Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах :: Валя Савелюк: ЗАУВАГА - ВІРШ

logo
Валя Савелюк: ЗАУВАГА - ВІРШ
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

  x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...
Пошук

Перевірка розміру



honeypot

ЗАУВАГА

на непорочнім, 
невиннім
обличчі дитини –
округло-великі очі…
бо навстіж одкриті
для кожного дива 
простого земного:
травинки-мурашки-
метелика-пташки,
щиро-безстрашно відкриті 
для кожного слова 
і безкінечно у вічність простертої Миті

то чому ж, 
зауваж, 
у людини,
яка виростає з тієї дитини, 
спочатку округло-великі очі 
неупинно
звужуються до щілини?

з якої причини?

…очі в людини
у люті робляться білими
нещадними проміж повік прицілами:
у хижих зіницях 
пекельно міниться чорно-кривава гра –
страх-зневіра,
ненависть і підозра
звіра

…чому у людині,
роками замулені, гинуть 
прості дива?
і слова… 
серцю одкриті,
зникає зо світом щиро-безстрашний зв`язок
і Миті,
нікуди уже не простерті,
свистять, як у бурі-вирі пісок:
од вічності відокремлені,
миті – піщинки-гирі силіцій-кремнієві,
осідають на шальку* смерті…

…на непорочнім, 
невиннім
обличчі дитини –
округло-великі очі…
бо навстіж одкриті
для кожного дива 
простого земного:
травинки-мурашки-
метелика-пташки:
може, варто і так розуміти
настанову
Христову – 
«…живіть, як діти…» 

25.03.2016

ШАЛЬКА, и, жін. тут - тарілка в терезах, на яку кладуть зважувану річ або гирі.

ID:  654463
Рубрика: Поезія, Вірші, що не увійшли до рубрики
дата надходження: 25.03.2016 13:43:58
© дата внесення змiн: 26.04.2016 13:32:44
автор: Валя Савелюк

Мені подобається 12 голоса(ів)

Вкажіть причину вашої скарги



back Попередній твір     Наступний твір forward
author   Перейти на сторінку автора
edit   Редагувати trash   Видалити    print Роздрукувати


 

В Обране додали: Мирослава Жар, Окрилена, Леся Геник, Неоніла Гуменюк та Олег Требухівський
Прочитаний усіма відвідувачами (1091)
В тому числі авторами сайту (31) показати авторів
Середня оцінка поета: 5.00 Середня оцінка читача: 5.00
Додавати коментарі можуть тільки зареєстровані користувачі..




КОМЕНТАРІ

Дуже душевно та мудро.Правдиво.Таке вже життя,що із дитини-ангеляточка робить жорстокого й безжалісного. give_rose
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Життя... воно не винне... людина відповідає за те, як розпорядиться дарованим їй життям... але - все це - школа... всі вчимося - жити... smile дякую Вам, Неоніло give_rose
 
Анно Доміні, 27.03.2016 - 16:49
Так, Ви праві, пані Валю, просто Ви до моєї думки підійшли, скажімо так, із іншого боку. Без середовища людина не стала би людиною, але один виростає таким, як і всі навколо, а інший - іншим, бо не хоче бути таким, як усі навколо. Ось приклад Шевченка - середовище давало йому харч для роздумів, які допомогли йому стати таким, яким ми його знаємо. Народившися у іншому середовищі, він не став би Шевченком, хіба ні? Тобто середовище - це така собі платформа, відштовхнувшись від якої, людина будує себе або відповідно до оточення, або всупереч йому. Саме для того ж і потрібна своя голова - хтось нею користується, хтось - не надто... Але мала дитина - залишуся при своєму - все ж не має іще духовної сили для подвигу, вона - сила - може з"явитися, вирости у ній пізніше, але не тоді, коли дитина іще невинно-захоплено дивиться на світ. Батьки можуть допомогти розвитку цієї сили, а можуть і ні. Тому я й казала, що все починається із сім"ї. Але, звісно ж, все нею не обумовлюється - бо тоді б ми не мали Шевченків чи - з іншого боку - крадіїв, убивць тощо, які народилися у цілком пристойних сім"ях. Що ще хотіла додати - воно ось тут: http://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=357741 (написано було, коли моєму синові був рік)
23 23 23
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
середовище чинить вплив і тиск, але людині даровано право вибору - свободи волі, отже, право якісь впливи приймати, інші - блокувати: фільтр - серце людське, засіб - думки (бо серце саме по собі безпристрасне, воно належить не цьому світу, але позитивні чи негативні "настрої сердечні" формуються впливом думок (мотивів)- які думки, такий і вибір для серця... кожна людина може силою власної волі спрямовувати свої думки до світлої сторони життя, отже, відфільтровувати негативні зовнішні впливи, протистояти тиску непродуктивного середовища - тільки ми цього не знаємо, а якщо і знаємо, то не привчилися даним механізмом "виховання власного серця" послуговуватися... smile людина несе повну відповідальність за себе... а незнання законів, як відомо, не звільняє від відповідальності smile 16

