Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Туманова Роза***: ТИ НЕ УКРАЇНЕЦЬ? - ВІРШ

logo
Туманова Роза***: ТИ НЕ УКРАЇНЕЦЬ? - ВІРШ
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

  x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...
Пошук

Перевірка розміру



honeypot

ТИ НЕ УКРАЇНЕЦЬ?

ТИ НЕ УКРАЇНЕЦЬ?

«Учітесь, читайте – і чужому научайтесь і свого не цурайтесь»
 Т.Г. Шевченко «І мертвим, і живим…»
Ця проблема не нова. Її суть не втрачає своєї актуальності. ЇЇ постійно обговорюють, нею цікавляться, вона завжди в центрі палких суперечок. І жодного вона не залишає осторонь. Ця проблема протягом століть тяжіє над українським народом невирішеними питаннями: «Чиї ми діти, яких батьків? Хіба ж не на Україні живемо? То чому ж не спілкуємось українці українською?».
«Мова ця велична і проста…» - так казав великий російський поет Володимир Маяковський, повертаючи свій особистий «Долг Украине». А от для багатьох наших співвітчизників у мові Шевченка, Франка та Українки нічого величного немає. Одні вважають її «непрестижною» і «неперспективною», інші якщо й намагаються її захищати, то якось кволо. У повсякденному житті сучасного українства побутує суржик, який калічить мову предків та веде до елементарної безграмотності.
Кожна національна меншина в Україні вимагає поваги до своєї мови, своїх етнічних традицій. В той же час самі українці не вважають, що треба передусім захищати рідне українське, натомість вимагають введення другої державної мови – російської. А навіщо її вводити, якщо засилля «русизмів» давно заполонило сторінки газет, ефіри радіо та телебачення? То яка ж мова яку пригнічує? Українська – російську, чи навпаки?
Знання своєї мови та вміння нею користуватися – це й показник культури суспільства. Як писав відомий літературний критик Іван Дзюба: «Рідна мова – це найособистіша і найглибша сфера обстоювання свого «Я», коли воно є, своєї особистої національної гідності». Не поважаючи української мови ми не поважаємо самих себе, не знаючи її – не можемо бути патріотами.  Той же критик писав: «Щоб мова жила, вона повинна бути потрібною людям». Чи відчуваємо ми духовну потребу в ній? Чи помалу забуваємо, замінивши «престижною» російською? Чи в нас уже вбили українську сутність? І не боляче, не гірко за це? Питання без відповіді. І їх вирішення залежить не від далекосяжної Верховної Ради чи Президента України, а від нас усіх разом і кожного окремо. Треба лише слідувати словам-заповітам великого Шевченка, бо це ж наша країна і всі зміни у ній – в наших руках, у даному випадку в нашій самосвідомості.

ID:  242631
Рубрика: Інше
дата надходження: 22.02.2011 10:00:14
© дата внесення змiн: 22.02.2011 10:00:14
автор: Туманова Роза***

Мені подобається 0 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



back Попередній твір     Наступний твір forward
author   Перейти на сторінку автора
edit   Редагувати trash   Видалити    print Роздрукувати


 

В Обране додали:
Прочитаний усіма відвідувачами (1408)
В тому числі авторами сайту (21) показати авторів
Середня оцінка поета: 5.00 Середня оцінка читача: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..




КОМЕНТАРІ

Ерох2, 02.08.2011 - 11:39
А це другий вiрш, теж про Мову http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=273166
 
Ерох2, 31.07.2011 - 20:04
Це мiй вiрш про Мову
http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=228451
є ще один, його друкували, але зараз знайти не можу...
 
Ерох2, 31.07.2011 - 19:06
Українці не соромляться своєї мови - вони її забули... забувається і англійська, якщо довго не спілкуватися... flo11
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Дякую за коментар.
Ні, ні. Соромляться. Знаю, бачила і спостерігаю далі. Мої однокласники вчилися і говорили на українській з суржиком. Виїхали в Полтаву говорять на російській, яку ми не вчили в школі. Українською говорити в "городі" соромно. Тому говорять російською ламаною впереміш з суржиком. Жах. Україська мова не модна - це не припущення, а реальний факт.
А з англійською, вибачте, порівняння погане. Бо рідна мова і вивчена - це абсолютно різні речі. Англійську вивчаємо в старшому віці - хто краще, хто гірше, але вона чужа - можемо легко забути. Рідну - з початку життя, повинні б знати, але ми не чуємо правильну мову. А потім або говоримо "покручами - суржиком", "або ще краще" - переходимо на російську престижну. Забуваючи при цьому - хто ми, якого народу ми діти? Не задумуємось.
 
В.В.В., 14.07.2011 - 14:34
Добре написано, але на рахунок "суржика", я не згоден. Не бачив ні однієї людини на території України, яка б використовувала під час розмови "чисту" українську мову. Я б називав так званий "суржик" діалектом.
Але це ваша думка...
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Спасибі, що прочитали і оцінили. Дякую Вам за думку. Щиро)
Суржик - не діалект, а культурний недолік, який ніхто нехоче викорінювати, нажаль. Українська є українська, а суржик лишається суржиком, як ти його не називай. Справді, на українській "чистій мові мало хто (але є!) спілкується. І ми повинні викорінювати в собі "покручі" українських слів. Без української мови ми не народ український - а бозна як нас називати. Я, особисто, стараюся говорити тільки українською. Звичайно, буває, що
і скажу "суржиком", але одразу виправлюсь. І як то дивно чути від українця, на свою адресу: - а ти так гарно українською мовою "балакаєш". Просто таки - диво дивне. Сумно(
 
Кириван, 11.05.2011 - 16:21
1. Я ни слова не сказал о гражданах России.
2. Если Вы не поняли с чем я не согласен, то как Вы вообще догадались, что я не согласен в принципе?)) Неужели только потому-что я излагал мысли с помощью русского языка?
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Ви смі не заплутались, в тому що ви писали і не пмсали? Смішні tongue smile
 
Ляля Бо, 30.04.2011 - 16:02
цікавий текст і не менш цікава дискусія у коментарях. рада, що цю тему піднімають і є люди, які пропагують національну культуру. дякую Вам!
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
І Вам дякую за підтримку!
 
Кириван, 29.04.2011 - 15:06
Интересный пост)
Но.
Нельзя так примитивно отождествлять понятие национальности и гражданства.
Украинец.
Из Вашего текста я понял, что Вы считаете украинцами всех тех, кто живет на территории Украины. Вы считаете, что все граждане Украины - это украинский НАРОД. И считаете, что НАРОД ДОЛЖЕН (если не хочет, то должен заставить себя) ГОВОРИТЬ на украинском языке.
А суть именно в том и заключается, что в Украине процент русского населения весьма велик. Русского этнически. И русские видимо да (в этом Вы безусловно правы) более уважительно относятся к своему родному языку. Проживая на территории Украины (!) русские продолжают разговаривать на русском языке все 20 лет существования Украины, а украинцы (этнические), живя в своем государстве чураются украинского языка!!!
И статусы языков (украинский - государственный, русский - не государственный) не меняют ситуацию.
И правы Вы безусловно и в том, что «Щоб мова жила, вона повинна бути потрібною людям».
И украинский язык именно потому живет плохо, потому-что не нужен ни украинцам (по национальности) ни русским (по национальности) и подавно. И в первую очередь виноваты в этом украинские (по национальности) люди. Мне очень жаль таких людей, которые стесняются своего языка. Это значит, что они стесняются того, что они украинцы (по национальности).
Какой-то образ у украинца (по национальности) в связи с этим не очень привлекательный получается: стесняется родного языка и национальности, считает себя угнетенным со стороны (хоть и угнетает-то сам себя получается).
Получается, что украинский язык угнетают (не используют) сами украинцы (по национальности), и при этом кричат, что украинцев и украинский язык угнетают какие-то мифические враги (русские и русский язык).
Интересный пост.
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Дуже дякую за змістовний коментар 23
Я, помітьте, писала про українців за національністю, які цураються своєї мови. І не порівнювала їх "примітивно" з громадянами Росії. Просто так склалося історично, що саме цю мову навязували і в результаті навязали. Давайте не додумувати.І це був заклик (мій пост) до українців (за національністю, а не до всіх національностей), що проживають на тереторії України, до їхньої національної свідомості, яка спить - що засмучує. Що свою мову не бережемо,не говоримо і просто зникаємо через це, як нація. Всі відстоюють свою мову, а ми ні. Що ми не навчилися володіти гарно рідною мовою, а просимо уже другою державною вводити російську.
І от пригнічуємо самі себе виходить. А щоб цього не було - треба б нам (українцям за національністю)_слідувати словам кобзаря "«Учітесь, читайте – і чужому научайтесь і свого не цурайтесь»
Т.Г. Шевченко «І мертвим, і живим…»". Але так не виходить. І рада, що Ви любите і говорите своєю мовою, а укрїнці - соромляться і за це серце болить
А з чим ви не згодні я так і не зрозуміла. Ви все те повторили, що я писала тільки іншими словами.
 
Corvin, 23.02.2011 - 20:17
Дуже несподівано-приємно почути це від полтавчанки, де, як на мене, сьогодні суржик не рідкість... Вибачте якщо я помиляюсь. Можливо, лиш у великих містах...
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Спасибі за відгук Вам
Суржик норма, а не рідкість, на жаль, хоч в селі, хоч в місті, чи в містечку. А я говорю українською, бо хто ж тоді, як не я!Я ж українка. Багато людей не доросло до своєї нацональної самосвідомості. Основна ознака будь-якого народу - це його мова. А якщо нема мови, то і народу, як такого нема. Хто ж тоді більшістьіз нас, хто спілкується суржиком, чи російською? Це питання лишається відкритим.
 
Борода, 22.02.2011 - 14:06
12 12 12
Поділяю турботу про рідну мову, але деколи любов до української мови може відбити і наполегливе намагання знищити так званий "суржик", тоді люди, які б може і хотіли оволодіти рідною мовою просто опускають руки і переходять на російську. То дуже делікатна справа і підходити до неї треба зважено. Така моя думка. give_rose give_rose give_rose
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Дякую за великий коментар. Але ж і суржик це погано. Я, наприклад, намагаюся говорити українською,щоб викорінювати отой бурян суржик. І дитину свою вчу розмовляти , а не" балакати". Це справді делікатна справа, але люди переходять не тому на російську, що суржиком їм забороняють говорити, а тому що українська для "лохів", а російська модна. Люди просто соромляться своєї мови. Ото і усе.
 
варава, 22.02.2011 - 10:40
Сьогодні відзначається світовий день мови 05
 
Туманова Роза*** відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
А я і не знала! Спасибі, що сказали!!!
 

ДО ВУС синоніми
Синонім до слова:  Новий
Enol: - неопалимий
Синонім до слова:  Новий
Под Сукно: - нетронутый
Синонім до слова:  гарна (не із словників)
Пантелій Любченко: - Замашна.
Синонім до слова:  Бутылка
ixeldino: - Пляхан, СкляЖка
Синонім до слова:  говорити
Svitlana_Belyakova: - базiкати
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ви
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Синонім до слова:  аврора
Ти: - "древній грек")
Синонім до слова:  візаві
Leskiv: - Пречудово :12:
Синонім до слова:  візаві
Enol: - віч-на-віч на вічність
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Enol: -
Синонім до слова:  говорити
dashavsky: - патякати
Синонім до слова:  говорити
Пантелій Любченко: - вербалити
Синонім до слова:  аврора
Маргіз: - Мигавиця, кольорова мигавиця
Синонім до слова:  аврора
Юхниця Євген: - смолоскиподення
Синонім до слова:  аврора
Ніжинський: - пробудниця-зоряниця
Синонім до слова:  метал
Enol: - ну що - нічого?
Знайти несловникові синоніми до слова:  метал
Enol: - той, що музичний жанр
Знайти несловникові синоніми до слова:  аврора
Enol: - та, що іонізоване сяйво
x
Нові твори
Обрати твори за період: