Олександер Мотиль: Unknown Artists
В Італії ви ignotus,
в Німеччині ви unbekannt,
в Америці ви unknown,
в Україні ви невідомі,
у Франції ви inconnu,
та все ж картини,
що малювали ваші руки,
кольори, що вони їх змішували,
пензлі, що вони їх очищали,
мольберти, що вони їх носили,
вугільні олівці, що вони їх ламали,
олія, що вони її наносили на полотно,
ганчір'я, що вони ним витиралися,
є не гіршими,
ніж у Леонардо,
Ель Греко,
Пікассо,
Тінторетто,
чи в Енді,
чи у Шіле,
чи у Вінсента,
(чи навіть
у Демієна Герста,
чорт його забери),
чи в будь кого,
чиї картини висять на стінах
і претендують на музеї,
як конкістадори,
що завоювали мистецтво,
ніби пеони
не мали ні таланту,
ні вміння,
ні здібності
створювати пейзажі,
малювати портрети,
малювати корів,
славити Бога,
хоча часто
невідомі кращі
ніж відомі,
чиї імена
прикрашають бронзові таблички
на пишних рамах,
що облямовують посередні
картини того чи іншого.
Дійсно, як несправедливо
для великих невідомих
нудитися
в невідомості,
бо ж то є факт,
що вони ніколи не будуть відомими -
і ніколи не можуть бути відомими -
хіба що дуже узагальнено,
образливо,
навіть не поверхнево,
як фламандський художник,
чи німецький художник,
чи італійський.
Тоді вони можуть бути будь-ким.
Але фарба, що дісталася полотна,
не з'явилася
магічно
нізвідки.
Вона була накладена
реальними руками
з реальними нігтями,
що прикрашали довгі пальці,
і кісточками пальців,
що потріскалися,
і безсумнівно закривавилися б,
якби ними вдарити
по лисій Пабловій голові.
Переклав Анатолій Чернат.
ID:
731395
Рубрика: Поезія, Філософська лірика
дата надходження: 01.05.2017 16:08:12
© дата внесення змiн: 01.05.2017 16:08:12
автор: Nemyriv
Вкажіть причину вашої скарги
|