Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Сумирний: Про сенс конкурсного оцінювання і не тільки… - ВІРШ

logo
Сумирний: Про сенс конкурсного оцінювання і не тільки… - ВІРШ
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

  x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...
Пошук

Перевірка розміру



honeypot

Про сенс конкурсного оцінювання і не тільки…

Сумирний :: Про сенс конкурсного оцінювання і не тільки…
Зазначу одразу: я – не літератор. Пишу коли захочеться. У вільний час. Але це не означає, що чекаю надхнення. Ні. Просто подобається гра словами. Ще у молоді роки (де вони…) прочитав Германа Гессе «Гра в бісер» – і вирішив спробувати… Мої нариси, переклади чи спроби віршування як літературну  діяльність сприймати не слід! Скоріше – як студії. Я і сам так навчаюсь, як мені здається… Мене приваблює многозначність слова… Вона притаманна будь-якій мові. У першу чергу: гра всяких віддітнків. А вони приховані за головним у слові відчуттям явища. Явища того чи іншого гатунку… Саме його, гадаю, й слід спіймати поету, прозаїку, есеїсту. У цьому – особливе значення творчості. Як казав письменник Павло Бажов «живинка». Вірне слово додає твору багатозначущості, а та – індивідуальну картину творові. А самому атору – індивідуальності... Неповторності. Нетрафаретності.
А таке оригінальне слово  отримує додаткове смислове забарвлення від інших слів, які його оточують…

Це – особливо важливо для поетики… Навіть не стільки рима й ритм… (На мій погляд). Приміром у Тараса Шевченка рима взагалі відсутня… Класична, шкільна, рутинна, штампована… Та попри це, всі його вірші читаються на одному диханні. Можливо тому, що вони і не вірші.., а молитви…А молитва  – йде від душі. Не вірите – перечитайте! Кожний твір чіпає серце, запам`ятовується… Поміркувати над цим нікому не завадить…
Не полюбляю авторів, що бундючно вишукувалися, наче попід стінами сайтів. І там-то вихваляють один-одного... А відтак - мов би просяться, щоб у них чим небудь пошпурили... 

Пригадалося, як одного такого шикарного у чоловічому клубі, хвицнула одна кобила копитом, зробивши  чоловіка калікою...   

Більш подобається відверта розмова. Хай і не проста. Саме так, знову здається мені, добродушні й людяні автори виростають у велетів... Інколи "на очах"...
Одна авторка КП звернулась до мене: аби я прокоментував рішення журі літ-конкурсу «Пристрасті та ревнощі»… Нагадаю –конкурс цей відбувався з нагоди 220 ліття від дня народження Проспера Меріме (1803-1870), французького драматурга, новеліста, історика, етнографа і романіста. Організований і проведений міжжнародним журналом #Склянка_Часу_Zeitglas 
Журнал цей видається із 1995 року трьома мовами. Наскільки мені відомо, він виходить стоало. І вчасно отримують його передплатники. До таких відношу себе і я. На моїй полиці стоять журнали рядком, добрячим… Красуються кольоровими корінціями… Тобто, журнал цей поважаю. Вже з огляду на це – не піддавав і не піддаю сумнівам компетентність журі згаданого конкурсу. Адже і сам подавав  текст до цього змагання. Звісно, сподівався на перемогу… Інакше навіщо і подаватися… Однак – переможцем не став. Не став і лауреатом… Се ля ві…Засмутився… Трохи… І пригадав, як свого часу займався боксом…
На своїй вулиці у мене був авторитет… А ринг змагань не приносив перемог… Я лютував, ліз нахрапом. Покладався на свій правий… І програвав… Тренер сказав: «Змагання на те, аби виносити досвід, а не удари… Аналізуй! Вчись! Мотай на вус! Інакше – стан грогі…»
Так і літературні конкурси… 
Не слід ображатися на журі. Вони рефері. І рішення приймають незалежно один від одного. Незалежно від «авторитетів». Живий, дієвий, справжній літературний Конкурс – то ринг! І слід виносити досвід, а не удари…
Так я собі думаю...
А вірш авторки, що написала мені листа, мені сподобався. Чесно. Але ж я не член журі… Та впевнений - одного разу і її твір переможе. Я цього зичу! А ще пишу для неї та для інших здібних і талановитих: справжня поезія, як красива дівчина. Вона стріляє поглядом, якого її ніхто не вчив... І тут ніяка граматика чи правопис не відіграє ролі, АБСОЛЮТНО...

ID:  999311
ТИП: Поезія
СТИЛЬОВІ ЖАНРИ: Ліричний
ВИД ТВОРУ: Вірш
ТЕМАТИКА: Філософська лірика
дата надходження: 24.11.2023 11:28:16
© дата внесення змiн: 25.11.2023 08:59:41
автор: Сумирний

Мені подобається 3 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



back Попередній твір     Наступний твір forward
author   Перейти на сторінку автора
edit   Редагувати trash   Видалити    print Роздрукувати


 

В Обране додали:
Прочитаний усіма відвідувачами (533)
В тому числі авторами сайту (16) показати авторів
Середня оцінка поета: 0 Середня оцінка читача: 0
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..