я прочитала за посиланням і бачу, що ми цікавимося наразі тими ж питаннями - чому?... коли дитина втрачає безумовну любов до всіх і всього і стає недовірливою... певно, коли їй нав"язують іззовні якісь земні розуміння-поняття, виганяють її з раю раннього дитинства, змушують боротися і конкурувати із собі подібними... а для чого?.. а для того, думаю, щоб "не літала", а повзала і волочила за собою тягар чужий... згадайте про мучилища Гагтунгра і про те, чим живляться мешканці вивороту світів... smile 16
 
Леся Геник, 26.03.2016 - 21:26
п. ВалЮ, Ви - неймовірна! Які влучні слова, яке тонке спостереження... Браво! Браво!!! clap 12 16
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
Лесю, я ЗНАЮ, що Ви мене любите smile і я люблю Вас - Ви і це ЗНАЄТЕ 16 16

дякую Вам, і за візит, і за прийняття flo11
 
Касьян Благоєв, 26.03.2016 - 14:40
певно, що хтось і до Нього ці слова нагадував людству, і від самих початків людині було дано відчуття і себе у світі, і свій ріст, процес пізнання світу і свого "я", своєї душі, але ось і понині ви, інші, хто не марнуєсвої миті, повертається до простототи слів цих і їх ціни великої.
і все одно, робить глупства всякі людина, чинить проти і власного розуму, і потреби, і навіть проти власного щастя.
певно, потреба свого шукати, своїх розв"язок, рішень, висновків - то від самої сутності закладено в нас. от і забуваємо швидко - і про дитину в собі, і про світ, відкритий нашими очима дитячими
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
дякую, пане Касьяне smile give_rose
 
Фея Світла, 25.03.2016 - 22:17
12 give_rose give_rose give_rose
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
smile 16 29 дякую, Феє Світла...
 
Дід Миколай, 25.03.2016 - 20:36
friends 23 friends
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
smile 16 friends
 
stawitscky, 25.03.2016 - 18:27
Це великий дар - жити, як діти, і в той же час - велика покара від злого, нахабного і оманного світу.
Я думаю,що у Вас очі і душа чисті, коли пишете такі вірші.
12 12 12 give_rose
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
і дар і покара - так і є, це правда... але ж - дар Божий! smile а в цьому світі ми гості... тимчасова покара тобто, а дар - назавжди give_rose отакий оптимізм наразі... smile

дякую Вам, пане stawitscky give_rose
 
Ілея, 25.03.2016 - 15:48
намагаючись крокувати у ногу з цивілізованим світом,більшість пристосовується до нього,переступаючи закони людяності та правди...
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
їм тільки здається, що вони "переступають" закони... закони Божі переступити нікому не вдасться... бо і Він їх не переступає... smile дякую Вам, Лідіє give_rose
 
alfa, 25.03.2016 - 15:39
give_rose
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
smile 16
 
zazemlena, 25.03.2016 - 15:26
12 у нас все робиться, щоб з тієї дитини виростало ЩОСЬ...ми, нація, боремось за правічні свої прагнення-помисли, а комусь потрібно, щоб не було продовжувачів...але будуть у нас, українців, ще широко відкриті від щастя очі...попри все 16 17 give_rose
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
"...будуть у нас, українців, ще широко відкриті від щастя очі...попри все" - пані zazemlena, дякую Вам за таку віру і таку перспективу - хай буде так! smile 16 16
 
Анно Доміні, 25.03.2016 - 15:20
Усе починається із сім"ї (чи того, що її замінює); сама дитина не здатна на такий духовний подвиг - протистояти внутрішньо "ідіотизму...", а батьки - як правило, виховують так само, як виховували їх. Замкнене коло... (Маю багато на цю тему сказати, і щодо Спасителевих слів також - пізно зараз писати, може, колись іншим разом) 23 23
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
так, середовище має велике значення, але оця хитра установка (особливо завдяки Фрейду, що у всіх невдачах винні батьки, дитсадок, школа, вулиця і т.д. - великою мірою спроба чи потреба перекласти вину із себе на когось абстрактного - просто зручна формула відмовитися від відповідальності за себе, за свої мотиви і вчинки... Шевченко народився у родині кріпаків, осиротів рано, був прислужником і пана, не скажеш, щоб середовище, в якому ріс і "виховувався" було сприятливим, але став генієм, бо таким народився... сам себе зробив (ми ж розуміємо, що з Божою допомогою)

дякую Вам, Анно give_rose і хочу уточнити, що я не відкидаю впливу середовища на формування людини, зовсім ні, щойно людина сама себе будує (з Божою допомогою) - або пускає за течією - куди винесе... зауважте, що крадуть і грабують не обов"язково ті, хто народився у незабезпечених родинах, а ті, хто підтримує принцип "хто що везе, той те гризе", чи "багатіти треба на бідноті", "не вкрадеш - не проживеш" і так далі... тобто, крадуть ті, хто хоче красти, і може "їсти" крадене... от чому одні можуть користати з краденого і радіти укравши, а інші - ні?.. smile

зараз модно обкрадати (різними способами) масово людей(300 відсотків "накруток" у торгівлі - хіба це не пограбунок?.. наприклад)і на частку від краденого - церкви ставити... вони вважають, що цього досить? дати Богові хабаря і все ок?.. тим паче, що будуючи церкви вони по перше ставлять гарантовано прибуткові "точки", по друге - отримують у довготривалу оренду землю під тими об"єктами - також вигідно і лукаво... уже тих церков, насамперед московських, по всіх сквериках у Києві напихано, біля трас... - як думаєте, Бог радіє такому? а вони думають, що хабаря "занесли" і одразу в рай... тільки одна з причин, що ці люди росли у безбожних сім"ях і виховувалися, як атеїсти і циніки... а своя голова і мізки в ній для чого - тепер уже, коли виросли? важко зрозуміти, що "не кради" - це не кради завсім - ні в кого і нічого не кради...
добре, це велика тема... smile 16 give_rose
 
Віталій Назарук, 25.03.2016 - 15:15
…на непорочнім, невиннім обличчі дитини – округло-великі очі… бо навстіж одкриті для кожного дива простого земного:
От би так всі і без окуляр... Гарнезно і мудро! 12 16 19 22 22 flo26
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
хтось із відомих сказав десь і якось, що чим більше в людині дитини, тим більше в ній генія... smile

дякую Вам, Віталію 16 give_rose
 
give_rose Звичайна річ - задатки плюс умови .От хоч би таке : Ідіотизм суспільних відносин породжує індивідуальний ідіотизм.
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
biggrin 12 так-так, є така відповідність...
але ж... чи не вважатимемо подвигом духовним здібність протистояти внутрішньо "ідіотизму суспільних відносин"... зовнішніх впливів тобто

"..хто має око - той бачить..." - сказав Спаситель, то якраз "око" і слід берегти незамуленим, дитячим, власне.. хоч таке і нелегко, але - на те ж і подвиг... smile

дякую Вам, пане Петре give_rose
 
Вільшанка, 25.03.2016 - 13:54
Так і треба жити.Та іноді важко віднайти ту дитину в собі...
До душі. Дякую Вам, Валю.
flo32
 
Валя Савелюк відповів на коментар $previous_title_comm, 01.01.1970 - 03:00
дякую, пані Вільшанко, і погоджуюся з Вами smile give_rose
 

ДО ВУС синоніми
Синонім до слова:  Новий
Под Сукно: - нетронутый
Синонім до слова:  гарна (не із словників)
Пантелій Любченко: - Замашна.
Синонім до слова:  Бутылка
ixeldino: - Пляхан, СкляЖка
Синонім до слова:  говорити
Svitlana_Belyakova: - базiкати
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ви
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Под Сукно: - ти
Синонім до слова:  аврора
Ти: - "древній грек")
Синонім до слова:  візаві
Leskiv: - Пречудово :12:
Синонім до слова:  візаві
Enol: - віч-на-віч на вічність
Знайти несловникові синоніми до слова:  візаві
Enol: -
Синонім до слова:  говорити
dashavsky: - патякати
Синонім до слова:  говорити
Пантелій Любченко: - вербалити
Синонім до слова:  аврора
Маргіз: - Мигавиця, кольорова мигавиця
Синонім до слова:  аврора
Юхниця Євген: - смолоскиподення
Синонім до слова:  аврора
Ніжинський: - пробудниця-зоряниця
Синонім до слова:  метал
Enol: - ну що - нічого?
Знайти несловникові синоніми до слова:  метал
Enol: - той, що музичний жанр
Знайти несловникові синоніми до слова:  аврора
Enol: - та, що іонізоване сяйво
x
Нові твори
Обрати твори за період: