу.
- То,  може,  ти  розкажеш  нам  щось  з  того,  що  прочитав?
- Це  я  можу,  -  відповів  Кукі  і  почав  розказувати  казку  про  Котика  та    Півника.  
Та  так  цікаво!  З  інтонацією!  З  рухами!  Як  справжній  артист!  Діти  дивилися  на  півня  із  захопленням,  аж  дзьоби  порозкривали.  Коли  Кукі  закінчив  переповідати  казку,  однокласники  подарували  йому  гучні  оплески.    
- Пані  Гельгухо,  -  мовила  Піпі,  -  мій  братик  Кукі    ще  й  віршики  якісь  пише.
- Це  правда,  хлопче?  -  спитала  вчителька.    
- Пробую  займатись  віршуванням,  -  відповів  їй  півник.  -  Мені  це  цікаво  робити.
- Ну,  хоч  один    вірш  тобі  вже  вдалося  скласти?
- Два  вдалося.
- То  зачитай  якийсь  із  них,  якщо  можеш,  -  сказала  пані  Гельгуха.
- Гаразд.  
І  Кукі  почав  декламувати:

Люблю  маму  я  і  тата,  
Школу,  друзів  і  родину.
Люблю  книжечки  читати,
Пізнавати  Батьківщину.

     Діти  знову  почали  міцно  лапками    бити,  виражаючи  таким  чином  своє  захоплення  його    вміннями.  Коли  півник  сів  за  парту,  вчителька  сказала:  «Дорогі  діти!    Кожен  з  вас  показав  свій  талант,    свої  вміння.  Продовжуйте  їх  розвивати.  На  завершення  уроку  пропоную  вам    скласти  прислів’я,  які  б  підходили  до  теми  нашого  свята».    
     Куку  підняв  руку  першим,  він  сказав:  
- Не  хочеш  стати  на  шлях  невдахи,  грай  у  шахи.
- Молодець!  -  похвалила  пані  Гельгуха.  
- Хто  співає,  у  того  душа  розцвітає,  -  мовила    Іпі.    
- Згідна,    -  сказала  вчителька.  
- Хочеш  спритність  розвивати,  у  футбол  навчися  грати,  -  промовили  Гак  і  Гек,  вони  це  удвох  склали.  
- Чудово!  -  відреагувала    пані  Гельгука.  Ще  хтось  придумав  прислів’я?
 Учні  мовчали.  
- А  ти  що  скажеш,  Кукі?
-  Хто  багато  читає,  той  вірші  складає,  -  мовив  півник.  
- Не  завжди  так.  Хоча  для  того,  щоб  скласти  самому  вірш  чи  якийсь  інший  літературний  твір,  треба  і  справді  багато  читати.
- Ну,  тоді…,  -  трішки  подумавши,  випалив  Кукі:    «Щоб  навчитися  щось  робити,  треба  лінощі  не  ловити  .  
- О,  а  це  в  десяточку!  -  сказала  пані  Гельгуха,  всміхнувшись.  
Усім  дітям-пташенятам  у  їхніх  щоденниках  під  кінець  уроку  вона  написала  «Молодець!»  або  «Молодчина!»  А  Кукі  залишила  такий  запис:  «Великий  молодець!»  Півник  був  задоволений,  як,  зрештою,    й  усі  учні  класу.    
     Наступного  дня  вчителька  зустріла  в  коридорі  директора  пташиної  школи,  він  кудись  поспішав.  
- Пане  Гольче  Барвиновичу,  зупиніться  на  хвилинку,  хочу  вам  щось  сказати.
- Кажіть,  -    мовив  директор,  спинивши  свій  хід.
- Вчора  я  зі  своїм  класом  проводила  свято  «День  умінь»  і  зайвий  раз  пересвідчилась,  що  в  мене  пречудові  учні  –  талановиті,  працьовиті,    відповідальні!  Я  така  рада!
- І  я  радий  це  чути,  -  відповів  їй    пан  Голь.  –  Вітаю  вас  і  ваших  вихованців.  

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=978577
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 29.03.2023
автор: Крилата (Любов Пікас)