КОМЕНТАРІ

Leskiv, 26.11.2023 - 19:46
12 12 12 Сподобалась відвертість автора. Можу підписатися під кожним його словом. Але будь-які конкурси люто ненавиджу ще з дитинства. А вірші, вважаю, треба оцінювати не за кількістю "буков"чи ще чимось суперовим, а просто за тим, чи зачіпають вони душу читача, чи ні. Хоча я і не є знавцем (вибачте) знавицею сучасного віршоскладання. Я просто любителька хорошого поетичного слова.
 
Zorg, 26.11.2023 - 15:57
Поэзия - это наука, или искусство? В начале 2000-х я начал увлекаться стихосложением и воспринимал поэзию, как науку. Время шло, умение шлифовалось и наука переросла в искусство. Были конкурсы и огромные разочарования. Но вода камень точит! Короткие поэтические дуэли между участниками КП развивают огромный потенциал возможностей. И вот, поэзия переходит в ранг боевых искусств. Сначала - это самбо (самооборона), затем киокушинкай - наука нападения, виньчунь - атаки становятся более прямолинейными и удары наносятся с близкого расстояния и апогей - Джит Кун-До - искусство опережения при ударе. Поэзия забирает очень много времени и сил, но и возвращает сторицею.
Сейчас поэзия для меня - это душевное равновесие, которое я не всегда могу удержать. Хочется баталий, конкурсов, дуэлей!
К сожалению поэтов с которыми интересно становится все меньше и меньше. Вот и пытаешься найти среди шелухи зернышко, которому предстоит передать все то, чему научился.
Хорошая тема, автор. Респект! hi
 
Прозектор, 26.11.2023 - 15:16
На жаль, більшість сучасних конкурсів - помийки, де верлібр може виграти у римованого твору, де журі - широко відомі літератори в надвузьких колах самих же себе, і де часто переможець відомий суддям ще до прочитання надісланих їм творів.
 
Ольга Калина, 24.11.2023 - 13:51
Доброзичливо, душевно і щиро .. Це спонукає до відвертої розмови. Колись я спробувала подати вірші до Вас на конкурс і більше не маю бажання це робити. Поясню чому.
Не маю претензій до оцінювання моїх віршів Вашим журі, адже я не мовник і в мене важкувато з орфографією, граматикою, проскакують русизми. Але я стараюсь, навчаюсь і вдосконалюсь.. Мені поставили одиницю. А так, як я була учасником, то слідкувала за результатами оцінювання. Тоді подавала на конкурс Люба Сердунич, а це - заслужений діяч в літературі. І її доробку багато літературних наукових праць, більше 20 поетичних збірок. І їй також поставили одиницю всі члени..Здається, хтось поставив 2. Можливо в її творі не було тієї "живинки", але на 1 при п'ятибальній системі не заслуговує. Там все ідеально. Але саме цікаве було те, що коли прочитала вірш переможниці, то пропав дар мови. Навіть і зараз не хочеться нічого говорити, тільки відійти в сторону і якнайдалі. Не хочу звинувачувати членів журі в некомпетентності, бо хто я така, щоб розкривати рот, але коли б вони робили обгрунтований розбір творів, а не просто виставили оцінки і "тикали носом кожному автору, що там не так".. то мабуть, до вас черга вишикувалася. Я б тоді бігла б першою, адже хочеться, щоб хтось щось підказав, щоб вдосконалюватись. І вибачайте за мою відвертість. Прошу не ображатись.

І ще стосовно віршів Т. Шевченка. Я з Вами не погоджуюсь, що там не має рими. Переважна більшість віршів Шевченка написана Бароковою строфою. А в цій формі віршування присутнє внутрішнє римування. Тому вірші читаються дуже легко.
 
Сумирний відповів на коментар Ольга Калина, 24.11.2023 - 14:41
hi
 
Горова Л., 24.11.2023 - 12:59
Та справа в тім, що у вірші-переможцеві тринадцять граматичних помилок...
Ну може трохи менше чи більше, бо я сама, буває, шкутильгаю, тоді звертаюся до того, хто знає мову досконаліше, і прошу допомоги.
Результати конкурсу підставили і саме поважне жюрі, яке, мабуть, тих віршів не читало...
Я про те, що Ви, агітуючи за конкурси цього видання, ,за саме видання, в якійсь мірі відповідальні за об'єктивність, на яку запалюєте надію у потенційних учасників.
 
Сумирний відповів на коментар Горова Л., 24.11.2023 - 14:48
Думаю, всі члени журі читали ВСІ конкурсні твори. ВСІ. Так, я цілком довіряю членам журі конкурсу "Пристрасті та ревнощі". Не згодні? Тоді не лінуйтеся, знайдіть їхні особисті твори (членів журі) - сумнів спаде... Із граматичними помилками писали вкрай талановиті поети... Надію не можна запалити. Вона - або рушій... Або - помилка. give_rose
 
Горова Л. відповів на коментар Сумирний, 24.11.2023 - 14:55
О, як же безжалісно звучить - надію не можна запалити! І як добре, що Ви в цьому помиляєтеся. Мабуть, тому, що ніколи нікому нічого не запалювали...
То поспішіть, життя проходить .
Тільки не так, як в цьому випадку, який ми обговорюємо.
 
Сумирний відповів на коментар Горова Л., 24.11.2023 - 15:10
Ви праві. Не запальний я... Так. У такому поважному товаристві, як і у жвавих центрах культурників почуваю себе неприекаяним. Ваша правда.
 
Горова Л. відповів на коментар Сумирний, 24.11.2023 - 15:31
Та не в цьому ж справа... Дай Бог Вам здоров'я, а запал, то таке...
Справа в тому, що вірш з купою граматичних помилок ввійшов до трійки переможців, а Ви чомусь вперто когось захищаєте. Та ще й винесли все на загал. Я Вам написала особистосто листа, і чекала відповіді на поштову скриньку.
 
Горова Л. відповів на коментар Сумирний, 26.11.2023 - 19:39
О, пане Сумирний! Ви, бачу, добавили до допису новий абзац, який мені до того писали а особистому чаті. А я Вам писала на те відповідь:
Так, поезія, то красива дівчина, яка стріляє очима,хоча її того ніхто не вчив. Але якщо вона нечесана і немита, бо не вміє того робити, а одяг в бруді граматичних помилок, Ви звабитесь на її очі?
І ще додам: а вчитися обов'язково треба. Хоча би в школі граматиці.
Це все до вірша- переможця.
До речі, може там дійсно в очах справа?
То помилки людині повиправляли можна було?
 
Chara Vinna, 24.11.2023 - 12:08
Згодна, що вірші можна писати і не маючи натхнення, але в такому разі і твори пишуться, як то кажуть, не на одному диханні, а можеш так важко вдихати і болісно видихати тижнями, доки не з'явиться якийсь віршик.
"Гратись" зі словами люблю, обожнюю українську мову.
На конкурси потикатись не бажаю, бо не вважаю, що із моїм рівнем володіння поетичним словом, там місце.
Хто має таке бажання і можливість реалізувати творчі задуми, той, безумовно, просто інших варіантів і не має, а лише одну путь - стати учасником конкурсу.
 
Сумирний відповів на коментар Chara Vinna, 24.11.2023 - 12:11
hi
 
Горова Л. відповів на коментар Сумирний, 24.11.2023 - 14:59
Шановна Інна! Я читала Ваші твори. І запевняю, що вони, в основному мають більшу ступінь майстерності, ніж той, де я побачила купу помилок.
Так що приймайте участь у конкурсах сміливо, тільки уважніше вибирайте місце.
 
Chara Vinna відповів на коментар Горова Л., 24.11.2023 - 20:25
Дякую, Лесе, за оцінку моїх творів (особливо слова "в основному" дають надію на те, що не все так погано wink )
Кажуть не зарікатись, то не буду давати відповідь "ніколи", а поки точно конкурси не моє, особливо ті, де тур за туром поети строчать твори на задані теми. Я "в неволі не розмножуюсь", якщо тема через мене не проходить, то і вірша нема, а якщо щось віршоване і вийде, то це щось лише віршоване, не більше.
Мені треба надихнутись для написання твору.
Гарного вечора. Дякую, що не пройшли повз 💖
 

ДО ВУС синоніми
Синонім до слова:  Новий
Enol: - неопалимий
Синонім до слова:  Новий
Под Сукно: - нетронутый
Синонім до слова:  гарна (не із словників)
Пантелій Любченко: - Замашна.
Синонім до слова:  Бутылка
ixeldino: - Пляхан, СкляЖка
Синонім до слова:  говорити
Svitlana_Belyakova: - базiкати
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ви
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Синонім до слова:  аврора
Ти: - "древній грек")
Синонім до слова:  візаві
Leskiv: - Пречудово :12:
Синонім до слова:  візаві
Enol: - віч-на-віч на вічність
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Enol: -
Синонім до слова:  говорити
dashavsky: - патякати
Синонім до слова:  говорити
Пантелій Любченко: - вербалити
Синонім до слова:  аврора
Маргіз: - Мигавиця, кольорова мигавиця
Синонім до слова:  аврора
Юхниця Євген: - смолоскиподення
Синонім до слова:  аврора
Ніжинський: - пробудниця-зоряниця
Синонім до слова:  метал
Enol: - ну що - нічого?
Знайти несловникові синоніми до слова:  метал
Enol: - той, що музичний жанр
Знайти несловникові синоніми до слова:  аврора
Enol: - та, що іонізоване сяйво
x
Нові твори
Обрати твори за період: