(Для дітей шкільного віку)
Чи було таке, чи ні,
Чи приснилось уві сні,
Що сидить хлопчина наче
Водночас сміється й плаче.
Просить без перестороги
У навчанні допомоги:
- Хоч ти смійся, хоч ти плач
Маю клопіт від задач:
Човен з пункту А відплив,
Хтось води в басейн налив,
Десь кущі пересадили,
Щось відсотками ділили,
Там задумали число…
І пішло, пішло, пішло.
- Не біда – відповідаю,
Алгоритм для тебе маю
Як задіяти рівняння,
Щоб полегшити завдання.
Отже, перший пункт – умова,
Виділи три дієслова:
Що було, що відбулося,
В результаті що вдалося.
Другим кроком «Х» введи,
По умові всій пройди.
Слід при цьому пам’ятати
Які дії треба брати:
Якщо «більше на» – додай,
«менше у» – діли; і знай,
Додаються величини
Однойменні – чи години,
Чи то літри, кілометри,
Може за хвилину метри;
А процент переведи
В десятковий дріб завжди.
Змінну введено в умову ?
Що ж, шукай потрібне слово –
«Стало менше», «стали рівні»…
Зосередься і порівнюй.
Склав рівняння – розв’яжи,
Сам собі допоможи –
Перевір його і знову
Повертайся до умови,
Поміркуй, чи все знайшов,
Дій рішуче, час пішов!